Reebok overleden (goed verhaal)

bij een koe zou ik er nog es over nadenken in die fractie van een seconde die je nog over hebt natuurlijk ;)
maar van die ree is ook een gevalletje mazzel van de bovenste plank :)
een van die botten van zo'n dier tussen je voorwiel en het is gedaan lijkt me zo ;(
enkeltje ziekenhuis in het gunstigste geval maar gelukkig heeft de auteur van het verhaal geluk gehad.
probeer het maar niet na te doen

of klink ik nu teveel als een bezorgde moeder ?? :)

anyway 1-0 voor de mens vs reebok.... the match continues i'm afraid
somewhere, sometime, someplace, don't let it be you to find out. beware/oppassen dus
 
Kijk...hier kunnen we wat mee! }) })
en dan nog ff goed op buitenkant wenkbrauw richten })

En toch denk ik dat remmen voor zo'n groot beest
beter is.
Als je met een biljartbal 1, bal 2 raakt, wordt
de energie omgezet van 1 naar 2. Biljartbal 1
staat stil en 2 gaat rollen.

Als ik nu bal 1 harder stoot, rolt bal 2 verder
maar dat wil toch niet zeggen dat bal 1 het er
beter vanaf gebracht heeft. De bal had meer
energie en die werd er in dezelfde tijd uitgehaald
= meer au

bal 1 = motor
bal 2 = reebokbeest

Dat gaat enkel als je een volledig elastische botsing hebt waarbij de massa's ook nog eens gelijk horen te zijn.

maar hoe hoger de snelheid hoe beter.
m * v = F * t
de massa m van de motor
de snelheid v van de motor
de kracht F welke het dier raakt
en de contacttijd t

Het is gewoon een kwestie van behoud van mechanische energie en impuls :)
 
Dat gaat enkel als je een volledig elastische botsing hebt waarbij de massa's ook nog eens gelijk horen te zijn.

maar hoe hoger de snelheid hoe beter.
m * v = F * t
de massa m van de motor
de snelheid v van de motor
de kracht F welke het dier raakt
en de contacttijd t

Het is gewoon een kwestie van behoud van mechanische energie en impuls :)
Doe normaal man, ik ben net wakker :?

;)
 
Ik zoek nog een contactslot en bijpassende tankdop voor een CBR600F, of is 'ie al verschroot?
 
Ik zie dat de kennis die hier in huis is over reewild bijzonder is , echter kwamen er een aantal goeie punten naar voren , het klopt inderdaad dat als een reebok gaat dwalen is deze vaak verstoot uit zijn groep dit heeft mede te maken met aantal reeën wat zich bevind in het gebied , de reeen stand is dan ook explosief gestegen na de tweede wereld oorlog .
Waarom heb ik verstand van wild omdat ik zelf in de WBE zit (wildbeheer eenheid )
Wij doen onder anderen het plaatsen van wildspiegels ect ect om wild af te schrikken en ongevallen te ver minderen , echter volledig uitsluiten kunnen we dit natuurlijk niet , er zijn kosten aangebonden en deze kosten moet ergens vandaan komen
Ook verzorgen wij het afschotplan die nodig is om dit soort verdwaalde dieren op te sporen en te doden .
Dit voorkomt veel ongevallen ,.
De schade die ontstaat bij een ongeval bedraagt gemiddeld 5 duidend Guldens per ongeval , en dan nog maar te zwijgen over het persoonlijke letsels die opgelopen word bij dit soort ongevallen .
Een afschotplan is voor veel mensen een taboe , laat staan als we hier over beginnen , doen we dit soort dingen niet dan krijgen we andere problemen een extreem groei van de reewildstand dat weer te vinden is in het aantal ongevallen die er op jaar basis zullen plaatsvinden .
Echter blijft het een mooi dier en het afschieten hiervan is niet leuk om te doen , maar wel noodzakelijk .

Groeten rob fierstra
 
Uitwijken altijd mogelijk in 't bos?

Ben zelf ook tegen en (grote) ree aangereden tijdens een dagje Duitsland. Was geen fijn gevoel. Ook kawa bijna total. Het was dan wel donker, maar ook in 't licht denk ik niet dat ik een kans gehad zou hebben. Heb zover ik me kan herinneren niet eens m'n gas dichtgezet, terwijl ik toch alert was op dat moment. Reed ook niet te hard (80 waar 100 mocht), dus die vlieger ging ook niet op.
Enige wat je ervan meemaakt is dat je in je ooghoeken iets erg snel op ziet doemen wat dan ineens voor je langs rent.
Neem nou van mij aan: UITIJKEN? VERGEET HET MAAR!

Probeer je maar eens voor te stellen dat iemand een voetbal naar je schopt met ca. 30 km/u vanuit een donker bos. Die ontwijk je echt niet.

Overigens hoop ik dat niemand zoiets mee hoeft te maken, want gekneusde ribben e.d. is een minder prettig gevoel.

Groeten,
Rob.
 
Het valt me op dat veel mensen op het forum geen reactie kunnen geven zonder mensen te beledigen. Met andere woorden het niveau daalt regelmatig tot onder het minimum. Dit kan niet de bedoeling zijn van een forum !!
 
hey mensen, ik las dit verhaal toevallig en nou ben ik gisteren met mijn scooter (ja geen motor) tegen een ree aangereden. Nix wat je kunt doen natuurlijk, het is flits en je ligt op je smoel, kijkt achter je en ziet een ree dood.
Maar mijn vraag is nu, kan je geen schade eisen aan de overheid ofzo??
want in principe is dat beest toch van staatsbosbeheer en is die er toch verantwoordelijk voor??

Heeft iemand hier ideen/adviezen over?

alvast bedankt
 
tja, dat vraag ik me ook af...
waar kun je de schade bij verhalen? of heb je gewoon dikke vette pech als je niet allrisk bent...
 
-sla je erop en de steen gaatdirect in 2 stukken dan vertraagt je hand niet zo plots,los erdoor zonder pijn

Dat is een wijd verbreidt misverstand want ook als het lukt: dat doet toch pijn en geeft toch min of meer verwonding..... maar DAT laten de meeste karateka's natuurlijk niet merken. O-) Trouwens nog een mazzel dat hier in NL maar weinig olifanten, nijlpaarden of neushoorns oversteken.....
 
Ik ben zelf WA+ verzekerd, daar zitten dit soort gevallen ook bij in.....

Ben ik ook....maar er kunnen nog wat verschillen inzitten.

Stond ooit een topic over iemand die een vogel in zijn voorwiel had gekregen en daardoor onderuit was gegaan. De verzekeringsmaatschappij vergoedde alleen de directe schade door de vogel (kapot wiel ofzo) en niet de schuifschade. Goed je polisvoorwaarden doorlezen dus.
 
Wedde van niet?? Anders was het onmogelijk stenen ed te breken....Zat karateka's breken stenen en honkbalknuppels met hun hand of voet...schoppen gewoon meerdere knuppels doormidden...zonder er zelf wat aan over te houden...maar als je met de zelfde knuppel uithaalt naar zn been zal je zn been toch echt breken...zelfde voorbeeld is een kopstoot...voorhoofd VS voorhoofd...degene die stilstaat zal altijd meer pijn hebben...

heeft ook te maken met de focus in het lichaamsdeel waarmee je de knuppel of steen wilt breken. je overtuigt jezelf ervan van dat het gaat lukken, zo niet dan twijfel je en lukt het zeker niet en breng je alleen jezelf schade toe.

ditzelfde geld ook voor die reebok, twijfel je dan ga je remmen of uitwijken met alle vervelende gevolgen van dien.

[me]Fozzy die ook een beetje karate doet[/me]
 
Op donderdag 06 juni 2002 23:34 schreef koga het volgende:
zonde van de motor,
blabla
Die bok zal wel verblind zijn door het licht, dus ipv uitwijken, remmen is een optie licht uit( niemand denkt daaraan op zo'n moment ).Je mag in zo'n geval van geluk spreken dat je het er zonder kleerscheuren van af brengt!!

Deze optie werkt! heb tijdje terug een jaartje door Australie gereden op de motor en je heb daar nogal veel kangaroe's en ander wild die je dom aan gaan staan staren midden op de weg als je passeert.. :( door m'n licht aan en uit te doen vervolgden ze meestal hun weg weer (tis alleen wel ff spannend om met 100 km/h ofzo in ut pikkedonker je licht uit te doen 8-)
 
Ik vind persoonlijk over een kat of ander dier rijden en doorijden te ASO voor worden. Enig respect naar een levend wezen is wel op zijn plaats.
Persoonlijk ben ik er zelf altjd wel stuk van als ik beest dood rijd.
 
Wees gerust. Die man die het verhaal schreef reed echt niet door....
En hij deed het ook niet expres.
 
ja webtech, tis niet alsof ik em uitgemikt heb hoor, en daarna nog voor de lol een buikschuiver erachter aangedaan.
maar niemand heeft hier dus ervaring mee?
 
ja webtech, tis niet alsof ik em uitgemikt heb hoor, en daarna nog voor de lol een buikschuiver erachter aangedaan.
maar niemand heeft hier dus ervaring mee?
Als je bedoelt te vragen of de boseigenaar aansprakelijk gesteld kan worden, vrees ik voor een teleurstelling.
Reeen zijn 'wild' en dat impliceert tevens dat ze van bij niemand in eigendom zijn en dat er dus ook niemand verantwoordelijk vooris.
Dat zou ook niet kunnen, want van welke boseigenaar is het ree dan, als er meerdere eigenaren in de omgeving zijn?

Het wordt een ander verhaal als het gaat om ontsnapte reeen of ander vee.
Daar is de eigenaar voor aansprakelijk.
 
maakt dus nix uit....een kogel is toch ook lichter als een mens, of autodeur, of wat dan ook...maar gaat er wel doorheen...
Als je vaart hebt heb je altijd voordeel...
voorbeeldje, pak 2 eieren, en sla met de een tegen de ander....de ei waarmee je slaat zal heel blijven..en de ander breekt...snelheid=kracht...
...

Dr.@ is ff proberen met een ei een gat in de muur te gooien ... :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan