Regels betreffende koffers

koekum

MF veteraan
30 jul 2002
3.251
8
Utrecht
Zijn er regels waaraan koffers moeten voldoen en dan met name de verlichting :?
Ik zit er aan te denken deze set te kopen:
full

Maar is dit toegestaan voor wat betreft de knipperlichten e.d. :?
 
... en ze mogen (samen met de fiets) niet méér wegen dan 45 kg. Je kunt ze dan nog wel in het vliegtuig meenemen maar dan moet je voor het extra gewicht wel bijbetalen.
 
De totale breedte van de motorfiets (inclusief koffers dus) mag niet meer zijn als 1 meter, hoewel ik niet de indruk heb dat er echt op gelet wordt door onze blauwe vrienden; mijn SP II zat met 2x 40ltr Givi op het randje en er is nog nooit naar gekeken.

Wel zou ik voor mijn eigen veiligheid kiezen voor een kofferset met aangepaste knipperlichten, op de foto lijkt mij dat je knipperlichten alleen nog recht van achter zichtbaar zijn, persoonlijk vind ik 't een prettiger idee dat ook verkeer wat je van de zijkant nadert de knipperlichten kan zien

greetz
 
Hepco en Becker koffers, heb ik ook. Zijn goede stevige koffers die tegen een stootje (en regenbui) kunnen :}
Om de zichtbaarheid te verbeteren heb ik drie reflectoren op iedere koffer geplakt (1 aan de achterkant en 2 aan de zijkant) en die zijn absoluut heel duidelijk :P

Wat betreft je knipperlichten... tja, bij mij steken die achter de koffers gewoon uit, dus ik heb daar geen enkel probleem mee.

Als ze op je koffers passen en de prijs is redelijk, gewoon kopen :)
 
Ik heb toevallig ook zo'n kofferset op het oog, maar mijn vraag is of 30L niet misschien beter is dan 40L? Mijn oude koffers waren Krausers en ik weet niet meer wat de inhoud daarvan was, maar ze lijken me smaller dan deze. Of is 30L weer meteen te weinig?

Ik vraag het maar even, want ze staan bij mij niet zomaar ergens in de buurt. Bijna elke motorzaak heeft alleen maar GIVI of Kappa (wat hetzelfde is trouwens).
 
De totale breedte van de motorfiets (inclusief koffers dus) mag niet meer zijn als 1 meter, hoewel ik niet de indruk heb dat er echt op gelet wordt door onze blauwe vrienden; mijn SP II zat met 2x 40ltr Givi op het randje en er is nog nooit naar gekeken.

Wel zou ik voor mijn eigen veiligheid kiezen voor een kofferset met aangepaste knipperlichten, op de foto lijkt mij dat je knipperlichten alleen nog recht van achter zichtbaar zijn, persoonlijk vind ik 't een prettiger idee dat ook verkeer wat je van de zijkant nadert de knipperlichten kan zien

greetz

Hier is ooit al eerder een topic over geweest, maar ik heb nu ff geen zin om te zoeken :P

Wat ik wel weet is dat de maximale breedte van 1 meter geld voor een motorfiets waarvan de koffers geïntegreerd zijn in het kuipwerk. Dus een Honda Pacific Coast of een Deauville. Losse koffers mogen breder zijn.

[edit]Ik ben in een goede bui vandaag :P : Maximale breedte bagage...
 
Laatst bewerkt:
Nou het is toch een ander setje geworden.
GIVI met 2 * E45 koffers hoezo dikke reet :X
Nu zit er ook zo'n setje extra knipperlichten bij maar die liggen half in puin.
Er staat me iets van bij dat als ik die knipperlichten monteer dat dan de originele op de motor moeten worden uitgeschakeld.
Kan iemand me daar zekerheid over geven :?
 
Nou het is toch een ander setje geworden.
GIVI met 2 * E45 koffers hoezo dikke reet :X
Nu zit er ook zo'n setje extra knipperlichten bij maar die liggen half in puin.
Er staat me iets van bij dat als ik die knipperlichten monteer dat dan de originele op de motor moeten worden uitgeschakeld.
Kan iemand me daar zekerheid over geven :?
Waarom zou je die monteren :? Ik ken iemand met een zzr-1100 met Givi maxia's (Geen combinatie om tussen de file door te rijden :X ) en die gebruikt ook alleen z'n standaardknippers.
 
Waarom zou je die monteren :? Ik ken iemand met een zzr-1100 met Givi maxia's (Geen combinatie om tussen de file door te rijden :X ) en die gebruikt ook alleen z'n standaardknippers.
Ik weet ook nog niet of ik het ga doen hoor, maar voor het geval dat wil ik het gewoon weten.
Als je in de problemen komt doordat je standaardknippers niet gezien werden dan heb je zelf niet goed gespiegeld lijkt me en ga je van richting veranderen met iemand al naast je. Van wat verdere afstand is het allemaal wel goed zichtbaar.
 
Ik weet ook nog niet of ik het ga doen hoor, maar voor het geval dat wil ik het gewoon weten.
Als je in de problemen komt doordat je standaardknippers niet gezien werden dan heb je zelf niet goed gespiegeld lijkt me en ga je van richting veranderen met iemand al naast je. Van wat verdere afstand is het allemaal wel goed zichtbaar.
Heb zelf ook givi's en extra knipperlichten. Rek erop en eraf lukt me nu in ongeveer 10 minuten, maar die knipperlichten liggen lekker in de origele Givi doos op zolder :-) Auto's met fietsenrekken hebben ook dubbele knippers, dus lijkt me niet zo'n probleem. Misschien gaan ze wel wat langzamer knipperen vanwege de hogere weerstand.

DaSuperGrover
 
Terug
Bovenaan Onderaan