Redenen voor om te gaan motorrijden

Als je eerst leert motorrijden, ben je automatisch een beter chauffeur in de auto.

Je houdt meer rekening met andere, kijkt verder vooruit en bent meer bewust.

Als het goed is.

Ik heb altijd de neiging om met de auto op zondagochtend bij mooi weer zo hard mogelijk door bochten heen te rijden in bijna kneedownhouding :) Klote versnellingspook aan een kant en deur aan de andere. :+
 
Als je eerst leert motorrijden, ben je automatisch een beter chauffeur in de auto.

Je houdt meer rekening met andere, kijkt verder vooruit en bent meer bewust.

Als het goed is.

kwa kijk gedrag wel
wil alleen nie zeggen dat je op de motor netjes rijd.
maar wel veiliger.

tevens in de auto meer rekening houd met andere.
 
Ik ben zelf ook 18 (alweer bijna 19) en wilde ook graag beginnen met motor lessen ipv auto.

Ik had precies hetzelfde probleem als wat jij nou eigenlijk hebt... ouders die rijles betaalden maar niet wouden dat ik begon met motor enz enz.

Maar ze weten ook dat ik altijd meer om motoren heb gegeven dan om auto's.. Dus na flink veel zeuren (en auto wassen ofcourse :9 ) mocht ik motorlessen.

Nu ben ik bijna klaar met mijn avb en krijg ik dinsdag mijn eerste motor :D

Mijn tip's voor jou :

- Vertel ze hoe geweldig het is om motor te rijden.
- Motor rijden is stuk goedkoper dan autorijden (wegenbelasting/verzekering/benzine)
- Auto wassen :}
 
Zoals mijn opa altijd zei: auto's zijn voor ouwe mensen en vracht. Dus als je onder de zestig bent en voor verhuizingen e.d. wel een mannetje kent, is er geen reden om te gaan autorijden. Ik heb zelf ook alleen mijn A en ervaar het niet hebben van mijn B nooit als gebrek.
 
Motorrijden zal voor iedereen wel een andere betekenis hebben. Maar na een proefles was ik verkocht. Dat gevoel van motorrijden haalt auto rijden niet. :Y
 
- Motor rijden is stuk goedkoper dan autorijden

Oh ja :?

Bij mij is motorrijden 3x zo duur als heel die auto :]

Vroeger was motorrijden goedkoper, die tijden zijn allang voorbij. Zeker wanneer je veel km's maakt. Ligt er natuurlijk ook aan of je zelf veel kunt doen qua onderhoud/reparaties ed.
 
Oh ja :?

Bij mij is motorrijden 3x zo duur als heel die auto :]

Vroeger was motorrijden goedkoper, die tijden zijn allang voorbij. Zeker wanneer je veel km's maakt. Ligt er natuurlijk ook aan of je zelf veel kunt doen qua onderhoud/reparaties ed.



je moet wel jaartallen blijven vergelijken ? en de merken...

ja als jij een toyota aygo rijd... met wegenbelasting van 20 euro per maand en 1- op 40 rijd ...

maar als je een bmw 5 serie rijd. met 200 euro per kwartaal en 1- op 12 rijd.

ik merk eigenlijk dat alleen banden duurder zijn. Maar je hebt wel gelijk kwa km's

toch denk ik dat je met een woon werk verkeer motor goedkoper uitkomt.
dan een sedan bmw of andere soort luxe zaken auto.
 
Laatst bewerkt:
@Curlz doe wat in je hart ligt en ga daar voor!
Kijk naar mij ik ben nu 4. jaartjes jong heb altijd al motor willen rijden maar ik moest eerst mijn auto papiertje halen mocht van mijn oudjes niet eens op de motor laat staan er naar kijken en daarna heb ik mijn groot E gehaald en ben toen eerst maar eens 18 jaar op route internationaal gaan sturen en was toen wel happy dat ik mijn Atje niet had, maar nu 4. jaartjes later heb ik toch iewat wel spijt dat ik mijn Atje niet 20 jaar eerder gehaald heb maar ben nu wel bezig om het Atje te halen hoor :Y ik zou niet meer zonder kunnen het is een verslaving _O- _O- maar dan wel een hele lekkere.

Tuurlijk een auto is in vele opzichten errug handig en makkelijk maar mijn menig er gaat toch niks boven het gezoem van een motor hoor lekker ruim lekker vrij en dan die wind aaaah heerlijk en een buitje maoh echte DieHards geven daar niet om maar je moet de ellende ook niet gaan opzoeken en al helemaal niet met slecht weer maar zo verstandig ben je zelf ook wel *D

*O* *O* succes meid enne gaat der voor *O* *O*
 
je wilt je leeftijd niet verklappen :') als je de 40 voorbij bent maakt dat allemaal geen ene flikker meer uit hoor :P

daarbij staan zowel je geboortedatum en jaar in je profiel :9
 
Laatst bewerkt:
Ik zou sowieso eerst beginnen met de auto, het is handiger om te hebben (om meerdere redenen) en ik vind het verstandiger om eerst maar eens wat meer verkeersinzicht op te doen in de auto voor je op een motor stapt. Je bent op een motor veel kwetsbaarder en dus is het geen gek idee eerst flink wat ervaring op te doen in het verkeer.

Daarnaast is het puur vanuit economisch oogpunt ook verstandiger om het autorijbewijs kado te krijgen. Ik denk dat in 90% van de gevallen het autorijbewijs meer lessen kost dan het motorrijbewijs, dus tja, hoe groter je het kado kunt maken ... ;)

En dan nog, als jij over een paar maanden je autorijbewijs hebt kun je alsnog aan je motorrijbewijs beginnen, als je dat dan persé wil EN dan heb je inmiddels al wat ervaring opgedaan in de auto.

:^
 
Dat gevoel van motorrijden haalt auto rijden niet. :Y

Ik heb anders nog zeer prettige gedachten bij de autorit die ik in de VS heb gemaakt. Van Miami via de Zuidelijke staten en de Westkust naar Seattle en via de Noordelijke staten en de Oostkust weer terug. Rijdend in een Ford Thunderbird in één van de laatste jaren dat deze nog werd geproduceerd. Ook aan autorijden kan een gevoel hangen, zolang je er maar iets anders mee doet dan zo snel mogelijk van A naar B.
 
Eeyz iedereen!

Ik word binnekort 18 en wil heel graag beginnen met motorrijlessen. Aangezien mijn ouders de lessen als cadeau willen geven willen ze wel eerst weten of t niet beter is om toch maar voor de auto te gaan B| . Dus.. wie weet nog een goede reden om motorrijlessen te kiezen ipv autorijlessen? :]

Een auto heb je om van a naar b te komen, een motor heb je om met plezier van a naar b te komen. :]
 
over fysiek gesproken: de klappers (en echt niet alleen mijn eigen schuld) die ik op de motor heb gemaakt tussen m'n 18-24e had ik liever met een blik gemaakt. Toch iets meer vergevingsgezind zo'n blik (tot op zekere hoogte natuurlijk). Dus dochterlief haalt nu eerst haar b-rbw :Y (betaald btw, deel v/d 'opvoeding' tegenwoordig). Mag ze na een aantal jaren B-rij-ervaring zelf nog kiezen of ze (voor hobby) op 2 wielen doorgaat (denk hoop 't wel).
 
Als je eerst leert motorrijden, ben je automatisch een beter chauffeur in de auto.

Je houdt meer rekening met andere, kijkt verder vooruit en bent meer bewust.

Als het goed is.
Doe je ook als je eerst je autorbw haalt en daarna je motorrijbewijs... zit gewoon ff een periode tussen waarin je denkt dat je goed kijkt, maar het niet doet _O-
 
kwa kijk gedrag wel
wil alleen nie zeggen dat je op de motor netjes rijd.
maar wel veiliger.

tevens in de auto meer rekening houd met andere.

TS heeft alleen maar positieve argumeneten nodig he. Ik zal niet beweren dat het ook altijd zo is O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan