Regels geluid motoren

Status
Niet open voor verdere reacties.
bron Autoblog.

Ik hoor steeds meer lawaaimachines op 4 wielen.
Dit artikeltje houd het gewoon bij de feiten hoor.
Alleen dat stukje van de RDW, DB’s afhankelijk van typegoedkeuring en vervolgens melden ze dat het niet meer dan 80 dB mag zijn. Dat snap ik niet. Klopt ook niet volgens mij.
 
De motorrijders met de luide pijpen gooien hun eigen glazen in.
hun eigen glazen, maar helaas ook die van ons :/

vreemd genoeg word er in dat artikel nop gezegd van types die een afgezaagde stijgerpijp onder hun vierwieler hangen... dat is dan qua volume/herrie weer wel oke?
ach ja, wij klagen ook wel eens over ingeblikte aso's... het is moddergooien naar elkaar...

ik ga nog maar eens een rondje :]
 
Wat ik vreemd vind is dat bij mijne er dit staat. En mijn Akra's zonder db killers geven 90db stationair (met een app gemeten dus weet niet hoe nauwkeurig maar ver genoeg onder 99db). Maar bij rijdend staat er 0 db? Dat haal ik zelfs niet als de motor uit staat. Wat wordt daarmee bedoelt? Ontbreekt het gewoon?

1587302772619.png
 
Ach een standaard Ducati panigale mag standaard volgens Europese goedkeuring 102 dba maken.
Met zo'n ding mag je dus op geen enkel circuit rijden tenzij op speciale geluidsdagen.
Maar wel gewoon op de openbare weg :t _O-
Die maakt ook maar 78 dB tijdens de dynamische meting.
 
Ach een standaard Ducati panigale mag standaard volgens Europese goedkeuring 102 dba maken.
Met zo'n ding mag je dus op geen enkel circuit rijden tenzij op speciale geluidsdagen.
Maar wel gewoon op de openbare weg :t _O-
Welke panigale? Mijn 959 mag maar 98 dB(a) produceren, een v4 mag 107 dB(a) halen. Die laatste heb ik naar binnen gehaald zien worden op Spa vorig jaar.
 
Wat ik vreemd vind is dat bij mijne er dit staat. En mijn Akra's zonder db killers geven 90db stationair (met een app gemeten dus weet niet hoe nauwkeurig maar ver genoeg onder 99db). Maar bij rijdend staat er 0 db? Dat haal ik zelfs niet als de motor uit staat. Wat wordt daarmee bedoelt? Ontbreekt het gewoon?

Bekijk bijlage 1488876
Mijn motor had altijd 0 wielen volgens RDW. Intussen is die 0 veranderd in "Niet geregistreerd". Ik verwacht dat dat voor bovenstaand plaatje ook geldt. U3 en P2 zijn bij mij ook Niet geregistreerd, dat was ook 0.
 
Het mooie is, dat als je met je motor uit even naar de zee kijkt er binnen twee minuten een bromsnor naast je staat om je een bekeuring te geven.
De prioriteiten liggen momenteel niet bij de dB's
 
Het mooie is, dat als je met je motor uit even naar de zee kijkt er binnen twee minuten een bromsnor naast je staat om je een bekeuring te geven.
De prioriteiten liggen momenteel niet bij de dB's

Je stond met meer dan 3 personen bij elkaar naar de zee te kijken??
#blijfbinnen#covidgeneuzel#let-it-go??
 
Op de Kromme Mijdrecht (Amstelkade) staan sinds kort ook protest borden over geluid.
IMG_20200422_160332.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan