Regen rijden - ik HAAT dat

Kan me heel goed vinden in het gevoel van de TS. Rij zelf ook als een oma van een mietje in de regen.

Zit idd voor het meest tussen de oren, maar krijg het er maar eens tussen weg
 
Tis 30 graden: te warm om te rijden.
Tis 20 graden met regen (eindelijk): te nat om te rijden.
Tis 10 graden met wind/regen: te gevaarlijk en te nat om te rijden.
Tis -10 en glad: te gevaarlijk en te koud om te rijden.

Fok.. nu heb ik geen seizoenen meer om wel te kunnen rijden... O-)

* op die enkele dagen dat het wel droog is met 20 graden na.. ookwel de mooi weer rijders dagen genoemd..

:+ :P

Zolang er geen noodalarm is..lekker tuffen op die fiets.. :)
 
Gas.Rij hetzelfde droog als nat.Alleen witte strepen en putdeksels minder leuk.65 pk heb je wel onder controle.Ga nu sporten.Gelijk effe glibberen.
 
Iemand nog tips voor het rijden in de regen?

Ik vind regenrijden héérlijk! lekker de dikke druppels op je helm horen dreunen, en dan keihard "I'm singing in the rain" zingen.

Met bang zijn in de regen schiet je niets op je verkrampt alleen maar.
Ik draai het juist om en ga een beetje spelen, een beetje de grenzen opzoeken. In de regen weet je dat je snel begint te glijden en dat probeer ik dan bewust te doen. Bij wegrijden op een kruispunt of rotonde bewust net iets vroeger op het gas en dan proberen bewust proberen je achterwiel te laten uitbreken.
Maar natuurlijk wel altijd zo dat het geen gevaar voor andere oplevert.
Al spelende leer je hoe en wat je motor doet, en waar de grens ligt in de regen en op den duur verdwijnt de angst voor nat wegdek.
 
't zit tussen je oren en ik denk dat iedereen dat wel weet. maar goed, daarmee ben je er nog niet.

zelf neem ik me ook iedere bui weer voor nu toch vooral gewoon zoals altijd te blijven rijden, maar op één of andere manier doe ik het dan toch wel wat rustiger aan (terwijl ik gewoonlijklijk al rustig rijd).

maar ach, misschien is dat ook wel het beste. want ik voel me in de regen dan ook nog steeds best op mijn gemak.

hoe dat komt? gewoon veel doen. ik heb gelest in de hefst/winter en rij 's winters ook, misschien dat dat helpt. als je dat niet ziet zitten is een slipcursus (met motoren met zijwieltjes) een idee? leer je in een gecontroleerde omgeving wat wel en wat niet kan.
 
Ja, vaak oefenen dan wordt het steeds leuker.

Je hebt nog best veel grip in de regen, maar veel mensen denken van niet. Met als gevolg dat ze niet durven remmen (bang om zich onderuit te remmen) of de motor niet durven schuin te leggen in een bocht. En juist dit levert ongelukken op, niet het gebrek aan grip.

Of schrijf je in voor een VRO cursus en dan hopen dat het heel de dag regent ;)

7 mei was een goede datum, vraag Orpheus maar ;) :P . VRO-1 in de stromende regen, soppend in je motorlaarzen. Dan weet je dat je met regen best nog hard kan remmen... Orpheus kreeg z'n achterwiel nog in de lucht :X

Verder is al gezegd: losjes rijden, ontspannen en goed je bochten aansnijden en gewoon doen... dus als het regent lekker :]
 
hoe dat komt? gewoon veel doen. ik heb gelest in de hefst/winter en rij 's winters ook, misschien dat dat helpt. als je dat niet ziet zitten is een slipcursus (met motoren met zijwieltjes) een idee? leer je in een gecontroleerde omgeving wat wel en wat niet kan.

Tis niet dat ik niet rij als het regent. Rij alleen niet als het vriest/ gaat vriezen.
Misschien dat ik idd maar eens zo'n slipcursus moet gaan doen.

Bedankt voor alle suggesties!
 
Moest vanmiddag verplicht van A'foort naar Zwanenburg om me fiets weg te brengen.
Kreeg een Z750 mee terug

Heen en terug in de stromende regen gereden.
Afgezien van het spekgladde knooppunt Badhoevedorp heerlijk gereden.
 
niet te gek doen. Je hebt best wel grip, maar Kneedowns niet proberen.. rijd hogere versnellingen (dus lagere toeren), en wees rustig met je gas. Rem meer op de motor zelf bij zware regen, dus iets laten uitvoeren. En zorg dat je zichtbaar bent, als je al niet het licht aan hebt, zet em dan aan. Want als een auto je te laat ziet.... aua.
 
Tsja, als autoloze heb ik weinig keus. 'k mot toch werken, ook als het regent. Alleen zeer dichte mist en extreme gladheid vermijd ik.

Wel rij ik wat rustiger, maar ik ben toch al niet zo'n kneedowner dus groot is het verschil niet.

Wat overigens niet grappig was, was het zeer stevige noodweer in Italie tijdens de rit Rome-Pescara. Op sommige plekken lag er dik 30cm water op de snelweg (mijn motorlaarzen zijn niet waterdicht kwam ik achter...), en de wind was zo af en toe zo sterk dat ik met maar 1 bilhelft op het randje van het zadel en een verkrampt been (van het tegen de wind indrukken) de motor terug voelde zakken in toeren met gas vol open. Dat had ik nog nooit meegemaakt met de ZZR.

Mag je raden hoe blij ik was met een benzinepomp/Autogrill langs de weg. Het kan dus ook echt te gortig worden zonder sneeuw of ijzel.
 
ik vind regen rijden leuk...tis moeilijk...om snel en soepel te rijden...maar regen is best leuk om te rijden...
 
als het regent pak ik tijdens een toerrit meestal ff een (overdekt) terrasje; maar als het te lang gaat duren (of kan gaan duren) dan toch maar gewoon doorrijden... Ben zeker ook geen fan van natte wegen, vooral niet op binnenwegen (vaak slechtere water afvoer, en/of de bekende 'las' naden).
 
Ik haat het zekers niet om te rijden in de regen, alleen gister een beetje jammer dat ik mijn leren pakkie aan had toen in in een stortbuitje terecht kwam. ....
Pakkie hangt te drogen en vandaag maar met het textiel pakkie de weg op gegaan. (daar is het weer ook wel naar)
 
Regenrijden is erg leuk, gascontrole wordt beter en het is lekker rijden met een warm blok onder je ;)

Guevara heeft vorig jaar met -8 en een pak sneeuw gereden maar dat is NIET meer voor herhaling vatbaar (althans ,waar er niet gepekeld is)
 
Ik vind regenrijden héérlijk! lekker de dikke druppels op je helm horen dreunen, en dan keihard "I'm singing in the rain" zingen.

Met bang zijn in de regen schiet je niets op je verkrampt alleen maar.
Ik draai het juist om en ga een beetje spelen, een beetje de grenzen opzoeken. In de regen weet je dat je snel begint te glijden en dat probeer ik dan bewust te doen. Bij wegrijden op een kruispunt of rotonde bewust net iets vroeger op het gas en dan proberen bewust proberen je achterwiel te laten uitbreken.
Maar natuurlijk wel altijd zo dat het geen gevaar voor andere oplevert.
Al spelende leer je hoe en wat je motor doet, en waar de grens ligt in de regen en op den duur verdwijnt de angst voor nat wegdek.
Alles leuk en aardig, beetje spelen. Maar ik ben bang dat zodra ik iets voel glijden dat ik dan ook te laat ben.
Hoe heb ik in de gaten dat ik tegen de grens zit zonder dat dat meteen nare gevolgen heeft? Krijg je zeg maar een waarschuwing voor het te laat is en hoe corrigeer je dan?
 
Gisteren was inderdaad vreselijk in de regen....

wat was het geval: in moest om een uur of tien weg. Bloed-heetw as het. Het zweet diep in de bilnaad, "dus" ik ben zonder jas weggegaan. Geloof de, dat doe ik niet snel maar nu had ik al zoveel dagen zitten zweten in m'n jas dat ik mezelf wijsmaakt dt ik het verdiende eens zonder jas te rijden....

Tsja smiddags regende het. Heel fijn. Weet je dat je nat wordt is niet het probleem maar die regen doet zo vrelijk zeer bij snelheden rond de 160...

MAzzel,

Roland
 
Ik vind het niet erg om in de regen te rijden, maar als er een windkrachtje 5+ bij staat dan wordt het toch een vervelend verhaal.
 
2 jaar geleden heb ik een schuiver gemaakt in de regen met m'n fireblade. Net even iets teveel gas uit de rotonde, achterwiel weg, en daar lig je dan.....
:(

voor dit akkefietje dacht ik dat je idd nog heel wat grip hebt, maar goed, toch ook weer niet al te veel blijkt.....

het blijft natuurlijk heel kritisch...

bij de motogp gaan er ook minimaal 2 keer zoveel mannen het asfalt koppen, dan met droog weer...dus als normale sterveling hoef je niets in je hoofd te halen....

gewoon: flinke marge houden...en rustig, rustig aan doen....en snel je fiets in de berging zetten ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan