Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is toch alleen voor de Fransman zelf?En verplicht reflecterende stickers op je helm plakken.
Oeps heb ik niet goed gelezen, gelukkig niks op m’n nieuwe helm geplakt.Dat is toch alleen voor de Fransman zelf?
https://www.anwb.nl/experts/motoren/4/helmstickers-verplicht-in-frankrijk
Wij zijn afgelopen jaar via Amiens/Lemans gereden. Best wel wat om, we moesten richting Bilbao, maar veel extra tijd kostte het niet. En lekker relaxed rijden.Parijs met de motor is sowieso niet echt een aanrader.
We zijn er afgelopen jaar doorheen gekomen en het is best inspannend rijden daar (regen, files en chaos).
Volgende keer plan ik de route er iets omheen. Zit liever relaxed.
Inderdaad, echt niet... En ik heb er een jaar gewoond!Parijs met de motor is sowieso niet echt een aanrader.
Zou ik met de motor echt doen... Via de N-wegen kan je veel leuker rijden en zie je veel meer moois!Volgende keer plan ik de route er iets omheen. Zit liever relaxed.
Met Michelin banden kan je daar wel gewoon rijden.10 jaar geleden ook de stad in gegaan met mijn eerste motor, ddarna had ik een niewue nodig... Dis stenen daar op straat zijn echt geen pretje eenmaal nat...
Dat is toch alleen voor de Fransman zelf?
En als het dan een politieauto is die je dan met open einddemper met 160 passeert vinden ze het ook goed.... Is mijn ervaringOok als je met 90 achter een auto aanrijdt op een route départementale - je rijdt motor dus je zult er wel voorbij willen.
Ik ben 3 jaar terug bij Grenoble ca 2km door de milieu-zone gereden.De Crit d'Air is op kenteken, dus relatief eenvoudig te controleren door de Franse overheid (camera's, ook bij de tol-afreken pleinen).
Voor de rest is Frankrijk ontzettend motor-minded!!
Tot vrij recent was die Crit'air sticker alléén voor luchtvervulingspieken. Dan werden bepaalde klassen verboden. Voor buitenlanders of mensen die vooral op het platteland wonen en rijden niet per se de moeite waard om zo'n sticker te regelen...Ik ben 3 jaar terug bij Grenoble ca 2km door de milieu-zone gereden.
Dat was nodig om bij de toegangsweg naar een col te komen. (of anders heel ver omrijden)
Nooit iets van gehoord.
Ik vond het leuk hoor. Wel een paar (26) jaar geledenParijs met de motor is sowieso niet echt een aanrader.
We zijn er afgelopen jaar doorheen gekomen en het is best inspannend rijden daar (regen, files en chaos).
Volgende keer plan ik de route er iets omheen. Zit liever relaxed.
Sommige punten die je opsomt over Frankrijk zijn best oke, andere weer iets minder.Hieronder genoeg redenen om niet naar Frankrijk te gaan en een (behoorlijk) compleet lijstje:
Alcoholtesters zijn niet meer verplicht maar een advies om bij je te hebben.
- Er wonen veel Fransozen
- Zeer veel tolwegen
- Per departement kan de max. snelheid op secundaire wegen (D- of RD-wegen) verschillen tussen 80 of 90 km/h
- Door file filtreren is NIET toegestaan, maar in sommige steden als Parijs en Nice weer wel, tot max 50k/h
- Betaald parkeren in Parijs ook voor motorrijders
- Verlichting aan overdag is verplicht
- Verplicht om bij je te hebben: fluo hesje
- Verplicht om CE gekeurde handschoenen te dragen
- Flitspaal waarschuwingssystemen NIET toegestaan
- Xenon-verlichting niet toegestaan
- Brildragers moeten reserve bril bij zich hebben
- In oa Parijs, Lyon, Lille, Grenoble, Straatsburg en Toulouse heb je speciale een ‘Crit’ Air’ sticker nodig (milieu-ding) Motoren van vóór 2000 krijgen geen sticker!
- Bestuurders die korter dan 2 jaar het rijbewijs bezitten mogen max. 100 km/u
- Op zondag veel winkels gesloten ook tankstations, wel vaak mogelijk om te tanken met bankautomaat.
- Ze kennen geen haaientanden maar een lijn met dikke blokken en het bord [Cédez le passage] (Voorrang verlenen)
Reflecterende stickers op je helm geldt alleen voor helmen die verkocht worden in Fr. (dit wordt op veel sites anders aangemerkt!) Meer dan 125cm3 reflectie materiaal is ook niet meer verplicht.
Voor Zwitserland kun je een langere lijst maken én zijn de boetes nog een stuk hoger.Hieronder genoeg redenen om niet naar Frankrijk te gaan en een (behoorlijk) compleet lijstje:
Alcoholtesters zijn niet meer verplicht maar een advies om bij je te hebben.
- Er wonen veel Fransozen
- Zeer veel tolwegen
- Per departement kan de max. snelheid op secundaire wegen (D- of RD-wegen) verschillen tussen 80 of 90 km/h
- Door file filtreren is NIET toegestaan, maar in sommige steden als Parijs en Nice weer wel, tot max 50k/h
- Betaald parkeren in Parijs ook voor motorrijders
- Verlichting aan overdag is verplicht
- Verplicht om bij je te hebben: fluo hesje
- Verplicht om CE gekeurde handschoenen te dragen
- Flitspaal waarschuwingssystemen NIET toegestaan
- Xenon-verlichting niet toegestaan
- Brildragers moeten reserve bril bij zich hebben
- In oa Parijs, Lyon, Lille, Grenoble, Straatsburg en Toulouse heb je speciale een ‘Crit’ Air’ sticker nodig (milieu-ding) Motoren van vóór 2000 krijgen geen sticker!
- Bestuurders die korter dan 2 jaar het rijbewijs bezitten mogen max. 100 km/u
- Op zondag veel winkels gesloten ook tankstations, wel vaak mogelijk om te tanken met bankautomaat.
- Ze kennen geen haaientanden maar een lijn met dikke blokken en het bord [Cédez le passage] (Voorrang verlenen)
Reflecterende stickers op je helm geldt alleen voor helmen die verkocht worden in Fr. (dit wordt op veel sites anders aangemerkt!) Meer dan 125cm3 reflectie materiaal is ook niet meer verplicht.
Het lijstje kwam van een website waar het lijstje voor Zwitserland toch wat korter is:Voor Zwitserland kun je een langere lijst maken én zijn de boetes nog een stuk hoger.
Mijn tip voor als je zo bekrompen denkt en geen woord over de grens spreek : lekker wegblijven. Drente is ook leuk