regenhoes voor rugzak

huubhuub

Rookie
24 sep 2009
5
0
heeft iemand een idee waar ik een losse regnhoes kan kopen voor mijn rugzak en die ik ook nog op de motor kan gebruiken?
 
Bij elke supermarkt zijn ze te koop. Hebben ze hele rollen zelfs
296001.jpg
 
Inderdaad , waarom koop je geen waterdichte rugzak?
Omdat waterdichte rugzakken duur zijn, en dat zonde van het geld is als je ongeveer nooit zo'n ding nodig hebt en al wel een goede maar niet waterdichte rugzak hebt? Voor 10 euro heb je zo'n leuk regenhoesje, zie daar maar eens een goede rugzak voor te vinden.

Maar inderdaad: elke outdoorshop heeft die dingen in alle maten.
 
Mijn ondertussen dik 8 jaar oude eastpack rugzak (ooit aangeschaft voor school) is goed waterdicht als ik hem op mijn rug draag (heeft ook niet zoveel buiten te houden als je rijd), is nog nooit iets nat geworden er in, nadeel is dat als je flesje water gaat lekken het er ook in blijft :(
 
mijn rugzak zelf is wel waterdicht alleen waar de ritssluiting zit, daar komt water doorheen, dus dat is minder
 
zo lang je rijdt, wordt de rugzak niet nat.. ik reed ooit met een gewone rugzak (met mijn laptop erin) in de regen, thuiskomen mijn hele voorkant was zeiknat, maar de rugzak was kurkdroog
 
Omdat waterdichte rugzakken duur zijn, en dat zonde van het geld is als je ongeveer nooit zo'n ding nodig hebt en al wel een goede maar niet waterdichte rugzak hebt? Voor 10 euro heb je zo'n leuk regenhoesje, zie daar maar eens een goede rugzak voor te vinden.

Maar inderdaad: elke outdoorshop heeft die dingen in alle maten.

Valt mee, als je lid bent van de ANWB kun je nu van 40 euro voor maar 15 euro een rugzak kopen waar redelijk veel in kan, en waar een regenhoes aanvast zit genaaid die je er zo overheen kan trekken. Anders berg je die op in een daarvoor bestemd vakje. Ik heb hem en heb er al de nodige motorrijders mee zien rijden. Wat wel zo fijn is dat je hem voor je buik op 3 plekken vast kan gespen en die rugzak zit zo vast als een huis.

Ik zeg doen 8-)
 
Omdat waterdichte rugzakken duur zijn, en dat zonde van het geld is als je ongeveer nooit zo'n ding nodig hebt en al wel een goede maar niet waterdichte rugzak hebt? Voor 10 euro heb je zo'n leuk regenhoesje, zie daar maar eens een goede rugzak voor te vinden.

Maar inderdaad: elke outdoorshop heeft die dingen in alle maten.
Mwa, dat licht eraan. Ik heb er nu 1tje van de scapino. Superfijn en goed ding. Heb er toch wel wat KM opzitten met dat ding aan m'n rug. Hoeft niet altijd duur te zijn. En bij zo'n losse regenhoes is het natuurlijk altijd zo dat ik 't ding vergeet.

Wat met ook lastig lijkt zijn dan weer universele maten. Dan past ie misschien niet, en dan bij wind op de motor... zal niet gek lang goed gaan.

Maar inderdaad, wil je een waterdichte tas dan wordt het wel duur. Doe mij maar zo'n ding met regenhoes.
 
De inhoud in een plastieken zak steken... in eender welke rugzak.
Meer nog.. de inhoud die niet nat mag worden in verschillende kleine plastieken zakjes (fles water, regenkledij).. de rest er zo los in (GSM, sokken, laptop, bokes,...)
:+

't is crisis, dus leef er een beetje naar
 
Zelf gebruik ik van dit type zakken;
-------------
TT Waterproof Bag, Medium

Waardoor het binnen droog blijft.
Licht en in grote variabele waterproof zak.
Waterdicht door verzegelde naden, passend als binnenzak voor alle grotere rugzakken
b_2442.jpg

--------------
die stop je in je normale rugzak.

anders even kijken op
www.vikingmilitarygear.com >Militaire Goederen > Rugzakken & Accesoires > Accesoires
staan ook van die hoezen op die je om je rugzak kan doen, maar deze zullen er af waaien op de motor denk ik.
ze zijn er in verschillende maten en van 7 tot 13 euro
 
Terug
Bovenaan Onderaan