Regenoveral gejat

Beste MF-ers,

Na het restoreren van mijn oude BMW met leren zijtassen, hebben ze afgelopen nacht een speciale regenoveral uit mijn tas gejat....Makkelijk te herkennen. Ik had een oude politieregenoveral gehad waarvan de onderkant zwart is en de bovenkant (vanaf de middel) wit met reflectiestrepen. Op je rug stond het bekende woord. Dat had ik zwart gemaakt als een rechthoek. Daarop had ik een witte sticker geplakt met de tekst "R 75/7"
Mochten jullie iemand zien rijden met dit zelfgemaakte overal, geef mij aub een berichtje.
Ik was eraan gehecht.

Dan mag je blij zijn dat het slechts je regenoveral was en niet je motor -O- Ik heb trouwens een regenoveral gevonden in de koffers die ik bij mijn motor kreeg bij aankoop. Blijkbaar mist(e) de eigenaar ze niet want heb er nooit iets van gehoord. Doch dit geheel terzijde.
 
(btw, in Groot-brittanie schijnt het een lucratieve bijbaan te zijn om een dag te bedelen, kun je zo 250 euro mee verdienen en het word dan ook veel gedaan door niet zwervers)

Was er afgelopen zomer en had al zwaar mijn twijfels bij een aantal die ik zag.

Overal al terug?
 
klopt, maar ze doen het wel ;)
ik kreeg laatst cashewnootjes aangeboden, moest er 8 euro voor betalen, voor bijna 1 kilo...
de persoon in kwestie had ze opgestuurd gekregen van zijn zus vanuit het buitenland.
erg lief van haar, maar ze had beter geld kunnen sturen...want de persoon wilde er 8 euro 40 voor krijgen, om zo onderdak te kopen bij het Leger des Heils.
kvond het zielig dus heb de nootjes maar over gekocht.
wat ik wel gek vond is dat het toen erg mooi weer was, en met gemak buiten had kunnen slapen. zou hij er dan toch een tray ah pils van hebben gekocht?

Stonden er smileys op die nootje? Want in dat geval heb je waarschijnlijk een kilo xtc pilletjes gekocht :P. Weet je zeker dat je niet hebt staan stuiteren op dat terras met die corona? :P
 
Stonden er smileys op die nootje? Want in dat geval heb je waarschijnlijk een kilo xtc pilletjes gekocht :P. Weet je zeker dat je niet hebt staan stuiteren op dat terras met die corona? :P
hahaha, nou had net getrained dus na 2 corona voelde ik " 'm " al hangen..
dus die nootjes hebben et alleen maar gezelliger gemaakt :P
nee ze waren erg goed te pruimen...het waren er zoveel, heb ze niet eens opgekregen (kwas met nog 5 vrienden :+)
 
(btw, in Groot-brittanie schijnt het een lucratieve bijbaan te zijn om een dag te bedelen, kun je zo 250 euro mee verdienen en het word dan ook veel gedaan door niet zwervers)
YES!
Eindelijk de euro in de uk!
*O*
 
ik weet dat het niet verstandig is
Ik doe het ook beslist niet. Het wordt meestal toch omgezet in stimulerende middelen. Tot voor kort kwam ik er regelmatig eentje tegen die bedelde, onderweg naar mijn werk. "Om eten te kopen".

Ik bood hem wel eens een snee brood aan, maar dát was de bedoeling niet! Muntjes wilde hij!

Ik heb overigens ook niet de illusie dat ik iemand van zijn verslaving af help, maar ik zal het ook niet stimuleren.

Zelfde als die (meestal Oost Europese) bedelaars bij de winkelwagentjes van de supermarkt. Geen cent geef ik. Ik heb ook altijd het idee dat als het lucratief wordt, het een aanzuigende werking zal hebben.
 
Dat bepaal ik zelf wel, ben oud genoeg

Vind ik ook

En al zouden ze t aan zichzelf te danken hebben.. geld niet voor iedereen

Gisteren stond ik mn fietstassen vol te stouwen met mn boodschappies

Ik zie zo zwervers type op een bankje naar me kijken , en nam me voor, hem geen geld te geven ( doe ik ook nooit) maar ik had wel een extra zakje meergranen broodjesgekocht.. en extra pakje kaas..
Zou ik ?? Mjaaa ach wrom niet, heeft hij tenminste een volle maag , als hij verder wil gaan.. 3 x keek ik achterom.. en ja hij zat er nog

Ik heb mn wagentje haast leeg, kijk nog eens achterom.. .... weg :/ -O- '(
Had t die man zo graag ff willen geven


Nou ja.. Nu ONTOPIC : als je toevallig een zwerver ziet met je overall.. Misschien kun je hem dan een andere warme ouwe jas kado doen ipv weg te gooien ? ? in ruil voor je regenoverall?
 
YES!
Eindelijk de euro in de uk!
*O*


ik las de ondertiteling.

maar hier het artikel:

erg lucratief dus...:
Buitenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl

Professionele bedelaars in Groot-Brittanie
LEICESTER - Sommige ‘bedelaars’ in de Britse stad Leicester zijn volgens de politie gewoon mensen met een baan en een huis die een flinke zakcent bijverdienen.


Met bedelen zou per nacht zo’n 200 pond (232 euro) te verdienen zijn. Als ze dat twee nachten per week ophalen, verdienen de ‘bedelaars’ zo 21.000 pond (24.400 euro) belastingvrij in een jaar, boven op hun salaris, meldt de Daily Mail.

Crisis

Na hun werk gaan de ‘bedelaars’ naar huis en trekken ze oude kleren aan. Ze gaan op straat zitten en krijgen geld van goedbedoelende passanten. Zo hebben ze een extra zakcentje in deze tijden van crisis.

Nieuwe keuken

De politie pakte de afgelopen weken twintig bedelaars op. Geen van hen bleek dakloos te zijn. “We weten dat een vrouw aan het bedelen is omdat ze een nieuwe keuken wil voor haar appartement,” aldus politieagent Adrian Underwood.

Instellingen

Bedelaars zijn een groot probleem in de Leicester. Ze worden gearresteerd als ze drie keer betrapt worden. De gemeente waarschuwt de inwoners voor de nepbedelaars. Mensen die anderen willen helpen, kunnen volgens hen beter geld aan daklozeninstellingen doneren.
 
Ik doe het ook beslist niet. Het wordt meestal toch omgezet in stimulerende middelen. Tot voor kort kwam ik er regelmatig eentje tegen die bedelde, onderweg naar mijn werk. "Om eten te kopen".

Ik bood hem wel eens een snee brood aan, maar dát was de bedoeling niet! Muntjes wilde hij!

Ik heb overigens ook niet de illusie dat ik iemand van zijn verslaving af help, maar ik zal het ook niet stimuleren.

Zelfde als die (meestal Oost Europese) bedelaars bij de winkelwagentjes van de supermarkt. Geen cent geef ik. Ik heb ook altijd het idee dat als het lucratief wordt, het een aanzuigende werking zal hebben.

Hier staat er altijd 1 of 2 bij de A&H . Kijk naar haar kleding.. bijelkaar geraapt.. ff later kijk ik eens naar der schoenen.. KOLERE.. zoveel geld heb IK niet eens om zulke peperdure Nike's aan te schaffen -O-
 
Laatst bewerkt:
:Z Kijk even onderop je schoen, daar staat je IQ :+
270 *D

Kisten.jpg
 
Hier staat er altijd 1 of 2 bij de A&H . Kijk naar haar kleding.. bijelkaar geraapt.. ff later kijk ik eens naar der schoenen.. KOLERE.. zoveel geld heb IK niet eens om zulke peperdure Nike's aan te schaffen -O-


wie zegt dat ze het betaald hebben :')

je moet natuurlijk wel snelle schoenen hebben als de politie achter je aan komt :+

wat dan wel weer naar is is dat ze vaak kleine kinderen gebruiken voor het bedelen.

in sommige afrikaanse landen gaat men zover dat men opzettelijk de kinderen verminkt of iets amputeerd om ze zieliger te maken zodat ze meer geld krijgen :X
 
wie zegt dat ze het betaald hebben :')

je moet natuurlijk wel snelle schoenen hebben als de politie achter je aan komt :+

wat dan wel weer naar is is dat ze vaak kleine kinderen gebruiken voor het bedelen.

in sommige afrikaanse landen gaat men zover dat men opzettelijk de kinderen verminkt of iets amputeerd om ze zieliger te maken zodat ze meer geld krijgen :X

Yeah right.. mensen geven ineens gul een paar splinternieuwe Nikes, van rond de 200 euro? _O- _O- })


Mot nie gekker worden
Maar goed, we leven hier in Nederland

Als ze echt arm zijn, nemen ze GRAAG wat te eten aan, ipv geld..
Daarom geef ik geen geld, maar eten? ja hoor,maakt me niks uit , heb ik geen problemen mee
 
Laatst bewerkt:
Yeah right.. mensen geven ineens gul een paar splinternieuwe Nikes, van rond de 200 euro? _O- _O- })


Mot nie gekker worden
Maar goed, we leven hier in Nederland

Als ze echt arm zijn, nemen ze GRAAG wat te eten aan, ipv geld..
Daarom geef ik geen geld, maar eten? ja hoor,maakt me niks uit , heb ik geen problemen mee
Die mensen krijgen allemaal al gewoon geld hoor, dat noemen we bijstand. Dat betalen we al met z'n allen. Waarom zouden ze daar bovenop nog meer moeten krijgen? :? Ik bedoel: we hebben met z'n allen afgesproken dat dat het bedrag is dat ze krijgen toch? En dan leggen we met z'n allen (de werkenden onder ons tenminste) wat geld apart voor ze, en daar doen ze het maar mee. En ja, als zij de prioriteit bij een fles bier of wijn leggen, dan is dat verder niet mijn pakkie an...
 
Die mensen krijgen allemaal al gewoon geld hoor, dat noemen we bijstand. Dat betalen we al met z'n allen. Waarom zouden ze daar bovenop nog meer moeten krijgen? :? Ik bedoel: we hebben met z'n allen afgesproken dat dat het bedrag is dat ze krijgen toch? En dan leggen we met z'n allen (de werkenden onder ons tenminste) wat geld apart voor ze, en daar doen ze het maar mee. En ja, als zij de prioriteit bij een fles bier of wijn leggen, dan is dat verder niet mijn pakkie an...


Daarom krijgen ze gewoon geen geld.. gaat idd meestal op aan drank of drugs..

Of eten.. OF niks
 
Als jij ze eten geeft, dan betaal je feitelijk gewoon mee aan hun drank of dope... immers, omdat jij ze van eten voorziet, kunnen zij hun geld aan iets anders besteden...


Jaaaaja, kan je dus ook van Leger des heils zeggen, als hun die lui onderdak en eten en drinken geven, houden de zwervers ook geld over om drugs en drank te kope
Maar goed.. ik geef niet aan instanties, er verdwijnen mij teveel euroos door de leidinggevende van welke goedbedoelde organisatie dan ook

Honger.. ze kunnen eten krijgen

En verder, een broodje geven, is niet echt iemand vet mesten ...
 
Laatst bewerkt:
Als jij ze eten geeft, dan betaal je feitelijk gewoon mee aan hun drank of dope... immers, omdat jij ze van eten voorziet, kunnen zij hun geld aan iets anders besteden...

ik denk niet dat ze normaal zoveel eten...

echte alcoholisten nemen bijna geen vast voedsel meer tot zich.
 
Jaaaaja, kan je dus ook van Leger des heils zeggen, als hun die lui onderdak en eten en drinken geven, houden de zwervers ook geld over om drugs en drank te kope
Maar goed.. ik geef niet aan instanties, er verdwijnen mij teveel euroos door de leidinggevende van welke goedbedoelde organisatie dan ook

Honger.. ze kunnen eten krijgen

En verder, een broodje geven, is niet echt iemand vet mesten ...


of dat zo is bij het leger des heils weet ik niet maar bij goede doelen en dergelijke blijft veel aan de strijkstok hangen.

zoals het oppermanagement van de hartstichting en dergelijke.
natuurlijke zijn het experts die een hoog loon moeten krijgen maar ik vind sommige bedragen echt te gortig.

ik doneer ook niks aan goede doelen, smijt de deur meteen weer dicht als ze met de collectebus er staan... (vroeger deed ik dat niet omdat ik me dan ongemakkelijk voelde maar heb er nu schijt aan).

beetje jammer trouwens dat ze die zwervers niet gewoon oppakken als ze weer wat stouts doen en ipv naar de gevangenis naar een soort heropvoedingskamp waar ze cold turkey mogen gaan en weer echt geholpen worden.

maar goed dan komt onrechtmatige vrijheidsberoving weer omhoog :/
 
ik denk niet dat ze normaal zoveel eten...

echte alcoholisten nemen bijna geen vast voedsel meer tot zich.
Nou, ook weer opgelost dus :)
Jaaaaja, kan je dus ook van Leger des heils zeggen, als hun die lui onderdak en eten en drinken geven, houden de zwervers ook geld over om drugs en drank te kope
Maar goed.. ik geef niet aan instanties, er verdwijnen mij teveel euroos door de leidinggevende van welke goedbedoelde organisatie dan ook

Honger.. ze kunnen eten krijgen

En verder, een broodje geven, is niet echt iemand vet mesten ...
Nou, die proberen ze nog op andere gedachten te brengen. En het Leger des Heils doet dat ook van jouw geld, dus eigenlijk geef je al dubbel aan ze...
 
Terug
Bovenaan Onderaan