Reflecterende tape op motor

Hallo allemaal

Wie weet of het toegestaan is om van dat reflecterende tape op je motor te plakken?(zie foto)

Het is officieel gezien geen verlichting en kan niks in de wet over stickers vinden.

Iemand die het toevallig weet?

Alvast bedankt! :} [afbeelding]

hou dit lekker in de 'wie rijdt' facebook pagina, daar zitten nog meer van die droeftoeters
 

Sow, best wel niet erg mooi eigenlijk......

Ik heb een strookje gele reflecterende tap op mijn rechter spatbord, moest van RDW meneer, omdat achterlichtjes eigenlijk iets te veel van het uiterste rechter punt af zitten *kuch* :+
 
Laatst bewerkt:
Reflecterend spul is leuk maar als je het doet doe het dan gelijk goed! :P Mijn reflecterende stickers op de motor zijn gemaakt van het zelfde spul wat op verkeersborden zit. Dit reflecteert zelfs overdag door het zonlicht.

In artikel 5.4.57 van de Regeling voertuigen staat overigens het volgende vermeld:
1.Motorfietsen mogen zijn voorzien van:
[...]
h. ambergele retroreflectoren aan de voorste zijkanten van het voertuig, ambergele of rode retroreflectoren aan de achterste zijkanten van het voertuig;[/...]
 
Laatst bewerkt:
Uit hetzelfde artikel :

3.
Motorfietsen mogen zijn voorzien van extra witte retroreflecterende voorzieningen aan de voorzijde, extra rode aan de achterzijde en extra ambergele aan de zijkanten van het voertuig.

Plakken maar!

Hoi
Aad.
 
hoe kan mogelijk zijn dat al die hulpverlenings voertuigen bijna geheel zijn volgeplakt met reflecterend materiaal die alle kleuren van de regenboog het licht terug weerkaatsen.
 
hoe kan mogelijk zijn dat al die hulpverlenings voertuigen bijna geheel zijn volgeplakt met reflecterend materiaal die alle kleuren van de regenboog het licht terug weerkaatsen.

Mogen ze ook nog eens met blauwe lampjes zwaaien,
lijkt haast wel of er andere regels voor zijn,
heb ik het al over te hard rijden gehad en
door rood rijden :+
 
hoe kan mogelijk zijn dat al die hulpverlenings voertuigen bijna geheel zijn volgeplakt met reflecterend materiaal die alle kleuren van de regenboog het licht terug weerkaatsen.

Toen ik begon met motorrijden (ergens in 1991) reden er nog lang niet zoveel motoren rond als tegenwoordig.
Motoren reden zo goed als altijd met de lichten aan, auto's niet.
Je zag dus al vaak van verre dat er een motor aan kwam, ze vielen op.
Tegenwoordig rijdt alles en iedereen met zijn lichten aan. Daardoor zie je minder duidelijk dat je een motor tegemoet komt. De zichtbaarheid voor motoren is dus minder geworden.

Voertuigen van hulpverleners zitten helemaal vol geplakt met reflecterend materiaal, daardoor vallen ze op. Als iedereen nu zijn voertuigen vol gaat plakken met refelecterend materiaal dan vallen die voertuigen van hulpverleners dadelijk niet meer op .....
(nog los van het feit dat het er eigenlijk niet uit ziet....)
 
Terug
Bovenaan Onderaan