reflectorpaaltjes in IJ-tunnel

midlifecrisis

MF veteraan
4 jan 2011
23.481
7.001
Enkhuizen
ik reed vanmorgen in de werkbus door de ij-tunnel, en dacht wath the f..k is dit nu weer
een of andere idioot heeft verzonnen om in de tunnel ,op de [doorgetrokken] middenstreep
reflectorpaaltjes te zetten.
ik zat nog te denken,zou ik eroverheen kunnen rijden,maar aangezien er overal cameras hangen niet geprobeert.

ze zullen wel meebuigen denk ik ,maar is wel vreemd rijden met zo'n rij paaltjes tussen 2 rijbanen

wat denken jullie : iets voor de MAG ?
 
Laatst bewerkt:
Dag,
Als het géén tijdelijke scheiding betreft, zou ik zeker de MAG inschakelen.
Voor motorrijders zijn dat levensgevaarlijke dingen.
Mhg, FreBa
 
Hoezo ?
Al sinds jaar en dag een doorgetrokken streep in de ijtunnel.
Maar omdat allerlei eigenwijze weggebruikers lak hebben aan wat dat betekent hebben ze nu die paaltjes neergezet .
Hoef je tenminste ook niet bang te zijn dat een bijziende leasebakrijder achter de bus vandaan schiet zonder te kijken of er een motor op de linkerbaan zit .
 
Hoef je tenminste ook niet bang te zijn dat een bijziende leasebakrijder achter de bus vandaan schiet zonder te kijken of er een motor op de linkerbaan zit .



Of dat een bijziende motorrijder achter de bus vandaan schiet zonder te kijken of ik er in m'n koekblik rijd :+



Maarre.. Lijkt me niet echt veilig inderdaad!
 
Hoezo ?
Al sinds jaar en dag een doorgetrokken streep in de ijtunnel.
Maar omdat allerlei eigenwijze weggebruikers lak hebben aan wat dat betekent hebben ze nu die paaltjes neergezet
.
Hoef je tenminste ook niet bang te zijn dat een bijziende leasebakrijder achter de bus vandaan schiet zonder te kijken of er een motor op de linkerbaan zit .

dat eerste ben ik wel met je eens, maar wat als je nu zelf eens plotseling moet uitwijken ?
wat ik al zei, ik denk dat ze "flexibel"zijn, maar toch een vreemde "oplossing"
 
doorgetrokken streep negeren... zou ik nou noooiitt doen. O-)

Sinds ze dat echt overal zijn gaan invoeren heeft het voor mij de waarde verloren.
Zelfs op een kaarsrechte weg met km's aan zicht trekken ze dubbel doorgetrokken strepen.
 
doorgetrokken streep negeren... zou ik nou noooiitt doen. O-)

Sinds ze dat echt overal zijn gaan invoeren heeft het voor mij de waarde verloren.
Zelfs op een kaarsrechte weg met km's aan zicht trekken ze dubbel doorgetrokken strepen.


bij jullie daar ook al ?
zouden ze de verf goedkoop ingekocht hebben?

TEVEEL aan doorgetrokken strepen helpt niet echt mee aan de verkeersveiligheid,
merk ik bijna elke ochtend
 
Laatst bewerkt:
weg ermee! met een auto kan je nog wel over zo'n paaltje heen maar met de motor lijkt me het een ander verhaal.
 
Zal ook nog wel gaan hoor , ze zijn niet zo groot , 30 cm ofzo .
'T zijn er wel veel , dat wel .
In die tunnel maakt het me niet zo veel uit , waar ik wel bang voor ben : als het een succes is krijgen we ze dan door het hele land , overal waar een doorgetrokken streep ligt een rij van die fel oranje paaltjes . -O-
 
Ben er al tussendoor ge-slalomt. die betutteling in de ij-tunnel en omstreken mag wel eens gewoon ophouden nu; een kilometerslange strook recht asfalt trekken en je dan vervolgens 50 km/h laten rijden, zijn ze gek geworden?
 
:Y
Zijn ze .
Ik dacht ook : als de wegwerkzaamheden over zijn mogen we wel sneller .
Maar nu bouwen ze een gebouw op 3 m naast de weg dus mag het niet meer vanwege het geluid .
Nu nog een batterij camera's en het wordt helemaal leuk daar .
 
Wat ik ervan begrepen heb is dat ze de wanden aan het vervangen zijn in de IJ tunnel en dat 's avonds 1 tunnel is afgesloten en de andere tunnel twee richting verkeer is. Daarom zijn die paaltjes neer gezet. Het heeft enigzins dus toch met veiligheid te maken. :X
Ik weet niet of ze flexibel zijn maar elke keer als ik erlangs rij (ik woon in 't centrum en werk in noord) heb ik toch de neiging om even me voet er tegen aan te zetten om te kijken of het echt zo is, maar ik durf het niet :+
 
@ Polly had graag even om gereden om te kijken voor je maar ik rij net op een omhoogstaand stuk spoor hier in Westpoort een gat van 3 cm in me achterband.
 
@ Polly had graag even om gereden om te kijken voor je maar ik rij net op een omhoogstaand stuk spoor hier in Westpoort een gat van 3 cm in me achterband.
Meen je niet... Waar was dat precies? Ook ff melden aan de MAG hè!
 
Je moet ze op de motor niet raken, maar ze zijn vrij flexibel. (als het dezelfde zijn als ik ken tenminste) Word pas echt vervelend als ze zo vaak geraakt zijn dat ze los komen..

Ik dacht trouwens dat zweden zo veilig was.. daar zetten ze stalen paaltjes met staaldraden tussen de rijstroken in :+
 
Je mag er idd zoiezo niet inhalen door die doorgetrokken streep.
heb ze ook zien staan en zien er niet fijn uit voor de motor. Maarja het mag gewoon niet;).
Schijnt dan toch te vaak gebeurt zijn dat er werd ingehaald. Helaas pindachees
 
Meen je niet... Waar was dat precies? Ook ff melden aan de MAG hè!


Is de inrit van de Methaanweg ben de enige motorrijder die hier komt dus dat zal niet veel zin hebben lijkt me.

Gemeente lijkt me geneog voor nu
 
Is de inrit van de Methaanweg ben de enige motorrijder die hier komt dus dat zal niet veel zin hebben lijkt me.

Gemeente lijkt me geneog voor nu
Ah, gelukkig maar dan. M'n wederhelft rijdt daar (in de buurt, Hemweg) ook elke dag 2x. ;)
 
Ah, gelukkig maar dan. M'n wederhelft rijdt daar (in de buurt, Hemweg) ook elke dag 2x. ;)


Waarop?

en waarheen?

Want dan moet ik hem een keer gespot hebben :D

Ik rij met een honda cbr 900rr fireblade sc33 :D rood met wit en paars

Is meestal redelijk zichtbaar vanaf de Hemweg :D
 
Mooie fiets *O* we hebben die ook maar dan in zwart-zilver.

Meestal gaat-ie tegenwoordig met de auto ivm de spullen die hij meeneemt maar ook af en toe op de Honda NX. Voor die korte ritjes is die blade niet echt handig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan