Regen overtrek voor rugzak

suzirider

Die hard MF'er
2 aug 2002
410
0
Zoetermeer
Mijn rugzak is bij goed nat weer dus niet helemaal waterdicht.... Niet goed voor de laptop. Zijn er waterdicht regen overtrekken te krijgen? Zo ja weet iemand waar?
THX :}
 
eeehr... nee, maar ik ben ook wel nieuwsgierig. Hoewel mijn samsonite laptoprugzak best wel wat kan hebben...

Ik doe zelf trouwens de laptop in een plastic tas, dat scheelt al direct vocht...
 
Yep, bij de meeste buitensportzaken (Bijv. Bever Zwerfsport, Spac Sport, Zwerfkei, enz. enz enz.) kun je regenhoezen in alle maten, kleuren en geuren krijgen. In Duitsland zit Globetrotter(.de?) en daarbij kan je ook online bestellen dacht ik (goedkoper dan NL)
 
Inderdaad, bij Bever, de Zwerfkei en aanverwante zaken hebben ze prima hoezen voor
over rugzakken.


Maar... even een ander punt.
Rugzak + laptop en dan motorrijden?

Heb je dan zo'n lichte laptop?
Die van mij wil ik niet op mijn rug hebben hoor.

Ikzelf doe de laptop inclusief laptoptas in een speedbag,
en die heb ik op de buddyseat liggen, onder een bagagenetje.
Werkt al jaren perfect.
 
Allen bedankt! Dit helpt. Motozoom heeft er ook 1 maar die verzend niet onder de 15 euro GRRRR. Ik ga die zaken wel even langs.
En MotoMarz, ik heb in dienst gezeten dus ik kan wel wat hebben ;)
 
full


O-)
 
Veel van die hoezen zijn echter niet bedoeld voor op de motor. Die werken met een elastiek dat bij hoge snelheid waarschijnlijk als een parachute lucht gaat happen en afschiet.

Lijkt mij dat je een hoes moet hebben waar je echt de hengsels van de rugtas doorheen moet halen. Pasvorm lijkt me ook strak te moeten passen i.v.m klapperen e.d.
 
Bij de Xenos hebben ze in het kampeerseizoen goedkope hoezen liggen met elastiek. Als je er een touwtje doorheen haalt en zo'n plastic dingetje omheen doet waar je het touw strak mee kunt trekken (zit ook op zakken voor de slaapzak) dan ben je goed en goedkoop klaar. Dit werkt prima *O*
 
Vaude heeft ook zo rugzakken waar de hoes onderaan in de rugzak weggestopt kan worden
 
Heb tijdje terug een rugzak gekocht bij een ANWB winkel, hierbij zat ook een apart vakje met een regenhoes die je over de rugzak kon trekken.
 
Allen bedankt! Dit helpt. Motozoom heeft er ook 1 maar die verzend niet onder de 15 euro GRRRR. Ik ga die zaken wel even langs.
En MotoMarz, ik heb in dienst gezeten dus ik kan wel wat hebben ;)

Ja, maar je laptop niet... Oh nee, da's alleen als je onderuit gaat.
En dat doe je natuurlijk nooit.

Motozoom: blijf daar nou weg.
Bestel datzelfde ding bij Louis.de voor euro's minder, dan heb je m snel in huis.

Of rijd even langs een buitensportzaak, dan heb je m direct!
(Tip: Bever heeft de hele Ortlieb reeks, ook rugzakken!)
 
http://www.motozoom.nl

Deze is dus écht waterdicht, en de prijs mag geen beletsel zijn voor je dure laptop. Ik zit met hetzelfde probleem, en ga proberen of ik deze op kosten van de baas kan bestellen.


Bij Louis.de:
10025019       NORDISK RUCKSACK WASSERDICHT       Sofort lieferbar 49,95

+ 6,95 verzendkosten nog altijd goedkoper dan motozoom,
en zekerweten dat je m binnen een week in huis hebt!
 
Helemaal gelijk: Motozoom is twee keer nix!! Slechte service, en het duurt zeker langer dan direct bestellen bij Louis. Was enkel als voorbeeld, maar ik had me kunnen bedenken dat Louis dezelfde spullen heeft.
 
Je kan ook gewoon een textiel jas over je tas heen doen. Werkt bij mij altijd wel goed. :P
 
Elke rugzak waar je een regenhoes omheen moet trekken zal op den duur vochtig worden, er loopt tenslotte ook water over je rug dat vervolgens via het rugpand naar binnen trekt.

De enige echt werkende oplossing is de rolltop-rugzak die Fatzo beschreef. Kost dan wel een paar euro's meer dan een regenhoes, maar wat kost een laptop?

Enneh, volgens mij kan er ook wel iets anders in dan een laptop, dus kan je hem ook wel meer gebruiken dan alleen woon-werk verkeer :Y
 
Elke rugzak waar je een regenhoes omheen moet trekken zal op den duur vochtig worden, er loopt tenslotte ook water over je rug dat vervolgens via het rugpand naar binnen trekt.

De enige echt werkende oplossing is de rolltop-rugzak die Fatzo beschreef. Kost dan wel een paar euro's meer dan een regenhoes, maar wat kost een laptop?

Enneh, volgens mij kan er ook wel iets anders in dan een laptop, dus kan je hem ook wel meer gebruiken dan alleen woon-werk verkeer :Y
Mee eens, is inderdaad de beste optie, en daar ga ik dus voor. Bedankt voor alle tips :}
 
Crumpler.

rij er nu al een jaar mee op me motor (met 12" ibook erin) en heeft al vaak een flinke regenbui meegemaakt. Hij is zo goed als waterdicht, maar voor de zekerheid doe ik altijd wel even me laptop in een plastic tasje voor hij in me tas gaat.

Crumpler WeeBee:
"Original 1000d Chicken Tex hyper performance accessory fabric with waterproof ripstop lining, thick protective padding, Prince Charles-Protective-Seal, removable adjustable shoulder strap, a carry handle and a shoulder pad, internal easy access zip flappocket with supermesh, the frontpocket has a 3D pleatshape for larger loads. Holds up to 12" PC or PowerBook"

check de crumpler site anders even...zijn genoeg notebooktassen

groetjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan