Referenties instructeurs!!

Grooveman

Rookie
17 aug 2004
6
0
Grunnen
Gelukkig heb ik m'n rijbewijs al, maar ik ben het zat om verhalen te horen van mede (toekomstige) coureurs die bedonderd worden door instructeursen examinatoren!!
Laten we hier es wat aan doen...
Laat je stem horen over jouw ervaringen en deel ze met anderen voordat we mensen gaan spekken die willen profiteren van onze passie!!

VB:

Hans Hammer Motorspecials
Groningen

- 'slechte' administratie (proberen je meerdere malen voor 1 les te laten betalen, vergeet examenaanvragen, etc.)
- losers mee laten rijden die onnozel commentaar leveren tijdens de les
- inlikken bij examinatoren (wat niet helpt en zelfs averechts werkt)
- lult alleen maar over zichzelf
- laat je lessen op afgetrapte CB 500

Goed, hier laat ik het maar even bij.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Mazz'l!!
 
Goede rijshool : TopLes in Enschede (Onder het arke station, nr 101)

Zelf rijd hij al 21 jaar motor, 6 jaar gewerkt bij Brunen, sinds Januari voor zichzelf begonnen. Heeft 2 motoren, beide CB500's (1 is 25KW). Volgt met de motor, en geeft les op naastegelegen parkeerplaats (waar ook exam1 gehouden wordt). 100% aandacht bij de lessen, niet alleen bij de oefeningen, maar ook bij de bochten die je maakt van en naar een oefening, leert heel goed de kijktechniek aan en het sturen uit de heupen. Hij heeft het geduld van een Olifant: na 45 minuten mislukkingen op korte slalom melde ik dat we iets anders moesten gaan doen, omdat ik het geduld met mijzelf verloor :+

Slechte rijschool: Op dezelfde lokatie zit ook Ezendam, die naast motoren ook autos doet. Deze is bar en bar slecht. Laat soms de kandidaten gewoon rondjes rijden, terwijl hij even naar binnen loopt voor koffie of iets dergelijks. Mijn instructeur nog ff 1 van zijn kandidaten van de grond geschraapt, en gemeld wat ze fout deed, bij afwezigheid van Ezendam. Erg slecht dus.

Nog een redelijk goede: DriveEasy, hier heb ik mijn les gehad (hij besteeds het pionnengedeelte aan TopLes uit, die kende ik voorheen niet, anders had ik daar begonnen). DriveEasy doet ook autos, en ze volgen met de auto. Hierbij dus alleen op de weg gehad, en let goed op. Elke streep, put of stukje kijken wat je niet doet, krijg je te horen. Hier heb ik ook mijn autorijles gehad, die instucteur is nu voor zichzelf begonnen, zover ik weet alleen met auto, en die heet BestWay (ook enschede).
 
aanrader voor HAARLEMMERS;
rijschool Bonneville, zie gouden gids.

eenmans bedrijf, een met zeer veel rij ervaring.
heeft een 25kw honda, honda cb500 en yamaha diversion staan. de prijs is ook redelijk.

hij zit 10 % boven het haarlemse slaaggemm.

 
Laatst bewerkt:
Hans Hammer Motorspecials
Groningen

- 'slechte' administratie (proberen je meerdere malen voor 1 les te laten betalen, vergeet examenaanvragen, etc.)
- losers mee laten rijden die onnozel commentaar leveren tijdens de les
- inlikken bij examinatoren (wat niet helpt en zelfs averechts werkt)
- lult alleen maar over zichzelf
- laat je lessen op afgetrapte CB 500

Goed, hier laat ik het maar even bij.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Mazz'l!!

Hmmm, ik heb ook bij Hans gelest. maar niet alle punten die jij noemt zijn mij opgevallen. Hij vergeet soms wel dingen idd, en is ook een beetje een ouwehoer. Soms duurde een les daardoor maar 50 minuten. Maar op momenten dat daar tijd voor was, hebben we dat ruim ingehaald met lessen die weer veel langer duurden dan een uur. Na mijn examen hebben we zelfs nog 2 uur samen rondgereden
Wat ik wel jammer vond is dat Hans zelden zelf op de motor mee-reed.
De CB'tjes reden prima, vooral die gele.
Zijn commentaar vond ik wel nuttig. Niet teveel in een keer, maar gedoseerd les voor les verschillende dingen leren.
Ik had overigens wel het idee dat hij zijn voorkeuren had bij zijn leerlingen. Als je een beetje de wijsneus uit ging hangen, of niet naar m luisterde kon je t makkelijk verbruien. Maar dat hebben alle instructeurs denk ik, als duikinstructeur had ik dat zelf ook. Kop houden en luisteren!

Ik weet natuurlijk niet hoe het bij andere motorrijscholen gaat, maar ik heb er absoluut geen spijt van dat ik bij Hans aan het lessen ben gegaan. Ben toch mooi met 16 lessen in een keer geslaagd. En dat zonder eerdere motor/brommer ervaring, en totale onbekendheid met de verkeerssituaties in Groningen (behalve het stukje oosterpoort - grote markt ;)

Geek.
 
Ik heb gelesd bij Firma van der Doelen in Veghel. Heel relaxed allemaal daar. Je lest op een CB500. Mijn instructeur was lekker gemotiveerd en dat scheelt een hoop met lessen. Ik ben de eerste keer geslaagd dus kon meteen lekker :] Kon ook niet meer wachten mijn SV stond al 2 maanden in de schuur te wachten.

Vind het altijd een beetje moeilijk om alleen af te gaan op slagingspercentages. Ik ben via via bij mijn instructeur terecht gekomen en heb niet eens gedacht aan hun slagingspercentage. Op de site zie ik dat hun slagingspercentage niet abnormaal hoog is dus zou je misschien eerder voor een andere rijschool kiezen terwijl de service hier hardstikke goed is. Niet alleen naar slagingspercentages kijken maar ook naar de rest!!!
 
gelest bij een eenmansbedrijf in Harmelen, zeer tevreden over
Theo miltenburg heette mijn instructeur.
ben dankzij hem in 19 lessen geslaagd (en dat zonder autorijbewijs *D )
ik kreeg goed commentaar van hem, hij richt zich ook eerst op de bv's en daarna pas heel erg op het rijden in het verkeer, zodat je eerst de motor goed onder controle hebt voor je een drukke stad ingestuurd wordt :)
Zelf reed hij altijd op de motor achter me aan, behalve toen ik de bv's moest doen dan, toen had hij daarna nog een autorijles. (hij doet altijd leren pak aan op de motor, hij had alleen geen zin om voor een bv examen zijn heel pak aan te hijsen als hij daarna nog een autorij les had)
het enige nadeel vond ik de CB500 waar je op reed, alle begrenzers eruit en dan een top van nog maar 150km/u hebben vond ik nog een beetje jammer.
verder is zijn manier van lesgeven aan te raden!

greetz, MacReal
 
ik heb gelest bij rijschool Jan Postma in heerenveen, mijn instructeur was Leo. echt een aanrader voor mensen uit het noorden, hij geeft goed les en gaf altijd goede adviezen. ook zag hij het meteen als ik een fout zou gaan maken, wat hij dan ook gelijk in het oortje schreeuwde :P

Alleen de 25kw motor was klote, namenlijk een CB250 die ze weer bij een andere rijschool huurden. maar toevallig sprak ik leo nog met de elfstedentocht, en ze krijgen dit jaar nieuwe motoren. 2 nieuwe CB500's met ABS ( 1 van de 2 word 25kw). ook vond ik ze redelijk goedkoop, ik was €715 kwijt voor 10*1,5 uur les en 1 examen.
 
Gezien de (opvallende)meldingen van slechte of malafide instructeurs van de laatste tijd is het inderdaad van belang om elkaar op de hoogte te houden. Kijk ook eens op www.knmv.nl. Hier kun je de daadwerkelijk "goedgekeurde" instructeurs vinden in alle provincies.
 
dus als ze er knmw bij staat zijn ze goed :?
ik denk eerder andersom
heb je de parkeerplaats bij hun op kantoor wel eens gezien ?

ontopic

nico ,werkt bij clarien in hoogvliet, is een goeie instructeur
gaat wat verder dan dat nodig is voor je examen
 
Terug
Bovenaan Onderaan