Regen: trui wordt nat!

YamaMocro

Die hard MF'er
25 jul 2003
259
0
Rotterdam
Ik heb altijd last van natte truien wanneer het regent, de regen komt blijkbaar via de tank naar binnen.
Hoe gaat men hiermee om, ik heb het gevoel dat ik iets fout doe.
Omdat mijn jas over mijn broek gaat, kan de regen eigenlijk makkelijk naar binnen via die opening, want die zit dan precies op de tank.
Ik hoop dat ik zo duidelijk mogelijk ben geweest en alle tips zijn welkom.

:]
 
[me]The Beerhunter heeft ook altijd een natte plek net boven de broekband
[/me]


Mijn jas is in principe 100% waterdicht gebleken maar op dat punt 'frommelt' hij wat op zodat de drukker-flap wat open gaat staan. Blijft er water op de rits staan wat na een tijdje door gaat lekken :)

Je bent niet de enige iig ;)
 
Iets van de tank af gaan zitten?

Ja helpt bij mij ook altijd. Met leren pak aan, ben ik wat eerder nat (fijn hè die stretch stukken in je binnenarm, kruis en achterkant van de knie!) maar als ik mijn textiel pak (MQP) aan heb. No problem! Wel ff zorgen dat alle waterdichte(!) ritsen dicht zijn uiteraard! Een vriend van me rijd met een Rev It textiel pak, en die heeft ooklast van natte kleding. Wat blijkt nou dat zijn voering in de jas moet zitten om waterdicht te zijn! :? Daar heb ik gelukkig geen last van. Dus tijdens een zomers regenplens bui hoef ik niet perse die warme voering (die in de winter er niet eens in gaat trouwens!) in m'n jas en broek te ritsen en hij wel! _O-
 
Ik heb altijd last van natte truien wanneer het regent, de regen komt blijkbaar via de tank naar binnen.
Hoe gaat men hiermee om, ik heb het gevoel dat ik iets fout doe.
Omdat mijn jas over mijn broek gaat, kan de regen eigenlijk makkelijk naar binnen via die opening, want die zit dan precies op de tank.
Ik hoop dat ik zo duidelijk mogelijk ben geweest en alle tips zijn welkom.

:]

Wachten tot het droog is ( hahaha in NL |( )
 
1. pak een vuilniszak
2. knip er 2 grote gaten in waar je benen in passen
3. steek je voeten door de 2 gaten die je net genknipt hebt en trek hem zo hoog mogelijk op
4. trek je jas erover heen en je zult geen natte trui meer hebben :P

Maar ff serieus misschien ligt het gewoon aan je jas om moet je overwegen om een pak die je kan afsluiten te kopen met of zonder rits... ik heb er 1 met afritsbare broek en daar komt geen water doorheen op tot op zekere hoogte natuurlijk ;)
 
_O-

je heb zeker een kort jack? ik heb een ietwat langere jas en heb nergens last van.
alleen bij mege-buien loopt er water van me mouw me handschoenen in *D

Ik heb korte jacks en langere jassen en nog nooit een natte buik gehad.












Tijdens het motorrijden.












Behalve nat van het zweet.
 
_O-

je heb zeker een kort jack? ik heb een ietwat langere jas en heb nergens last van.
alleen bij mege-buien loopt er water van me mouw me handschoenen in *D


Oplossing voor natte klauwen (uitgaande van waterafstotende handschoenen): mouwen over je handschoenen dragen en niet andersom. :Y


CAT
 
had ik eerst ook, oplossing: trui in je broek doen. En nee, ik heb geen broek die tot mijn oksels hangt ;)

Direct ff getest toen ik van vakantie kwam. Vanaf Maastricht tot Leeuwarden voortdurend over de snelweg met hoosbuien en hagelbuien en ik was kurkdroog toen ik thuiskwam.
 
Ik heb altijd last van natte truien wanneer het regent, de regen komt blijkbaar via de tank naar binnen.
Hoe gaat men hiermee om, ik heb het gevoel dat ik iets fout doe.
Omdat mijn jas over mijn broek gaat, kan de regen eigenlijk makkelijk naar binnen via die opening, want die zit dan precies op de tank.
Ik hoop dat ik zo duidelijk mogelijk ben geweest en alle tips zijn welkom.

:]

Ik heb een regen-overall die ik aantrek als het regent... :Y
 
ik bedoelde dat die 2 dingen die ik zei (die met die sterretjes* :+ ) dat dat geen opties waren :W
... of snapte je m echt niet :z

edit: stoppen met motorrijden vind ik ook niet echt een optie overigens -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan