Regeltjes rondom het Ijsselmeer

CBDrive

Rookie
30 sep 2020
15
4
Utrecht
Gentleman,

Aanstaand weekend rijd ik, bij goed weer, met wat vrienden het Ijsselmeer af. De bedoeling is de route die je op de foto ziet. Het “oude” Ijsselmeer dus.

Zijn er MF’ers die deze route recentelijk gereden hebben?

Waar ik niet uitkom, is of er in ‘t weekend verboden zijn voor bepaalde stukken. Op ‘t forum vind ik wel wat topics over deze route maar lang niet actueel.

Ervaringsdeskundigen, show yourself 😎. Thanks alvast!
 

Bijlagen

  • IMG_3267.jpeg
    IMG_3267.jpeg
    158,3 KB · Weergaven: 100
Ik ken de Noord-Hollandse en Friese kant goed. Die kun je gewoon rijden. Dijk tussen Hoorn en Enkhuizen is wel echt een dijk met veel fietsers, je mag er rijden maar ik voel me daar toch altijd een beetje een aso. Tussen Hoorn en Schardam is een stukje afgesloten, dat is een tijdelijke omleiding. Gewoon de gele bordjes volgen.
Dit is het laatste wat ik weet.
 
De Zuiderzeedijk tussen Enkhuizen en Hoorn is in het weekend verboden voor motoren. De rest weet ik niet.
Edit: oh ja: tussen Uitdam en Durgerdam is de dijk afgesloten. Er is ter plekke een omleiding voor fietsers. Auto’s en motoren moeten zich maar redden.
(Terug naar de provinciale weg of zo)
 
Laatst bewerkt:
De Zuiderzeedijk tussen Enkhuizen en Hoorn is in het weekend verboden voor motoren. De rest weet ik niet.
Kijk dit is alweer nieuw voor mij. Ik snap het ook wel. Op dat stukje voelde het ook zoals al gezegd niet echt redelijk
 
De Zuiderzeedijk tussen Enkhuizen en Hoorn is in het weekend verboden voor motoren. De rest weet ik niet.
Edit: oh ja: tussen Uitdam en Durgerdam is de dijk afgesloten. Er is ter plekke een omleiding voor fietsers. Auto’s en motoren moeten zich maar redden.
(Terug naar de provinciale weg of zo)
Je kan daar binnendoor en is ook best leuk rijden
 
Het stuk langs de Friese dijk is vele stukken slechts 60, geen probleem als je er op tijd bij bent in het weekend ( O-) ) maar het is er nogal toeristisch. Met fietsers, motoren, auto's, tuktuk's ,solexen, wandelaars.... etc
Met mooi weer na 11 uur 'sochtends in het weekend is het niet echt doorrijden.
 
Ik heb zo'n gelijke route ook in mijn tomtom standaard staan, probeer hem toch elk jaar een paar keer te rijden, in Volendam stuit ik telkens op een markt en dan is het een beetje zoeken naar de juiste route. als ik hem alleen 'rij' doe ik er toch een 9 uurtjes over (dan moet ik nog wel een stukje binnendoor naar Groningen). Lekker op tijd vertrekken, ik begin dan bij de afsluitdijk aan de Friese kant en steek hem dan over, je hebt dan lekker de zon in de rug.
succes.

ps. mijn route staat hierbij

GPX viewer
 

Bijlagen

  • ijselmeer_boven_langs.gpx
    448,2 KB · Weergaven: 20
Als je de weg wil weten in volendam moet je het maaf ff laten weten... ben er redelijk bekend als edammer..

QUOTE="superg2, post: 31414090, member: 254571"]
Ik heb zo'n gelijke route ook in mijn tomtom standaard staan, probeer hem toch elk jaar een paar keer te rijden, in Volendam stuit ik telkens op een markt en dan is het een beetje zoeken naar de juiste route. als ik hem alleen 'rij' doe ik er toch een 9 uurtjes over (dan moet ik nog wel een stukje binnendoor naar Groningen). Lekker op tijd vertrekken, ik begin dan bij de afsluitdijk aan de Friese kant en steek hem dan over, je hebt dan lekker de zon in de rug.
succes.

ps. mijn route staat hierbij

GPX viewer
[/QUOTE]
 
Terug
Bovenaan Onderaan