Regen rijden - ik HAAT dat

Mr Ed

Die hard MF'er
29 jul 2004
293
0
Almere
Ben ik de enige die een hekel heb aan regen rijden?

Misschien dat het komt omdat ik tot 2x toe bij nat weer op m'n muil ben gegaan. Ik heb altijd het gevoel dat bij nat weer ik nie genoeg grip heb. Dan ga je 'voorzichtig' rijden en volgens mij is dat ook weer funest. Heb ik helemaal het gevoel dat ik er weinig grip is.

Dit had ik met de zzr600 en met de R1 is het niet minder geworden.

Iemand nog tips voor het rijden in de regen?
 
Ik rij altijd gewoon rustig, geen lekker gevoel en ook geen behoefte om gek te doen in de regen.
 
Rustig en ontspannen rijden. En daarnaast gewoon veel in de regen rijden dan wen je er wel aan :P

Ben er ook zeker niet dol op. Maar kan me goed voorstellen dat je met een een R1 je gas goed in bedwang moet hebben ;)
 
Maar kan me goed voorstellen dat je met een een R1 je gas goed in bedwang moet hebben ;)

Volgens mij ben ik de voorzichtigste R1 rijder van heel Europa wanneer het regent! Alleen geeft dat ook niet echt een 'zeker' gevoel.
 
Iemand nog tips voor het rijden in de regen?

Ja, vaak oefenen dan wordt het steeds leuker.

Je hebt nog best veel grip in de regen, maar veel mensen denken van niet. Met als gevolg dat ze niet durven remmen (bang om zich onderuit te remmen) of de motor niet durven schuin te leggen in een bocht. En juist dit levert ongelukken op, niet het gebrek aan grip.

Of schrijf je in voor een VRO cursus en dan hopen dat het heel de dag regent ;)
 
Beetje rustig aan doen en verder is er niet veel aan de hand. Soms is het zelfs prettig, omdat het dan wat koeler is en omdat m'n pak weer insectvrij gespoeld wordt... :) :) :)
 
Het probleem zit hem grotendeels tussen je oren.Je hebt het gevoel dat je motor elk moment onder je vandaan glijd. Ik meen dat je maar een grip velies hebt van 30 procent dus dat valt wel mee. ik rij zelf nu met supercorsa's en die hebben niet veel profiel, maar hebben genoeg grip in de regen om lekker te rijden.
 
Het probleem zit hem grotendeels tussen je oren.Je hebt het gevoel dat je motor elk moment onder je vandaan glijd. Ik meen dat je maar een grip velies hebt van 30 procent dus dat valt wel mee. ik rij zelf nu met supercorsa's en die hebben niet veel profiel, maar hebben genoeg grip in de regen om lekker te rijden.
:^

Dus alleen oppassen met je voorrem, niet al te snel remdruk opbouwen.
Ga je bij droog weer verzitten voor een bocht, doe dit dan ook bij regen.
Probeer net zo ontspannen te rijden als wanneer het droog is, dan voorkom ja al 80% van alle ellende.

Ik gebruik verder mijn achterrem lichtjes als het regent.
 
Ik ga niet zozeer super voorzichtig rijden maar meer in relax modus. Lekker laag in de toeren zodat je motor niet te abrubt optrekt en afremt op iedere beweging van je rechterhand.

Maar eigenlijk is dat dezelfde relax modus als op droog. Probeer toch altijd alle strepen/zebra's/putten/tramrails/olie/etc uit mijn lijn te houden. Door dat ook altijd op droog te doen heb je minder moeite op nat. Maar ik zie wel eens motorrijders :X laatst bleef er 1 gewoon 10 putdeksels lang op dezelfde lijn, als ie meer links had gereden was ie 1 van die putdeksels af en 2 VEEL beter zichtbaar voor tegenliggers.

Kom overigens ook nog maar net kijken hoor, ben verre van perfect, gelukkig... :z
 
Ik heb er niet echt veel last van, maar ik rij dan ook maar op een vs700. Dat is sowieso geen racemonster. 90% van de tijd kan ik de bochten in de regen met dezelfde snelheid door als dat ik met droog weer doe.

Misschien dat het dus te maken heeft met je rijstijl met droog weer. als je dan al constant de grens op zoekt, lijkt regen misschien wel een stuk enger.


kweet het ook niet.
 
met mn gpzje vond ik het altijd wle leuk in de regen.
op rotondes lekker gasgeven, dat je m net voelt spinnen!
(ook veel warme momenten gehad hoor!


met mn harley nu vind ik het wat minder in de regen.
Een heel karwei om dat ding weer een beetje schoon te krijgen! (en dan heb ik nog niet eens een glimfiets (fuck chroom)
 
Ben ik de enige die een hekel heb aan regen rijden?

Misschien dat het komt omdat ik tot 2x toe bij nat weer op m'n muil ben gegaan. Ik heb altijd het gevoel dat bij nat weer ik nie genoeg grip heb. Dan ga je 'voorzichtig' rijden en volgens mij is dat ook weer funest. Heb ik helemaal het gevoel dat ik er weinig grip is.

Dit had ik met de zzr600 en met de R1 is het niet minder geworden.

Iemand nog tips voor het rijden in de regen?

Ik had de pech dat één van mijn circuitdagen startte met tonnen regen.
Ahwel, ik heb daar in alle veiligheid kunnen oefenen op regenrijden. Stond zelfs verbaasd hoe ver je kan gaan in de regen. Een beetje slipen of driften hoeft niet altijd dramatisch te zijn.

Dus, eens op circuit als het regent ;)
 
Och. Als het regent kies ik er nog wel eens voor om met het koekblik te gaan. Maar als het regent als ik van mijn werk naar huis ga dan vind ik het niet zo erg.
Als het echt met bakken uit de lucht komt vind ik het eigenlijk alleen vervelend dat ik zo weinig zie :)

Ik heb voor WW verkeer een goed textiel pak die mij droog houd en aangezien ik met lessen veel in de regen heb gereden en mijn instructeur me toen al meerdere! malen heeft duidelijk gemaakt dat het voor "normaal" rijden helemaal niets uitmaakt, rij ik best zeker in de regen.

Waar je wel voor moet oppassen is als het geregent heeft en het(de weg) weer droog is wanneer het langere tijd daarvoor niet geregent heeft. (eigenlijk zoals nu dus) Dan moet je ook niet te extreem rijden aangezien de weg glad kan zijn van alle rotzooi die door de regen omhoog is gekomen.
 
Regen vind ik ook minder het enigste leuke dr aan is dat ik met mn 25 kw tje het achterwiel af en toe lekker kan laten uitbreken. ff koppeling dr bij en gas!
Blijft me toch steeds een kick geven ;) moet wel zeggen dat ik het niet echt altijd onder controle heb hoor :X
 
Ik rij gewoon zoals normaal, alleen de bochjes wat minder plat. ZOOO erg ist nou ook alweer niet in de regen, alleen na een hele lange droge periode. Maar tis geen ijzel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan