reflectorpaaltjes in IJ-tunnel

'reflectorpaaltjes' > 'reflectorpaaltjes in IJ-tunnel'
 
Je moet ze op de motor niet raken, maar ze zijn vrij flexibel. (als het dezelfde zijn als ik ken tenminste) Word pas echt vervelend als ze zo vaak geraakt zijn dat ze los komen..

Ik dacht trouwens dat zweden zo veilig was.. daar zetten ze stalen paaltjes met staaldraden tussen de rijstroken in :+


Die staaldraad in Zweden heeft een functie, daar valt in de winter ietsje meer sneeuw gemiddeld als hier en die kan je wel wegschuiven bij staaldraden, maar niet bij een dichte vangrail.

Nadeel is wel dat je gezondheid er niet op vooruit gaat, als je er opklapt.
 
Nou reken maar dat ze meebuigen, alarmdiensten moeten er ook doorheen dwz op of over de 'paaltjes' als het moet.
Als ze niet meebuigen breken ze af en zijn binnen de kortste keren alle 'paaltjes' weg.
 
Jep ik spotte ze ook, zat er dus 1 los waar ik met de motor overheen ging :X .
Reed overigens achter een bus zag dat ding niet liggen, niet gevallen over z'n ding gelukkig.
 
Die paaltjes staan hier in Roermond ook alleen is dit op de Maasbrug maar deze staan er toch al zeker een half jaar tot een jaar B| toen ik voor het eerst ze zag dacht ik van wat is dit nu weer, maar ben er al helemaal aan gewend maar breken snel af maar nog geen dag later staat er alweer een nieuwe |( maar is ook zeker beter hoeveel ongelukken daar wel niet gebeuren door mensen die toch even willen omkeren en hierbij door de hoogte verschillen de tegen moet komende bestuurder niet gezien word en alle gevolgen van dien :N

Maar als motorrijder zou ik niet zo'n paaltje willen raken :X want dat gaat zeker pijn doen :Y
 
Laatst bewerkt:
Wat ik ervan begrepen heb is dat ze de wanden aan het vervangen zijn in de IJ tunnel en dat 's avonds 1 tunnel is afgesloten en de andere tunnel twee richting verkeer is. Daarom zijn die paaltjes neer gezet. Het heeft enigzins dus toch met veiligheid te maken. :X

Dat klopt 's avonds na 10 uur ofzo wordt 1 tunnelbuis afgesloten voor onderhoud.
Wat mij betreft prima die paaltjes, een paar jaar geleden heeft er een dodelijk ongeluk plaatsgevonden omdat er een auto op de verkeerde weghelft terecht kwam, ook tijdens onderhoudswerkzaamheden in de andere tunnelbuis.
 
Die cameras hangen er om het verkeer te monitoren en om bij ongevallen enzo snel te kunnen handelen.

Ik dacht eerst dat die paaltjes daar stonden i.v.m. staking van het GVB, omdat ze dan fietsers door de tunnel sturen. Maar voor werkzaamheden dus...
 
Ik kan me wel wat voorstellen bij het idee. Ik rijd dagelijks als buschauffeur door de ijtunnen en maak(te) bijna dagelijks mee dat collega motorrijders het nodig vinden om zigzaggend zo snel mogelijk door die ijtunnel te racen. Ik hoef jullie denk ik niet te vertellen hoe gevaarlijk dit is. Er wordt toch iedere maand in de omgeving van Amsterdam wel een motorrijder van het wegdek geschraapt die meestal door eigen rijgedrag zichzelf en anderen in gevaar brengt. Met name het inhalen bij file's gaat het nog wel eens fout. Iets wat me niet verbaasd gezien het gedrag van sommige motorrijders. Sinds het plaatsen van die reflectors is het zigzaggen wel afgelopen, wat dat betreft helpt het wel degelijk. Oja, en je kunt er overheen rijden.

Pieter
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er ook doorheen gereden maar dit moet al langer dan 2 weken geleden zijn als ik ht goed heb. De ijtunnel blijft vervelend icm andere weggebruikers als je daar het gas erop wil gooien. Iedereen sorteert automatisch links voor ivm de bussen. Toch denk ik wel dat die paaltjes het (veel) veiliger maken omdat de meeste koekblikkers dit toch niet aandurven om eroverheen te rijden? Oh en zigzaggen lukt wel nog maar wel met normale max snelheid *D
 
@ pieter denk dat dat ook te maken heeft met het feit dat in Amsterdam natuurlijk per vierkante kilometer overdag meer motoren aanwezig zijn.
Plus de forenzen die gewoon niet in een stad als Amsterdam kunnen rijden :D

Al was die knakker op de hemweg natuurlijk verkeerd bezig met 190km/u de bocht inrijden
 
@ pieter denk dat dat ook te maken heeft met het feit dat in Amsterdam natuurlijk per vierkante kilometer overdag meer motoren aanwezig zijn.
Plus de forenzen die gewoon niet in een stad als Amsterdam kunnen rijden :D

Al was die knakker op de hemweg natuurlijk verkeerd bezig met 190km/u de bocht inrijden
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar het blijft een feit dat veel motorrijders zichzelf ketsbaar maken terwijl je bij je rijopleiding geleerd wordt dat je als motorrijder kwetsbaar bent en daar ook rekening mee moet houden. Het is voor mij onbegrijpelijk dat als de ''fille'' een snelheid van 60 km/u rijd er nog van de gekken zijn die er met 80 km doorheen stuiven. Daar gebeuren veel ongelukken mee. Zelf rij ik zo'n 12000 km per jaar maar zal dit absoluut niet doen.
 
Tussen de file ben ik wel met je eens ik rem waarschijnlijk ook extra vaak dan dat ik doorstuiv.

Heeft denk ik ook met instelling en ervaring te maken.

Ik gebruik de moto dagelijks en rij nageneog het hele jaar door.
Heb afgelopen jaar alleen in december 3 weken niet gereden.
Maar dat wil ik dit jaar zelfs oplossen door er een crosser bij te nemen voor de wintermaand.

Nou valt het me ook wel op dat ik vooral in Amsterdam-West veel in mijn ogen erg jonge gassies op een supersport met 900 a 1000 cc zie laagvliegen.

Toegegeven ik rij zelf ook op een 900 supersport en ik hou ook wel van laagvlieg werk.

Maar heb van mezelf toch het idee dat ik dat doe waar het kan (al mag het op die plekken van de wegbeheerder ook niet :P )
 
Ik kan me wel wat voorstellen bij het idee. Ik rijd dagelijks als buschauffeur door de ijtunnen en maak(te) bijna dagelijks mee dat collega motorrijders het nodig vinden om zigzaggend zo snel mogelijk door die ijtunnel te racen. Ik hoef jullie denk ik niet te vertellen hoe gevaarlijk dit is. Er wordt toch iedere maand in de omgeving van Amsterdam wel een motorrijder van het wegdek geschraapt die meestal door eigen rijgedrag zichzelf en anderen in gevaar brengt. Met name het inhalen bij file's gaat het nog wel eens fout. Iets wat me niet verbaasd gezien het gedrag van sommige motorrijders. Sinds het plaatsen van die reflectors is het zigzaggen wel afgelopen, wat dat betreft helpt het wel degelijk. Oja, en je kunt er overheen rijden.

Pieter
Het is wel erg uitnodigend hoor. Krijg weer les neigingen zoals snelle en langzame slalom. :+
 
Al was die knakker op de hemweg natuurlijk verkeerd bezig met 190km/u de bocht inrijden

190 lol. Is er bekend hoe hard hij reed ?
Je kunt die bocht op google zien. Voor 100 moeten je banden daar al goed plakken denk ik. Maar ik ben nog geen sportman.

on topic: als ik dat filmpje op motormeuk zie van die motorrijder die twee keer een stoeprand neemt in de bocht, dan denk ik dat een meebuigende strip niet echt een probleem zal zijn. En die tonnetjes met rijles, daar kan je ook zo je achtje overheen maken.
 
ik reed vanmorgen in de werkbus door de ij-tunnel, en dacht wath the f..k is dit nu weer
een of andere idioot heeft verzonnen om in de tunnel ,op de [doorgetrokken] middenstreep
reflectorpaaltjes te zetten.
ik zat nog te denken,zou ik eroverheen kunnen rijden,maar aangezien er overal cameras hangen niet geprobeert.

ze zullen wel meebuigen denk ik ,maar is wel vreemd rijden met zo'n rij paaltjes tussen 2 rijbanen

wat denken jullie : iets voor de MAG ?
Dat heb ik ook wel eens gedacht (op een andere weg), bijna een gebroken teen aan overgehouden, wilde er met de motor overheen rijden (jong en onbezonnen zullen we maar zeggen |( ) , maar op het laatste moment eerst even met mijn teen geprobeerd of ze echt wel flexibel waren.. :X
 
Dat heb ik ook wel eens gedacht (op een andere weg), bijna een gebroken teen aan overgehouden, wilde er met de motor overheen rijden (jong en onbezonnen zullen we maar zeggen |( ) , maar op het laatste moment eerst even met mijn teen geprobeerd of ze echt wel flexibel waren.. :X
_O- _O- _O- sorry maar ik lach me dood :P waarom wil je er in godsnaam overheen rijden, er tussendoor kan ik dan nog snappen :P
 
Ben er op terugweg van uitje naar Oostzaan (jawel :z ) doorheengereden om te zien waar alle ophef over gaat.

Eerlijk gezegd zie ik niet zo waarom ik er als motorrijder meer problemen mee zou hebben dan als automobilist - het is een doorgetrokken witte streep waar je ongeacht hoeveel wielen je hebt niet overheen hoort te gaan. Al dan niet reflectorpaaltjes verandert daar weinig aan.

Omgekeerd, ook als ik er met de auto zou rijden zou ik het van het zotte vinden om over zo'n lange volledig overzichtelijke stuk een inhaalverbod te hebben, en sowieso dat een weg met volledig gescheiden weghelften, kilometerslang zonder 'zwakke' verkeersdeelnemers en zeker in de tunnelbak zonder omwonenden gedegradeerd wordt naar 50km/u-zone. Ze zijn iets vergelijkbaars van plan met de S112/Gooiseweg. Nu nog 80km/u met ongelijkvloerse kruisingen van A10 tot Amstel, straks met gelijkvloerse kruisingen, verkeerslichten tussendoor en 50km/u...

Amsterdam laat z'n aders dichtslibben :X
 
Ben er op terugweg van uitje naar Oostzaan (jawel :z ) doorheengereden om te zien waar alle ophef over gaat.

Eerlijk gezegd zie ik niet zo waarom ik er als motorrijder meer problemen mee zou hebben dan als automobilist - het is een doorgetrokken witte streep waar je ongeacht hoeveel wielen je hebt niet overheen hoort te gaan. Al dan niet reflectorpaaltjes verandert daar weinig aan.

Omgekeerd, ook als ik er met de auto zou rijden zou ik het van het zotte vinden om over zo'n lange volledig overzichtelijke stuk een inhaalverbod te hebben, en sowieso dat een weg met volledig gescheiden weghelften, kilometerslang zonder 'zwakke' verkeersdeelnemers en zeker in de tunnelbak zonder omwonenden gedegradeerd wordt naar 50km/u-zone. Ze zijn iets vergelijkbaars van plan met de S112/Gooiseweg. Nu nog 80km/u met ongelijkvloerse kruisingen van A10 tot Amstel, straks met gelijkvloerse kruisingen, verkeerslichten tussendoor en 50km/u...

Amsterdam laat z'n aders dichtslibben :X

Nee, Nederland maakt mooie sier met drie stukjes 130km per uur bij st Biggeneukerskerke en verlaagt de snelheid in de rest van het land..
 
Paaltjes kun je inderdaad overheen rijden. Zijn echter wel al een aantal afgebroken. De gemeente zegt dat ze enorm veel "reserve" paaltjes hebben. Het is dus niet aan te raden om hier met een auto overheen te crossen. Ook niet voor de hulpdiensten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan