regen na zonneschijn: gladheid!

het schuim stond op de weg gister in het brabantse, ik heb er alleen geen last van gehad *D

ik had de motor voor de gelegenheid uitgerust met 6 wielen, waarvan de voorste 4 aangedreven :+ (moest naar de garage en dat met dit soort *** weer -O- )
 
Vandaag me motortje maar bewust thuis gelaten. Het is nu (nog) droog hier (in den haag) maar als het gaat regenen wordt het een ijsbaan. Op de route die ik normaal gesproken rij zag ik gisteren 4 grote olie sporen liggen B|
 
@Lady j, dan doe je je ondertitel geen eer aan. ;)
Je andere ondertitel klinkt bekend.

Ik ben wel benieuwd of het vandaag echt gaat regenen.
En hoe het daarna is om te rijden.
 
Nou, de eerste bui is begonnen. En de eerste donder heb ik ook al gehoord.
Straks maar eens zien hoe het nu rijden is.
 
@Lady j, dan doe je je ondertitel geen eer aan. ;)
Je andere ondertitel klinkt bekend.

Ik ben wel benieuwd of het vandaag echt gaat regenen.
En hoe het daarna is om te rijden.
Laten we het er op houden dat ik dat in het verleden wel deed en 3x met schadelijke afloop :X

Heb me lesje wel geleerd zeg maar ;)
 
Vandaag eigenlijk geen last gehad, daar rijd ik te voorzichtig voor.
Heel de binnenstad van utrecht lag overigens wel helemaal vol met wit schuim. 'T was gewoon alsof iemand met dreft aan het spuiten is geweest!
 
t ging goed vandaag gelukkig, rond 11 uur begon het te hozen en had ik nog 10km binnendoor te rijden, maar ik ben zonder kleer of kuipscheuren thuisgekomen. (de nattigheid daarintegen)
 
Pics!!!!!!!!!! _O-
Hier het verhaal van de tweewiel-aangedreven motorfiets Zro :)

040605_2.jpg
 
Deze wijze les heb ik al in een heel vroeg stadium van mijn nog prille motorrijcarriere aan den lijve ondervonden.

Tijdens rijles nummer 6 ofzo, na weken geen regen gezien te hebben, gaf ik midden op een rotonde ietsje te veel gas en lag ik met mn snufferd op het asfalt :(
 
Hier, in het Hoge Noorden, regent het nog niet maar dat zal niet lang meer op zich laten wachten.
Ik laat straks een nieuwe achterband monteren, dus ik ga maar in het koekblik naar het werk.
 
Hier in de omgeving van Waalwijk heeft het inmiddels zoveel geregent dat we uitgeschuimt zijn. Gisteren hadden alle wegen hier een mooie schuimkraag. Maar met rustig rijden is er niks aan de hand.

Voordeel is dat je weet dat het lang droog is geweest en het met regen dus glad kan worden. Dat scheelt weer in de onverwachte momenten.
 
net klaar met 2uur lessen in de regen in Zwolle. op veel plekken, met name rotonde's veel schuim op de weg. gelukkig vertelde mn instructeur nog even dak daarvoor moest uitkijken :)
 
ik reed eens met mn oom in zn BMW, oud cabrio'tje.. met dus achterwiel aandrijving..
het had 3 weken niet geregend ofzo, en toen een bui.

auto brak uit in een bocht met de achterkant...

echt verraderlijk!!

oppassen dus met de motor


Dan houd je oom ook geen rekening met de omstandigheden op de weg.
En ook te hard gereden, en waarschijnlijk erbij geremd. Anders breekt je achterkant niet uit.

Maar goed, het gaat hier niet over auto's...
Maar inderdaad.... Regen na lange periode droog is erg oppassen geblazen!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan