Regen: trui wordt nat!

YamaMocro

Die hard MF'er
25 jul 2003
259
0
Rotterdam
www.mcmaroc.nl
Ik heb altijd last van natte truien wanneer het regent, de regen komt blijkbaar via de tank naar binnen.
Hoe gaat men hiermee om, ik heb het gevoel dat ik iets fout doe.
Omdat mijn jas over mijn broek gaat, kan de regen eigenlijk makkelijk naar binnen via die opening, want die zit dan precies op de tank.
Ik hoop dat ik zo duidelijk mogelijk ben geweest en alle tips zijn welkom.

:]

The Beerhunter

MF veteraan
20 sep 2004
39.600
1
Nijmegen
[me]The Beerhunter heeft ook altijd een natte plek net boven de broekband
[/me]

Mijn jas is in principe 100% waterdicht gebleken maar op dat punt 'frommelt' hij wat op zodat de drukker-flap wat open gaat staan. Blijft er water op de rits staan wat na een tijdje door gaat lekken :)

Je bent niet de enige iig ;)

BoyB

MF veteraan
26 jun 2006
10.482
14
37
Iets van de tank af gaan zitten?
Ja helpt bij mij ook altijd. Met leren pak aan, ben ik wat eerder nat (fijn hè die stretch stukken in je binnenarm, kruis en achterkant van de knie!) maar als ik mijn textiel pak (MQP) aan heb. No problem! Wel ff zorgen dat alle waterdichte(!) ritsen dicht zijn uiteraard! Een vriend van me rijd met een Rev It textiel pak, en die heeft ooklast van natte kleding. Wat blijkt nou dat zijn voering in de jas moet zitten om waterdicht te zijn! :? Daar heb ik gelukkig geen last van. Dus tijdens een zomers regenplens bui hoef ik niet perse die warme voering (die in de winter er niet eens in gaat trouwens!) in m'n jas en broek te ritsen en hij wel! _O-

techsolo

Die hard MF'er
23 apr 2006
997
0
46
Ik heb altijd last van natte truien wanneer het regent, de regen komt blijkbaar via de tank naar binnen.
Omdat mijn jas over mijn broek gaat, kan de regen eigenlijk makkelijk naar binnen via die opening, want die zit dan precies op de tank.

Wachten tot het droog is ( hahaha in NL |( )

Dionysius

MF veteraan
31 mei 2005
9.572
0
33
Nieuwegein
Bezoek site
1. pak een vuilniszak
2. knip er 2 grote gaten in waar je benen in passen
3. steek je voeten door de 2 gaten die je net genknipt hebt en trek hem zo hoog mogelijk op
4. trek je jas erover heen en je zult geen natte trui meer hebben :P

Maar ff serieus misschien ligt het gewoon aan je jas om moet je overwegen om een pak die je kan afsluiten te kopen met of zonder rits... ik heb er 1 met afritsbare broek en daar komt geen water doorheen op tot op zekere hoogte natuurlijk ;)

MeanBlueMan

Moderator
Crew
Donateur
8 jan 2003
103.312
1.291
www.motor-forum.nl
_O-

je heb zeker een kort jack? ik heb een ietwat langere jas en heb nergens last van.
alleen bij mege-buien loopt er water van me mouw me handschoenen in *D
Ik heb korte jacks en langere jassen en nog nooit een natte buik gehad.

Tijdens het motorrijden.

Behalve nat van het zweet.

Jasperb

Die hard MF'er
13 okt 2004
348
0
had ik eerst ook, oplossing: trui in je broek doen. En nee, ik heb geen broek die tot mijn oksels hangt ;)

Direct ff getest toen ik van vakantie kwam. Vanaf Maastricht tot Leeuwarden voortdurend over de snelweg met hoosbuien en hagelbuien en ik was kurkdroog toen ik thuiskwam.

dnsa

MF'er
16 jul 2006
32
0

Ik heb een regen-overall die ik aantrek als het regent... :Y