regenbroeken

gixxer addict

Die hard MF'er
18 aug 2002
633
0
spijkenisse
weet iemand welke al wheater broeken echt waterdicht zijn ik heb er een gekocht van lookwel en als het een beetje doorregend is het op kruis en kniehoogte toch nat.
en niet omdat het zo spannend is :) :) :) .
maar ik zit te denken over een revit broek want die zijn volgende week bij martijns 30% goedkoper is toch mooi meegenomen.
ik had die lookwell op de beurs gekocht dus garantie homaar maar ja. :( :( :( .
dus heeft ieman ervaring met revit????
 
Ik heb zo'n Rev'it textielen broek. Maar ik moet je teleurstllen: ook bij deze broek gaat op den duur het kruis doorlekken. Zo vanaf een 30 minuten in de stortregen begint je broek eronder vochtig te worden. Mijn woonwerkafstand van een dikke 20 kilometer kan altijd droog, hoe hard het ook regent.

Echt nat word het trouwens nooit, je kunt hooguit een opmerking verwachten in de trant van: 'heb je weer in je broek gezeken?'
 
bij mij was het zo erg dat er werd gezegd moet je maar een regenbroek aandoen.
maar ik heb ook gehoord dat er spul is waar je het af en toe in moet wassen net als bij de wintersport maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
en die zaak op de beurs bestaat niet meer en ik had toen nog geen knaken voor erg duur spul dus eigenlijk ook geen reden tot klagen maar wil die fout geen tweede keer meer maken.
en bij martijns werd gezegd dat ie echt waterdicht is en dat ik hem anders terug mocht brengen!!!
dus das betere garantie.
 
ik heb ook een broek van rev'it en deze is wel 100% waterdicht. zelfs in schotland na een hele dag in de regen te hebben gereden bleef ik droog in me kruis. maar deze broek is wel al de 2e, de eerste die ik gekocht had bleek bij de eerste fatsoenlijke bui zo lek als een mandje en heb ik onder garantie omgeruild voor degene die ik nu heb. dit waren dus dezelfde broeken, de een zo lek als een mandje en de ander dus 100% waterdicht.

als je een nieuwe hebt ga dus gerust is een keertje rijden met pestweer, dan kom je niet later voor de verassing te staan als je perongeluk een buitje meepakt.
 
Ik heb voor de regen een regenpak van de Aldi (ja het is waar)
Zijkanten kunnen helemaal los (net als die chippendale broeken.) dmv drukkers en klitteband)
De broek is dus makkelijk over andere kleren (en laarzen) heen aan te trekken
Maar de naden zijn aan de binnenkant afgetaped. Die paar keer dat ik door de regen gereden heb (1 keer van Den Bosch naar Heerlen) is mijn onderlijf droog gebleven.

Mijn advies. Koop een aparte (plastic) overbroek voor de echte buien.
 
Ik heb anders geen probleem met mij Goretext broek van Hein Gericke.
Een "gewone" regenbroek erover is natuurlijk wel een idee,
maar dan wellicht als extra laagje om in de winter nog meer wind
tegen te houden...
 
Mijn ervaring: goedkoop is duurkoop.

En volgens mij gaan alle broeken na verloop van jaren lekken. zelfs mijn goedkope (189 ouderwetse guldentjes) broek was het eerste jaar waterdicht.

Nou ja, kan je weer eens wat volgens de nieuwe mode kopen.
 
Mijn ervaring: goedkoop is duurkoop.

En volgens mij gaan alle broeken na verloop van jaren lekken. zelfs mijn goedkope (189 ouderwetse guldentjes) broek was het eerste jaar waterdicht.

Nou ja, kan je weer eens wat volgens de nieuwe mode kopen.
 
Mijn ervaring: goedkoop is duurkoop.
Dat is mijn ervaring niet. Als student reed ik op de motor met een fietsregenbroek van Agu over een spijkerbroek. In vier jaar is deze broek nooit gaan lekken.

En ja ja, ik weet dat het je minder beschermt tegen valpartijen. Ik ben er na een aanrijding wel eens mee over de snelweg gegleden met een beginsnelheid ± 110 km/h. De Agu broek was wel op sommige plekken weggesmolten (net als mijn motorjas) maar had nog een dusdanige bescherming geboden dat mijn spijkerbroek nauwelijks was beschadigd.

Oeps toen lekte die dus wel. Maar in iedere geval niet bij mijn kruis :)
 
Mijn ervaring is dat op den duur alles gaat lekken. Zeker als je het dagelijks draagt. Een hele simpele oplossing is je kleding dan inspuiten met dat spul wat je op een tent spuit om hem waterdicht te maken. Helpt altijd, voor een paar maanden.
 
is dat toevallig het zelfde spul wat je gebruikt voor de wintersport zo'n blauw bussie.
het ging er mij om dat er inderdaad bescherming in zat.
maar iemand die de lookwel broek wil hebben om te gaan lessen ofzo mag hem gratis komen halen maat xl!!!
voor lessen zal ie wel goed zijn hebbie in ieder geval wat met die dure lessen tegenwoordig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan