Reed te hard en tijd gevolgd door politie op snelweg. Boete?

Charliefox

Die hard MF'er
21 okt 2014
737
6
Amsterdam
Stom, stom, stom, stom! Ik kom net thuis van een heerlijke rit Castricum aan Zee - Mokum. A9 en vervolgens stukje A4 en dan ring zuid. Zicht van hier tot Tokio, rustig op de weg, kurkdroog, heerlijke temperatuur, volledig in leren pak (flubbert niet). Jullie kennen dat wel, waarschijnlijk. Lekker vlot doorrijden, omdat het kan. Uitleg: Ik weet dat er geen trajectcontrole is op dat stuk, net zo min als flitspalen. Was alleen even vergeten dat er ook pliesie kan rijden!

Op ring zuid mag je 100 en ik reed bijna 140. Vond het al typisch dat er een auto zo dicht achter me reed. Opeens besefte ik het (zag het niet eens, donker) en schoof naar de middenbaan naar de 110 km/u. En ja hoor, pliesie naast me en zag nog net dat ze me vermanend toekeken. Ik een beleefd handgebaar met links gemaakt, soort van sorry. En toen reden ze door op de linker buitenbaan.

Ik knijp 'm nu wel en weet niet of er een vette prent volgt. Mag dat, zonder staande gehouden te zijn? Heb er nu wel spijt van en beter mijn leven. Heb geen zin in telkens boetes. Op de motorfiets al 2 gehad sinds begin januari. In de auto rij ik toch wat slomer, merk ik.



Update 26 oktober:
Gewoon dikke mazzel gehad. Nooit wat gehoord er van. Prima!
:)
 
Laatst bewerkt:
Tsja, dat word een poosje voor de brievenbus slapen.

Misschien heb je mazzel, misschien niet. Als ze iemand niet staande kúnnen houden volgt er tenslotte ook een prent dus het kan wel...
 
Huh? Maanden? Ik hoop dat het enkele weken wordt. Maar got the message. Ik knijp 'm idd nu al ... |(
 
Daar hoor je niks meer van ;)

Zelf ook wel eens gehad. Heel stuk 140 gereden waar 100 was toegestaan (dacht 120, maar goed).

Hele poos met een Astra op gereden tot ie me ineens voorbij kwam. Flitste even z'n bordje POLITIE omhoog, en klapte hem weer naar beneden. Schrok me dood eerst :P Even later ging hij de afrit af en ik reed hem voorbij, gebaarde hij dat ik een beetje rustiger moest rijden. Nooit wat van gehoord dus verder :P
 
Ik rij op dat stuk eigenlijk altijd om en nabij 130 (teller staat dan vrolijk 140 aan te wijzen) en doe dat regelmatig "onder politiebegeleiding". Als je netjes rijdt en/of het niet al te druk is, dan is er niet zoveel aan de hand, en zal men je meestal wel laten gaan.

Geen garantie natuurlijk, (antwoord op de vraag) want bekeuren op kenteken mag gewoon... maar eerlijk gezegd verwacht ik dat ze je gelet op het tijdstip gewoon staande hadden gehouden als ze wilden schrijven, of daar aanleiding toe zagen.

Voortaan beter spiegelen ;)
 
Neu krijg je niks van.
Ze moeten een geldige reden opgeven waarom ze je niet staande hebben kunnen houden.
Deze vlieger gaat hier niet op; ze hadden je kunnen laten volgen tot eerste afrit/pomp etc..

So no worries :z
 
stupid.gif
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf reed een keer met het koekblik door rood, t was net donker oranje geworden zeg maar. Ja. Weet t. Heulllll stout. Ik ging linksaf. Auto achter mij reed mee. Dacht al van mmm die ook al? Vervolgens verkeer van rechts dat groen had ging toeteren naar de auto die achter mij mee reed. Keek in de spiegel. Zag 2 witte bloesjes waarvan de bijrijder gebarentaal aan het doen was met het open raam.. ze reden wat langzaam op dat moment... dat zag ik allemaal nog net.. dacht van ohjee.. die komen eraan hoor. En had ik mazzel. voor mij ging de brug open en daar kon ik nog net effe overheen.. door t gedoe met de auto van rechts hadden ze blijkbaar niet mn kenteken want heb er nooit meer iets van gehoord. Was vorig jaar zomer :z :W
 
Laatst bewerkt:
Neu krijg je niks van.
Ze moeten een geldige reden opgeven waarom ze je niet staande hebben kunnen houden.
Deze vlieger gaat hier niet op; ze hadden je kunnen laten volgen tot eerste afrit/pomp etc..

So no worries :z

Alleen weet jij niet of ze een melding binnenkregen op het moment dat ze hem staande wilden houden. Er kunnen zoveel redenen zijn om iemand niet staande te houden, maar gewoon op kenteken te schrijven dat je dat eigenlijk niet kan weten.

Grote kans overigens dat er niks mee gedaan wordt, ze letten meestal wel op de gevaarzetting. Het feit dat er stakingen zijn helpt waarschijnlijk ook wel mee.

Ik zou me er niet te druk om maken.
 
kan best zijn dat je een bekeuring krijgt.

Ze hóeven je niet staande te houden. Ze mogen gewoon op kenteken bekeuren. Sommige mensen denken schijnbaar dat ze je móeten staande houden. Maar dat is niet waar. Een keer uit eigen ervaring meegemaakt. Straat ingereden die verboden in te rijden was. Ging prima, vond ik. Geen diender te zien. Plofte wel een negatieve cadeaubon op de mat, een paar weken nadien.

Je ziet het ook vaak genoeg op wegmisbruikers, of dat soort programma's. Volgen ze er 2. Een gaat links, de ander rechts. Ze pakken er eentje en de ander krijgt 'm op kenteken.

Desondanks denk ik dat dit in de minderheid van de gevallen is. Het zou best kunnen dat je de bon krijgt. Maar als ik moet gokken denk ik van niet.
 
Ik rij op dat stuk eigenlijk altijd om en nabij 130 (teller staat dan vrolijk 140 aan te wijzen) en doe dat regelmatig "onder politiebegeleiding". Als je netjes rijdt en/of het niet al te druk is, dan is er niet zoveel aan de hand, en zal men je meestal wel laten gaan.

Geen garantie natuurlijk, (antwoord op de vraag) want bekeuren op kenteken mag gewoon... maar eerlijk gezegd verwacht ik dat ze je gelet op het tijdstip gewoon staande hadden gehouden als ze wilden schrijven, of daar aanleiding toe zagen.

Voortaan beter spiegelen ;)


:^

Denk dat het met een sisser afloopt. :)
 
Ik verwacht dat je hier niets meer van zal horen/lezen.

Eenzelfde soort situaties heb ik ook weleens gehad (te hard met politie erachter), maar tot nu toe is het altijd een vingertje om aan te geven dat ik stout bezig was en een gebaar dat het iets minder hard mag.
 
Er zijn ook fatsoenlijke agenten die ook begrijpen dat het waarschijnlijk geen gevaarlijk situatie was. Het is nou stom om nou altijd op de regeltjes te letten en meteen alles wat los en vast zit te bekeuren.
Op een leeg stuk 140 maakt geen drol uit. Je was immers in degelijk uitrusting. Dat telt ook mee.
 
Geen raampje opengegaan en is je iets toegeroepen? Geen schrijfgebaar gemaakt van achter het raam? Moah,..moet gek lopen als jij nu een bon krijgt.
Een beetje te snel rijden daar krijg je niet altijd een bon voor, dom rijden wel.
 
Als ik sneller als toegestaan rijdt, dan kijk ik meer in mijn spiegels dan voor me...
Let ook op auto's die direct weer naar rechts gaan en grote gaten tussen de auto's snel dichtrijden ( vooral in donker goed te zien)......
 
140 op je teller, 130 echte km.
Gaat nog wat correctie vanaf...

blijft er niet veel over waar ze voor zouden willen schrijven.

Denk dat je 80% kans hebt dat je er goed mee weg komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan