Regenafstelling CBR600RR

ilomax

Die hard MF'er
8 jun 2007
585
0
wie weet wat je het beste kan veranderen aan een cbr600rr voor het rijden in de regen voor op het circuit. vering,tandwiel etc etc
 
specifiek voor de cbr zou ik het niet weten, maar het meest gebruikelijke zijn slappere veren monteren of anders voorspanning verlagen voor betere tractie, meer gevoel en lager zwaartepunt (laatste gaat ten kosten van de grondspeling maar dat is met regen juist weer de bedoeling ;) )
 
Eh, banden? :)

Als je je banden verwisseld voor regenbanden zul je denk ik ook wat aan je vering moeten doen anders heb je misschien kans dat je ze snel opbrandt.

Tandwiel zou ik wat kleiner nemen zodat minder torque, maar meer topsnelheid. In de regen kun je volgens mij beter zo vloeiend mogelijk rijden. Met te veel torque ben je alleen maar op het doorslippen van je achterband aan het concentreren en heb je het gevoel dat je op eieren rijdt. Beter wat minder torque, waardoor meer rust en daardoor vloeiender rijden, denk ik.

Uiteindelijk pas je alles aan om je lekker te voelen op de motor. Om samen sneller te gaan. Een supersnelle motor en een rijder zonder vertrouwen gaan ook nergens heen.

Ik zou het verder ook niet weten. De enige keer dat ik in de regen op een circuit was, reed ik op straatbanden (BT016's) en had ik niks aan de vering gedaan. Maar ik was ook niet uit op een wereldtijd ofzo.

(verkapte: ik-ben-ook-wel-benieuwd post, want het is allemaal speculatie :))
 
Niks veranderen aan vering en tandwielen!

Alle bochten neem je in dezelfde versnelling!

Zo hou je hetzelfde gevoel in de motor en zit je er nooit ver naast.
Met je droogweer setting kan je HEEL hard in de regen!!! Ik rij onder de 2.00 op Assen met kletsnatte baan.

Pas als je tijdens het rijden problemen hebt ga je veranderen en niet op voorhand.
Door al dat theoretisch gedraai verneuk je vaak meer dan je lief is voor de ene regen sessie of race.
 
Laatst bewerkt:
Niks veranderen aan vering en tandwielen!

Alle bochten neem je in dezelfde versnelling!

Zo hou je hetzelfde gevoel in de motor en zit je er nooit ver naast.
Met je droogweer setting kan je HEEL hard in de regen!!! Ik rij onder de 2.00 op Assen met kletsnatte baan.

Pas als je tijdens het rijden problemen hebt ga je veranderen en niet op voorhand.
Door al dat theoretisch gedraai verneuk je vaak meer dan je lief is voor de ene regen sessie of race.
:^ verander er ook weinig tot niets aan. Hooguit 2 klikjes minder demping als het echt zeiknat is...

Tandwielen al zeker niet vernaderen en net als ferry zegt overal meestal dezelfde versnelling. Rempunten ook ongeveer hetzelfde aangezien je minder snelheid hebt...
 
Laatst bewerkt:
:^ verander er ook weinig tot niets aan. Hooguit 2 klikjes minder demping als het echt zeiknat is...

Tandwielen al zeker niet vernaderen en net als ferry zegt overal meestal dezelfde versnelling. Rempunten ook ongeveer hetzelfde aangezien je minder snelheid hebt...
Nog een :^, zet alleen vaak de ingaande demping 2 klikjes zachter.
 
Nou, dan ik ook een :^

Wel ga ik minder agressief rijden, meer de motor z'n weg laten zoeken....maar ja, in vergelijking met de 3 voorgaande heren ben ik een enorme slak..... :X
 
Nou, dan ik ook een :^

Wel ga ik minder agressief rijden, meer de motor z'n weg laten zoeken....maar ja, in vergelijking met de 3 voorgaande heren ben ik een enorme slak..... :X
Correctie..........zijn de meeste enorme slakkies. 8-)
 
Zolang je maar je gas redelijk constant houdt in de bochten kan je vrij hard klappen :Y
 
Ik verander ook niets. Alleen regenbandjes. (soms gok ik verkeerd :( )

Pas wel de rijstijl aan, ga meer ernaast hangen en duw de motor meer rechtop.
 
weinig veranderen aan de setting van droogweer afstelling
 
Terug
Bovenaan Onderaan