Regenkleding

Sharky

MF'er
28 apr 2002
239
6
Groningen
Omdat ik van plan ben om een regenoverall aan te schaffen, ben ik benieuwd wat voor soort regenkleding jullie hebben.
Ik heb namelijk nog niet echt een overall gezien waarbij ik het gevoel heb dat ik ook droog blijf.
 
Ik heb een textiel motorpak die al waterdicht is.
Van het merk "Motocat". Met uitneembare voering, dus heerlijk warm en droog!
 
Ik heb een regenoverall van Ghibli.
Die kan je vanaf de kraag tot aan je rechte been openritsen, zodat je er ook met je motorpak knap ik kunt stappen. En natuurlijk blijf je er droog in... Jammergenoeg een must in deze tijd... |(
 
Ik heb een regenoverall van Hein Gericke. Zeer tevreden over.

Enige nadeel is dat je op een zomerse warme natte dag met 2 klimaten te maken hebt: één klimmat buiten en één klimaat aan de binnenkant van je overall......... 8-)
 
Heb allweather pak van Lookwell werkt errug goed ook als het met bakken uit de hemel komt vallen zoals een uurtje geleden.
Tot nu heb ik nog geluk gehad niet met mijn Alpinestars combi in stromende regen te hoeven rijden. Ben ook een beetje aan het kijken voor zo'n regenpak. Misschien is fluorescerend geel/oranje wel zo'n veilig idee dan.
 
Zit er idd ook aan te denken om een goed opvallend (felle kleuren) regenpak te kopen.
Het zal trouwens wel warm worden want ik ben wel van plan om mijn combi eronderaan te houden.
 
Ik heb een regenoverall van Ducati Performance. :}
Kostte toen 210 piek. :(
En zit werkelijk perfecto onder het :]
 
Ik heb een regenoverall van Hein Gericke. Zeer tevreden over.

Enige nadeel is dat je op een zomerse warme natte dag met 2 klimaten te maken hebt: één klimmat buiten en één klimaat aan de binnenkant van je overall......... 8-)

Dit klopt idd, maar als je gore-tex of iets soortgelijks hebt is dit al veel minder.
Daarbij kun je ook nog de voering eruithalen.
Een groot nadeel is natuurlijk de prijs.
 
Dit klopt idd, maar als je gore-tex of iets soortgelijks hebt is dit al veel minder.
Daarbij kun je ook nog de voering eruithalen.
Een groot nadeel is natuurlijk de prijs.


gore-tex is geweldig materiaal...!
rij het hele jaar door met mijn dainese X-tech jas, en ook in mijn broek zit gore-tex, ook dainese...

ik heb nagenoeg helemaal geen last van condensatie aan de binnenkant, het ademt echt goed....

overal waar goretex op staat is idd. al gauw een 100 a 150,-uuro duurder.

ik vondt het de pegels wel waard....

er zijn ook een aantal varianten van gore-tex op de markt, ook goed...maar het schijnt dat op langere duur de varianten op goretex minder goed gaan "ademen"

een regen overal is ook een handige oplosing ja...
moet er alleen niet aan denken dat ik naast mijn toch al lange ochtend ritueel ook nog eens een regenoveral over mijn kleding moet sjorren, als het regend...


:)
 
Op dinsdag 02 juli 2002 18:49 schreef Jarlow het volgende:er zijn ook een aantal varianten van gore-tex op de markt, ook goed...maar het schijnt dat op langere duur de varianten op goretex minder goed gaan "ademen"

Dat heb ik ook gehoord, maar nog nooit een echte test over gelezen. Daarbij schijnt het zo te zijn dat als je ze wast, ze niet meer 100% waterdicht kunnen zijn. Dit geld zowel voor gore-tex als de andere varianten, maar ook dit heb ik slechts gehoord van de verkoper en kan dus niet zeggen wat hiervan klopt. Ik heb mijn pak nog niet gewassen namelijk.
 
Ik heb een textiele jas van MQP en gewateerde regenbroek van MQP.
Moet binnenkort ook een regen-overall voor mijn leerpak hebben.
Zijn die regen-overalls van Spidi wat :?
Wil natuurlijk een groene :P
 
Hangt er een beetje vanaf wat je plannen zijn.
Over een leerpak kan je makkelijk een regen overall doen en is ook makkelijk mee te nemen wanneer het droog (en warm) is maar er regen verwacht wordt.
Wanneer je ook in de winter gaat rijden is het handig om broek en jas met gore-tex te kopen waar je de voering uit kan halen.
Bij regen in de zomer wil ik daar ook wel een mee rijden. En zonder voering is het wel te doen. Naar mijn werk heb ik vaak het "winterpak" aan omdat je het makkelijk over je kleding heen kan doen.
Leerpak is toch altijd echt even omkleden als je op je werk komt.

Suc6 met je keus.
 
Ze hebben nu van het merk GRID regenkleding op de markt die lijkt op dat wat ze in de GP's aan hebben. Het is wel een losse jas en broek (ook bij GP's meestal) maar het zit heel strak (zodat het niet gaat flapperen. Wel is er extra ruimte bij bijv de knieeen). Daarbij hebben ze het in het fluoriserend oranje.

Zodra ik een leren overall heb, ga ik me die aanschaffen. Maar dat kan nog wel ff duren, dus ik zou niet wachten op de test resultaten.

Dit is dus iets wat je over je leren pak heen trekt. Ik nam aan dat je zoiets zocht en geen all-weather.
 
Heb zelf laatst een regen-overall gekocht van evolution (komt uit de mqp fabriek dacht ik). Je moet er niet in gaan joggen want dat leg je het af maar tot nu toe houd ie het water buiten :)
 
Dat heb ik ook gehoord, maar nog nooit een echte test over gelezen. Daarbij schijnt het zo te zijn dat als je ze wast, ze niet meer 100% waterdicht kunnen zijn. Dit geld zowel voor gore-tex als de andere varianten, maar ook dit heb ik slechts gehoord van de verkoper en kan dus niet zeggen wat hiervan klopt. Ik heb mijn pak nog niet gewassen namelijk.

klopt je mag het niet wassen, alleen maar in water zetten, weeken dus....
als je het wel in de machine wast (of met zeep ed.) schijn je die membraampjes in de stof te verneuken....

vroeg mij zonnet af hoe lang het nog duurt voor ze een mooie racecombi voorzien van gore-tex...
:9
 
Ik had eerst een 2delig iets... echt waardeloos! Het wapperde als de pest... Nu heb ik afgelopen donderdag een nieuwe overall gekocht van MQP bij Termaat in Nijmegen voor €50,- (kreeg korting :P ) En met de TT heb ik em gelijk al kunnen uitproberen... conclusie: perfect :)
 
Hangt er een beetje vanaf wat je plannen zijn.
Over een leerpak kan je makkelijk een regen overall doen en is ook makkelijk mee te nemen wanneer het droog (en warm) is maar er regen verwacht wordt.
Wanneer je ook in de winter gaat rijden is het handig om broek en jas met gore-tex te kopen waar je de voering uit kan halen.
Bij regen in de zomer wil ik daar ook wel een mee rijden. En zonder voering is het wel te doen. Naar mijn werk heb ik vaak het "winterpak" aan omdat je het makkelijk over je kleding heen kan doen.
Leerpak is toch altijd echt even omkleden als je op je werk komt.

Suc6 met je keus.

hmmmmm, nee laat maar te makkelijk.
Mag ik je email? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan