Regen in de helm tijdens het rijden..

henkbokhove

MF veteraan
18 jun 2009
2.682
159
Nijverdal
Ik heb zelf een HJC RPHA ST waar ik tijdens het rijden in een regenbui water binnen krijg.
Zijn er meer rijders die dit hebben met dezelfde of een andere helm?
Ventilatieklepjes en vizier zijn gesloten natuurlijk.
Even als reactie op de 1e reactie :Y
 
Laatst bewerkt:
Daarom heb ik mijn HJC weggedaan. Leuke helm in de zomer als het droog is maar niet voor alle seizoenen en alle weersomstandigheden.
 
Als er water binnen komt heb je ergens openingen. Heb je daar al naar gekeken? Sluiten de rubbers bijvoorbeeld niet (meer) lekker aan op het vizier? Ikzelf heb een HJC die in een goedkopere prijsklasse valt dan die van jou ik en heb bij regen nergens last van. Dan moet ik wel zeggen dat ik niet met zware regen rijd..
 
Laatst bewerkt:
Als er water binnen komt heb je ergens openingen. Heb je daar al naar gekeken? Sluiten de rubbers bijvoorbeeld niet (meer) lekker aan op het vizier? Ikzelf heb een HJC die in een goedkopere prijsklasse valt dan die van jou ik en heb bij regen nergens last van. Dan moet ik wel zeggen dat ik niet met zware regen rijd..

:^

Bij mijn Shoei kan je het viziermechanisme losschroeven en zo ook het vizier stellen. Als ik een foto bekijk van de HJC RPHA ST is dit bij deze helm niet anders. Aan elke kan zit het mechanisme vast met 2 schroeven.

Mijn helm "floot" en nadat ik er knettergek van was geworden bleek de oplossing simpel even het mechanisme loshalen en de boel opnieuw goed afgesteld vastzetten.

Mocht het dus ergens rondom het vizier zijn kan je dat altijd proberen.

**edit
Probleem bij mijn helm was dus dat het vizier niet helemaal over het onderste rubber heen ging als ik deze dichtklapte. Dit zag je alleen niet als je de helm op had, want het leek dan gewoon dicht. Door het opnieuw af te stellen was dit weer goed.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg ook altijd regen in mijn helm. Maar het beperkte zicht en het hoge gewicht hebben mij nog altijd tegengehouden om een integraal te kopen.
 
Ik heb hetzelfde Henk, ik heb van de zomer een HJC RPHA MAX EVO Fleet gekocht en deze krijgt ook water binnen tijdens het rijden. Ik heb 'm al 3 X opgestuurd ter reparatie en niets hielp. Ondertussen heb ik een nieuwe gekregen en die doet hetzelfde. Bijzonder vervelend, vooral in het donker omdat het licht dan verstrooid wordt.

Ik vermoed dat het water via het openingssysteem van het vizier (dat scharniertje) aan de voorkant naar binnen komt. Het is een ontwerpfout denk ik. De oplossing is hopelijk een beetje doorzichtige kit in het scharnier, dit moet ik nog testen, maar ik heb nog niet weer in de regen gereden.

2dalztd.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een RPHA max. Als ik in de regen rijd komt er regelmatig een druppeltje aan de binnenkant op het vizier. Dat is niet fijn. Maar eigenlijk ook wel mee te leven. Ik denk dat het bij mij door de ventilatie van het kinstuk komt. En dat ga ik echt niet dicht doen, want dan beslaat de boel.
 
Ik heb ook een RPHA max. Als ik in de regen rijd komt er regelmatig een druppeltje aan de binnenkant op het vizier. Dat is niet fijn. Maar eigenlijk ook wel mee te leven. Ik denk dat het bij mij door de ventilatie van het kinstuk komt. En dat ga ik echt niet dicht doen, want dan beslaat de boel.
Zit er dan een soort van ontwerpers foutje in dan?
als het misschien model specifiek is :/
 
heb al meerdere malen door de stortregen gereden met mijn hjc fg-st, ook nog geen problemen mee gehad...
 
Ik heb een r-pha 10 plus gehad en heb nu de voorloper. Beiden geen problemen in de paar keer dat ik door de regen heb gereden, ik rijd trouwens liever niet als het regent.
 
Mijn HJC na een dikke regenbui, de druppels die je ziet zitten aan de binnenkant ;( (geen kwijl en niet verkouden).

e8abko.jpg
 
Met mijn schuberthschuberth c3 hetzelfde probleem gehad, is opnieuw afgesteld en nu maar weer afwachten.
Bij mij komt het water trouwens van de bovenkant af naar binnen, niet aan de voorzijde.
 
Mm.. Was van plan een HJC RPHA ST aan te schaffen, neem dit toch wel even mee in m'n beslissing.
 
Met mijn HJC IS-17 nergens last van in de (stort)regen. Alleen in de zomer wilde er nog weleens een beest naar binnen vliegen door de top vent. :')
 
Ik heb een Nolan N103 en bij komen er druppels naar beneden precies in het midden van het vizier, al 2x weg gebracht, 1e keer rubber rand op vizier geplakt door Nolan is al iets beter en rubber rand onder vizier vervangen, 2e keer wederom rubber afsluitrand vervangen, probleem blijft er nog steds.

Nu heb ik wat vaseline op de afdichtrand gesmeerd en moet zeggen dat er geen druppels meer naar beneden vallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan