Reflector binnen in de komplamp van een GSX-R 600 K6

Status
Niet open voor verdere reacties.

prenses

Rookie
4 okt 2009
16
0
Groningen
Hallo allemaal,

Sinds enkele maanden ben ik ook in het bezit van een zwarte GSX-R 600 van 2006.
Deze fiets is een import vanuit de UK, al met al ben ik er enorm trots op.

Nu het volgende, al enige tijd volg ik diverse onderwerpen over Xenon en dacht een paar dagen terug .... hak de knoop door en ga het tevens bestellen en inbouwen.

So far so good, vanmiddag het setje gepakt en ijverig begonnen, alles ging goed tot het moment daar was ik de nieuwe HID met de houder moest terugplaatsen.

Binnenin de koplamp zit een reflector, deze zit bij mij los en hangt lichtelijk naar beneden. Ik dacht dat bij het terugplaatsen van de lamp dat deze het wel aan zal drukken. Nee dus! Blijkbaar heeft deze ook nooit met de vorige halogeen goed vastgezeten?

Is er iemand die mij hierin verder kan adviseren?

Alvast bedankt voor alle medewerking!!!

Deze reflector behoort toch niet los te zitten lijkt me?

Groetjes,

Peter :z
 
Laatst bewerkt:
ik heb die lamp nog nooit in mn handen gehad maar heb je niet een draaiknopje om de hoogteverstelling te regelen? hier zou die reflecor aan vast moeten zitten

rammelt het ook of zit het nog redelijk vast?

je moet door het fittinggat kunnen zien als er iets is afgebroken van de reflector

succes!
 
Een draaiknopje? Ik zal niet weten waar deze zit.

Als ik met mijn vinger door het gat naar binnen ga, dan hang de reflector los en dus een mm over vier naar beneden.

Rondom de fitting van de lamp heb je links en rechts twee rechthoekige uitsparingen waar de reflector aan vast hangt doormiddel van twee omgebogen metalen plaatjes. Deze uitsparingen zijn net drie mm dieper als waarop de lamp wordt geplaatst.

Hopelijk hebben jullie een idee?

Groet,

Peter

ik heb die lamp nog nooit in mn handen gehad maar heb je niet een draaiknopje om de hoogteverstelling te regelen? hier zou die reflecor aan vast moeten zitten

rammelt het ook of zit het nog redelijk vast?

je moet door het fittinggat kunnen zien als er iets is afgebroken van de reflector

succes!
 
Hoi,

Slotje kan erop!

Ik heb met een waterpomptang de metalen houders van de reflector voorzichtig wat aangetrokken en dichtgeknepen. De reflector staat nu weer recht en vast zoals het hoort te zijn!

Schijnbaar wordt dit in de loop van de tijd wat zwakker waardoor deze wat los gaat hangen, maargoed als het zo ook werkt zijn we ook tevreden. Mijn Xenon komt nu mooi tot zijn recht en icm de reflector werkt het perfect ;)

Wil iedereen bedanken voor het geven van een mogelijke oplossing.

Groetjes,


Hallo allemaal,

Sinds enkele maanden ben ik ook in het bezit van een zwarte GSX-R 600 van 2006.
Deze fiets is een import vanuit de UK, al met al ben ik er enorm trots op.

Nu het volgende, al enige tijd volg ik diverse onderwerpen over Xenon en dacht een paar dagen terug .... hak de knoop door en ga het tevens bestellen en inbouwen.

So far so good, vanmiddag het setje gepakt en ijverig begonnen, alles ging goed tot het moment daar was ik de nieuwe HID met de houder moest terugplaatsen.

Binnenin de koplamp zit een reflector, deze zit bij mij los en hangt lichtelijk naar beneden. Ik dacht dat bij het terugplaatsen van de lamp dat deze het wel aan zal drukken. Nee dus! Blijkbaar heeft deze ook nooit met de vorige halogeen goed vastgezeten?

Is er iemand die mij hierin verder kan adviseren?

Alvast bedankt voor alle medewerking!!!

Deze reflector behoort toch niet los te zitten lijkt me?

Groetjes,

Peter :z
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan