Regelgeving Auto + motor op aanhangwagen in Duitsland

Lees de rest van de discussie even door…

Oostling heeft al uitgelegd hoe het zit. Dus jouw reactie is daaromtrent overbodig.

Maar dan komt het leuke, als je met die crafter of master een boete krijgt voor bijvoorbeeld over belading val je wel in de vrachtwagen categorie aan boetes….
Dat heeft dus niets met de categorie voertuigen te maken. Als je als ondernemer je voertuig te zwaar belaad, pleeg je een economisch delict. Daar is de boete op gebaseerd. Rij je bv als particulier met een te zware aanhanger, dan is de boete een stuk lager, dan wanneer je dat als ondernemer doet. Buurman van mijn zwager was meer als 800 kwijt, terwijl de particulier niet meer dan 180 betaalde.
 
Dat heeft dus niets met de categorie voertuigen te maken. Als je als ondernemer je voertuig te zwaar belaad, pleeg je een economisch delict. Daar is de boete op gebaseerd. Rij je bv als particulier met een te zware aanhanger, dan is de boete een stuk lager, dan wanneer je dat als ondernemer doet. Buurman van mijn zwager was meer als 800 kwijt, terwijl de particulier niet meer dan 180 betaalde.
In duitsland is daar dus wel onderscheid in met voertuig categorie. Daar heb je dus een normale categorie en een LKW categorie. Is geen gein

IMG_1765.png
 
In duitsland is daar dus wel onderscheid in met voertuig categorie. Daar heb je dus een normale categorie en een LKW categorie. Is geen gein

Bekijk bijlage 1910952
In Nederland dus ook, de boete voor overbelading van een busje op particulier kenteken is een stuk lager dan wanneer het een busje op grijs kenteken betreft.

Heel zwartwit gezien geldt dat ook als je een busje om jezelf te verhuizen maar met een beetje geluk krijg je de particuliere boete.

Berucht zijn de kleine bakwagentjes om te huren. Daar kan qua volume veel in, maar omdat ze leren al tegen de 2500kg wegen hoe je per saldo een paar honderd kilo over voor de lading. Overbelading is dan snel gebeurd. Je kunt beter een gewoon klein busje huren daar mag veel meer in.
 
Eind juni, begin juli naar F1 Oostenrijk met de Caravan gereden. Geen tempo 100 sticker erop, maar wel de hele reis 100-110 gereden, op de stukken na waar Baustelle waren.
Geen problemen gehad, maar zonder die sticker gewoon extra op je hoede zijn. Het blijft een risico.
 
Terug
Bovenaan Onderaan