Regen.... heerlijk ?

Net in de plensregen op de motor gestapt .
Dan blijken het begrip waterdicht en mijn pak niets met elkaar te maken hebben .
Voel je zo her en der straaltjes naar beneden lopen en die dan tesamen komen onder m'n ballen . Het zogenaamde HOE! stadium * . :N


Geweldig hoor -O-


* Spreek dit woord maar eens hardop met nadruk uit . Zo klink ik als het koude water dat punt bereikt
 
Leuk om te zien dat ik dus niet de enige ben die wel van een buitje houd :)
Inderdaad... tussen de 10-20 graden is ideaal.. warmer en het wordt echt vies... kouder, nou ja, prima.
Onder nul is ook prima, als het maar niet gaat sneeuwen of ijzelen... AI!

Jaren terug met -8 naar m'n werk gereden (40 km). Daar aangekomen met motorpak in de lift... de mensen om me heen vertelde dat ik gewoon de kou uitstraalde...
Alsof je onderaan de piste staat: moe, koud en voldaan :)
Al was dat wel erg koud toen.... Gedoseerd remmen was erg moeilijk...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er zeker geen hekel aan, het is heerlijk als er een bui is gevallen, het gevoel van frisse door de regen gefilterde lucht.
Rijden in de regen of bij -10 word ik ook niet heel erg anders van, ik heb zelfs mijn eerste motorwinter gereden zonder wintervoering, al had ik wel een spijkerbroek aan onder mijn pak.
Mijn tweede winter heb ik wel zo nu en dan de voering in de jas gedaan, nu met een temperatuur van 25+ ga ik kapot, heb er aardig de pest in om met die temperaturen voor het stoplicht te staan, maarja omdat ik een doorrijder ben en student heb ik gekozen voor een wind en waterdicht pak, dus geen tot weinig lucht doorlaat in de zomer :(
 
Guys, Ben ik nou de enige die dit weer heerlijk vind...(FYI: het is nu grauw en het regent, hard)
Heb nu geen motorfiets, maar hopelijk duurt dat niet lang meer...
Maar in de jaren dat ik woonwerkverkeer deed, op de motorfiets, genoot ik altijd van regen.
Motregen is niet lekker; dat plakt aan je vizier en belemmerd het zicht, maar normale regen.. heerlijk (mits juist gekleed).


Je voelt je 1 met de natuur. Alle geuren komen vrij, de lucht voelt schoon, je voelt de natuur op je pak... De spettertjes die door de kier van je vizier/helm naar binnen komen bij een windvlaag.

Ik mis het hoor, rijden door de regen.

Herfst is dan ook mijn favoriete jaargetijde...

Als ik dit wel 's tegen iemand zeg, kijken ze me echt raar aan... Logisch ook wel.
Maar neem aan dat ik niet de enige ben, die dit heerlijk vind??


:?

Ik haat regen, dan moet ik minder hard door de bochten gaan B|
 
In de volle zon rijden kan je net zoveel genieten de natuur!

Tussen de weilanden door over allerlei binnenweggetjes. Het gras staat hoog en tot de rand van het asfalt. Al op je knie glijdende over die dampende, klevende, zwarte massa. Stukken gras tegen je helm aan slaan als je net een klein foutje maakt.
Door aanhoudende droogte is de lucht overvol met pollen uit de natuur, lekker huilen! Samen met mama natuur! En met een goede niesbui geef je alles weer terug, samen met wat van jezelf!
Na het rijden is je motor/helm/pak te gebruiken als voederplaats voor alle vogels uit de buurt. Hoeven ze niet meer zoveel moeite te doen om zelf alles te vangen..

Nee hoor.. ik hoef niet in de regen te rijden om te genieten van moedertje natuur...



:+
 
Dat denk je en daarom heb ik ook liever een droge weg...

:Y

Je kan wel even hard door de bocht, maar de kans dat er dan dit gebeurd is iets groter:
Foto-OYVALWZK.jpg


:+ :X
 
Leuk om te zien dat ik dus niet de enige ben die wel van een buitje houd :)
Inderdaad... tussen de 10-20 graden is ideaal.. warmer en het wordt echt vies... kouder, nou ja, prima.
Onder nul is ook prima, als het maar niet gaat sneeuwen of ijzelen... AI!

Jaren terug met -8 naar m'n werk gereden (40 km). Daar aangekomen met motorpak in de lift... de mensen om me heen vertelde dat ik gewoon de kou uitstraalde...
Alsof je onderaan de piste staat: moe, koud en voldaan :)
Al was dat wel erg koud toen.... Gedoseerd remmen was erg moeilijk...
hehe, ik rijd zelf altijd met de motor naar het werk, ook in de winter en als ik geen wagen krijg geregeld zelfs bij sneeuw.

Het koudste dat ik ooit geweten heb was -17°, dat was zo koud dat er zich zowel aan de binnen als buitenkant van men vizier ijsvorming voordeed. En dat op de snelweg waardoor ik gedwongen werd om met open vizier tot aan de afrit te rijden. Een van de pijnlijkste ervaringen ooit.

Beetje regen of koude kan geen kwaad, blijven de zondagsrijders (voor de auto) en de mooisweerrijders (voor de motor) thuis, en dat scheelt! hoe rustiger hoe liever!
 
Doen je handen dan niet ontzettend pijn? Als het heel koud is heb eigenlijk alleen maar last van m'n handen (en soms voeten) :? Heb zo'n col voor m'n nek en een textielen jack en broek waar ik dan nog mijn spijkerbroek en een trui onder aan heb.
 
Handvatverwarming en handkappen :Y Daarmee zijn alle weersomstandigheden op zn tijd een feest. Ook regen, vooral de eerste bui na de droogte deze lente was heerlijk.
 
Hmm ja, het is dat ik niet 'verplicht' hoef te rijden onder extreem koude weersomstandigheden, anders zou ik verwarmde handschoenen aanschaffen haha :P
 
Doen je handen dan niet ontzettend pijn? Als het heel koud is heb eigenlijk alleen maar last van m'n handen (en soms voeten) :? Heb zo'n col voor m'n nek en een textielen jack en broek waar ik dan nog mijn spijkerbroek en een trui onder aan heb.
ik heb verschillende paren handschoenen voor verschillende weersomstandigheden. wanten zijn wel lekker bij dat weer, en je handen op het motorblok voor stoplichten helpt ook!
(en hadvatverwarming!)
 
Laatst bewerkt:
Guys, Ben ik nou de enige die dit weer heerlijk vind...(FYI: het is nu grauw en het regent, hard)
Heb nu geen motorfiets, maar hopelijk duurt dat niet lang meer...
Maar in de jaren dat ik woonwerkverkeer deed, op de motorfiets, genoot ik altijd van regen.
Motregen is niet lekker; dat plakt aan je vizier en belemmerd het zicht, maar normale regen.. heerlijk (mits juist gekleed).


Je voelt je 1 met de natuur. Alle geuren komen vrij, de lucht voelt schoon, je voelt de natuur op je pak... De spettertjes die door de kier van je vizier/helm naar binnen komen bij een windvlaag.

Ik mis het hoor, rijden door de regen.

Herfst is dan ook mijn favoriete jaargetijde...

Als ik dit wel 's tegen iemand zeg, kijken ze me echt raar aan... Logisch ook wel.
Maar neem aan dat ik niet de enige ben, die dit heerlijk vind??


:?
:( volgens mij moet jij je snel laten opsluiten in een inrichting..............regen fijn vinden. GEK :(


als er iets is dat mijn humeur verziekt, is dat wel regen B|
 
Ik kan er niet van genieten. Toch gaat mijn voorkeur uit naar het zijknat rijden (in regenpak of waterdichte kleding!!!!!) in de regen als droog in het koekblik om vervolgens achteraan te sluiten in de !&&@*##& !!! file of met het OV.

Nee, ik rijd dan wel "lekker" door de regen.

Maar voorkeur gaat natuurlijk naar droog, zon!, graadje of 18 / 20.
Heerlijk!

Elke dag als het aan mij ligt
 
Laatst bewerkt:
Mhua heb alleen leren pak dus vind regen dan niet zo fijn.

Wel leuk, koppeling in gas geven, koppeling los, lekker driftah :P(ok een wheelie was de bedoeling :+ )
 
Laatst bewerkt:
Beetje regen op zijn tijd heerlijk, maar jah zo hebben alle weertypen wel wat, harde wind is mijn minst favoriet, maar even lekker uitwaaien is ook niet verkeerd. Sneeuw is mooi, levert leuke plaatjes op en na een winter ben je pas echt een met je motor.

klinkt als een slechte postbode reclame als ik dit zo terug rijd:P

ohjah rijd ook hele jaar door, in weer en wind^^
 
ik heb verschillende paren handschoenen voor verschillende weersomstandigheden. wanten zijn wel lekker bij dat weer, en je handen op het motorblok voor stoplichten helpt ook!
(en hadvatverwarming!)

Handen op het motorblok wordt lastig voor mij met alle kuipen ervoor :+ Kan ze wel op het dynamo- en koppelingsdeksel leggen maar dat zet ook niet zoveel zoden aan de dijk aangezien ik daar carbon dekseltjes overheen heb zitten :P
 
Regen is wel okay. Alleen iedereen doet metteen zo paniekerig en ze gaan nog langzamer als ze normaal doen. :P

:^

Vind het af en toe best lekker om in de regen te rijden. Maar dan niet in een file, gewoon een redelijk vrije weg voor me. :)
Lekker koel, en m'n pak is waterdicht ( *O* ).

Moet wel zeggen dat een setje goede banden een hoop voor je doen; Pilot Roads zijn prima in de regen, op noppen vind ik het wat minder leuk rijden :/
 
Als ik ergens naar toe moet vind ik het niet zo erg om in de regen te rijden( mits ik me textiel pak aan heb). Vind het wel wat hebben het getik van de regen op mijn helm :)
.
Maar het is ook weer niet zo dat ik een plezier ritje ga maken als het regent ofzo.
Met een plezier ritje wil ik lekker bochjes kunnen pakken.
 
Laatst bewerkt:
Handen op het motorblok wordt lastig voor mij met alle kuipen ervoor :+ Kan ze wel op het dynamo- en koppelingsdeksel leggen maar dat zet ook niet zoveel zoden aan de dijk aangezien ik daar carbon dekseltjes overheen heb zitten :P
das lastig jah :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan