Regenkleding

Tjokke84

Die hard MF'er
7 aug 2014
977
304
Voor over het 1 delig pak ben ik me aan het oriënteren voor een doorzichtig regenjack. Nu ben ik vooral op internet aan het kijken omdat de plaatselijke motorzaken deze niet in hun assortiment hebben.

Maar dan kom het op de maatvoering. Zit er een verhouding in met maat van het pak en de maat van de regenjas?
 
De meeste regenpakken zijn: jasjes, die als een soort reetveter bij je kruis vastzitten en dan enkel je torso water dicht. Weliswaar met mijn beperkte regenrijd ervaring vind ik het altijd nooit echt zon issue, ik draag onder mijn pak altijd van die strakke sportshirtjes en die drogen heel snel dus ik zie geen reden om zon (KNETTER DUUR) regenjasje erbij te halen, vies nat en bezweet word je toch als jeje een beetje inzet ;). Bij de Damen store op Assen hangt er toevallig een met een speedhump erin. Maten verschillen per merk. Het mooiste is natuurlijk als je een regencover koopt van hetzelfde merk als je pak dan zou de maat hetzelfde zijn.
 
De meeste regenpakken zijn: jasjes, die als een soort reetveter bij je kruis vastzitten en dan enkel je torso water dicht. Weliswaar met mijn beperkte regenrijd ervaring vind ik het altijd nooit echt zon issue, ik draag onder mijn pak altijd van die strakke sportshirtjes en die drogen heel snel dus ik zie geen reden om zon (KNETTER DUUR) regenjasje erbij te halen, vies nat en bezweet word je toch als jeje een beetje inzet ;). Bij de Damen store op Assen hangt er toevallig een met een speedhump erin. Maten verschillen per merk. Het mooiste is natuurlijk als je een regencover koopt van hetzelfde merk als je pak dan zou de maat hetzelfde zijn.

Ik vind het toch erg fijn hoor, zweten is wat anders als koud en nat.

Ik heb jas en broek (met gaten voor kneepads).

Passen werkt het beste. Termaat Nijmegen heeft verschillende soorten.
 
Weet niet hoe groot je bent?
Ik heb m van Gimoto, die is niet heel duur en die gaan tot 3xl.
Heb maat 56 pak en 3xl, gaat prima. 193cm en 103kg(!!!)
 
Ligt eraan wat voor motorpak je hebt. De mijne is niet echt super strak. Maar de jas past prima over mijn pak.

Dan zou ik in jouw geval toch even ergens passen. Die van DAMEN Leathers zijn er ook in grote maten.
 
Ik rij alleen met een jasje zonder zo'n romper ding blijft prima zitten. Een regenbroek vind ik niet fijn glijdt teveel op het zadel
11-05-19 Inter-Track at Mettet Open Pitlane rain sessions #150.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan