Regenbanden in de ZAC

Ik wil regenbanden in de ZAC toestaan

  • voor niemand

    Stemmen: 14 29,2%
  • voor iedereen

    Stemmen: 14 29,2%
  • alleen in de S3/4

    Stemmen: 20 41,7%

  • Totaal aantal stemmers
    48
Gewone Diablo's?

IMHO is de Diablo Corsa voornamelijk een droogweer band die ook in de regen nog wat capaciteiten heeft. Hij schiet alleen tekort als er veel water afgevoerd moet worden (uit eigen ervaring). Als je met Pirelli wilt rijden zou ik daarom voor de gewone Diablo gaan, die kan wel veel water afvoeren.

En op het moment dat die Diablo het niet meer aan kan, heb je er toch al SC's onder liggen.
Diablo's zuigen zwaaaaaaaaaaaaar in de regen :r

Pilot Power, veel beter. :Y
 
Leuke meningen van jullie...

Dit jaar wordt mijn eerste jaar in de ZAC...

Weet je wat ik raar vind ( nou wat dan ), als je in de ZAC rijdt is het de bedoeling ook dat het toch voor de amateur is ( lees kosten ), regenbanden zijn niet duurder als SC's..dit vind ik dus raar. ( het maakt geen bal uit dus )

Heb nu 1 keer met regenbanden gereden en ik vond het fantastisch, maar ik heb voor 2006 Pilot Powers besteld.

Maar voor volgend jaar lijkt het mij leuk dat er in elke klasse regenbanden toegestaan zijn ( lijkt mij veiliger ).

Alex
 
Egwel

Jij bent toch al de weg kwijt 8-)
Het duurde een tijdje......maar hij heeft de weg uiteindelijk weer gevonden :Y 8-)

De gewone Diablo is een goede band in de regen ( kon er zelf goed mee overweg )!

Maar wil de Mich. Pilots ook weleens proberen omdat daar ook zoveel lovende kritieken over zijn!! :)
 
Zonder regenbanden geldt vaak de volgende formule:

Racen + regen = schade O-)

Wat ik belangrijker vind is dat ze bandenwarmers gaan toestaan in de ZAC. :Y

(Moeten ze je voor de start natuurlijk niet steeds een half uur laten wachten in de pitstraat, zoals gebruikelijk B| )
 
Leuke meningen van jullie...

Dit jaar wordt mijn eerste jaar in de ZAC...

Weet je wat ik raar vind ( nou wat dan ), als je in de ZAC rijdt is het de bedoeling ook dat het toch voor de amateur is ( lees kosten ), regenbanden zijn niet duurder als SC's..dit vind ik dus raar. ( het maakt geen bal uit dus )

Heb nu 1 keer met regenbanden gereden en ik vond het fantastisch, maar ik heb voor 2006 Pilot Powers besteld.

Maar voor volgend jaar lijkt het mij leuk dat er in elke klasse regenbanden toegestaan zijn ( lijkt mij veiliger ).

Alex
Het gaat om het snelheidsverschil in de regen tussen full wets en bv:SC's.
Dit zou te groot zijn dus gevaarlijker..... :?
 
Zonder regenbanden geldt vaak de volgende formule:

Racen + regen = schade O-)

Heb regelmatig met SC's in de regen gereden en dan moet je gewoon je gas niet zo ver open draaien! Klinkt raar maar toch heb ik toen genoten!
[me]Ninjabiker had toen een nieuw raceregencondoom....[/me]
 
Het gaat om het snelheidsverschil in de regen tussen full wets en bv:SC's.
Dit zou te groot zijn dus gevaarlijker..... :?
Ook als iedereen op de full wets rijdt, is het snelheidsverschil in de regen erg groot.
Maakt het racen meer gevaarlijk? Dacht ik niet. Juist leuker! :)
Lekker veel inhalen, heerlijk die snelheidsverschillen ;)
 
Korte samenvatting van dit oma-topic voor diegenen die voorgaande posts niet (willen) lezen:

Iedere sport heeft zo zijn regels. Bij de ZAC moeten die leiden tot zo leuk, goedkoop en veilig mogelijk motorracen. Daarbij moeten die regels ook conroleerbaar zijn met de kleine groep vrijwilligers die de organisatie helpt.
Extra velgen betekent meer kosten en controle of de rijders die er goed en veilig hebben ondergezet. Eigenlijk de belangrijkste reden om ze niet toe te staan.
Met Pilot Powers of Diablo's moet je in droog en nat voorin mee kunnen rijden, met als prettige bijkomstigheid dat die banden minder snel slijten.

Natuurlijk zijn er mensen die professioneler willen racen of echt snel zijn. Daarvoor is de Cup en het ONK (en verder). Mensen die snel kunnen rijden blijven welkom, mits ze zich aan de regels willen houden.

Daarbij zijn suggesties altijd welkom bij de ZAC-organisatie. Mail daarvoor naar bv Ria.
 
Terug
Bovenaan Onderaan