Regenoveral gejat

15 jun 2008
21
0
Zoetermeer
Beste MF-ers,

Na het restoreren van mijn oude BMW met leren zijtassen, hebben ze afgelopen nacht een speciale regenoveral uit mijn tas gejat....Makkelijk te herkennen. Ik had een oude politieregenoveral gehad waarvan de onderkant zwart is en de bovenkant (vanaf de middel) wit met reflectiestrepen. Op je rug stond het bekende woord. Dat had ik zwart gemaakt als een rechthoek. Daarop had ik een witte sticker geplakt met de tekst "R 75/7"
Mochten jullie iemand zien rijden met dit zelfgemaakte overal, geef mij aub een berichtje.
Ik was eraan gehecht.
 
Voor dat soort mensen heb je toch het Leger des Heils? Die hoeven het dan echt niet te jatten.
klopt, maar ze doen het wel ;)
ik kreeg laatst cashewnootjes aangeboden, moest er 8 euro voor betalen, voor bijna 1 kilo...
de persoon in kwestie had ze opgestuurd gekregen van zijn zus vanuit het buitenland.
erg lief van haar, maar ze had beter geld kunnen sturen...want de persoon wilde er 8 euro 40 voor krijgen, om zo onderdak te kopen bij het Leger des Heils.
kvond het zielig dus heb de nootjes maar over gekocht.
wat ik wel gek vond is dat het toen erg mooi weer was, en met gemak buiten had kunnen slapen. zou hij er dan toch een tray ah pils van hebben gekocht?
 
heb je de nootjes opgegeten?
Ik was bezig met een heerlijk flesje corona te nuttigen, dus heb daarbij een goed smakend nootje gegeten. overigens heb ik wel op de houdbaarheidsdatum gelet, en de gesloten verpakking voor aankoop. ze smaakten goed en ben, ik heb het in ieder geval niet in de gaten gehad, niet ziek geworden.

ik weet het, het lijkt een gek verhaal...de waarheid is toch echt aanwezig!
 
Laatst bewerkt:
klopt, maar ze doen het wel ;)
ik kreeg laatst cashewnootjes aangeboden, moest er 8 euro voor betalen, voor bijna 1 kilo...
de persoon in kwestie had ze opgestuurd gekregen van zijn zus vanuit het buitenland.
erg lief van haar, maar ze had beter geld kunnen sturen...want de persoon wilde er 8 euro 40 voor krijgen, om zo onderdak te kopen bij het Leger des Heils.
kvond het zielig dus heb de nootjes maar over gekocht.
wat ik wel gek vond is dat het toen erg mooi weer was, en met gemak buiten had kunnen slapen. zou hij er dan toch een tray ah pils van hebben gekocht?
Nooit geleerd dat je daklozen in Nederland geen geld mag geven? De mensen die in Nederland dakloos zijn, hebben het meestal er zelf naar gemaakt of er bewust voor gekozen. Zelfs de asielzoekers hoeven niet op straat te slapen. Voor de daklozen is het dus eigen schuld, dikke bult.
 
-O-



Nooit geleerd dat je daklozen in Nederland geen geld mag geven? De mensen die in Nederland dakloos zijn, hebben het meestal er zelf naar gemaakt of er bewust voor gekozen. Zelfs de asielzoekers hoeven niet op straat te slapen. Voor de daklozen is het dus eigen schuld, dikke bult.
Dat is wel erg simpel geredeneerd...
 
Dat bepaal ik zelf wel, ben oud genoeg

Klopt, maar ik vroeg me gewoon af of je dat niet in je opvoeding hebt gekregen.
Wij krijgen het namelijk regelmatig van pap te horen, zelfs nu nog...
Sorry als ik je beledigd heb, dat was niet de bedoeling :$
 
Nooit geleerd dat je daklozen in Nederland geen geld mag geven? De mensen die in Nederland dakloos zijn, hebben het meestal er zelf naar gemaakt of er bewust voor gekozen. Zelfs de asielzoekers hoeven niet op straat te slapen. Voor de daklozen is het dus eigen schuld, dikke bult.
nou ja, geleerd...geleerd....zo wil ik het niet noemen, ik weet dat het niet verstandig is, en uiteraard krijgen ze geld van onze lieve overheid...maar ik had zin in nootjes, en dacht, ach...ik zit deze maand niet krap bij kas, en heb het geld bij elkaar gesprokkeld.

het verhaal word nu wel ietwat offtopic...niet?
 
het is wel zo dat als je een zwerver geld geeft hij daarna meteen naar de slijter of zijn dealer rent :')

mijn ex deed het dan weer anders, die gaf haar favouriete zwerver met kerst een kerstpakket vol lekkere dingen en warm spul en een beetje geld :$
 
Waarom is er anders een sociale dienst? Nederland is een zorgstaat.

om een uitkering te krijgen moet je al een vast postadres hebben...
dat gaat een beetje moeilijk als je op straat leeft en een zwerver huurt ook niet zo makkelijk een huis.

in kleine gemeentes zal de gemeente zelf wel zorgen voor onderdak maar in de grotere steden heeft men er geen kijk meer op.

bovendien zitten de meeste zwervers compleet in de vernieling geestelijk en voordat ze eruit zijn ....

(btw, in Groot-brittanie schijnt het een lucratieve bijbaan te zijn om een dag te bedelen, kun je zo 250 euro mee verdienen en het word dan ook veel gedaan door niet zwervers)
 
Klopt, maar ik vroeg me gewoon af of je dat niet in je opvoeding hebt gekregen.
Wij krijgen het namelijk regelmatig van pap te horen, zelfs nu nog...
Sorry als ik je beledigd heb, dat was niet de bedoeling :$
Kreeg jij te horen dat de koningin net zo goed was als de putjesschepper op straat of was het stiekem toch beter als je een dure auto en een groot huis had? Dat hangt allemaal van je opvoeding af ;)




Waarom is er anders een sociale dienst? Nederland is een zorgstaat.
Er vallen nog steeds mensen tussen het wal en het schip en dat zijn niet altijd verslaafden...

Kinderen die weggelopen zijn van huis omdat het daar niet meer gaat...
Getrouwd/samenwonend, uit elkaar en dan? Je krijgt geen urgentie voor een huurwoning als je geen kinderen hebt dus zoek het maar uit. Met een beetje meer pech zet je ex je de deur uit, kun je nergens aan kloppen en daar sta je dan...
 
Nooit geleerd dat je daklozen in Nederland geen geld mag geven? De mensen die in Nederland dakloos zijn, hebben het meestal er zelf naar gemaakt of er bewust voor gekozen. Zelfs de asielzoekers hoeven niet op straat te slapen. Voor de daklozen is het dus eigen schuld, dikke bult.


|( |( |(
 
om een uitkering te krijgen moet je al een vast postadres hebben...
dat gaat een beetje moeilijk als je op straat leeft en een zwerver huurt ook niet zo makkelijk een huis.
Nee hoor dat hoeft niet. Ze kunnen hun geld ook op een soort oplaadbare pinpas krijgen, geen probleem. Als postadres hebben ze dan bijvoorbeeld het adres van de sociale dienst zelf. De meeste zwervers zitten gewoon in de bijstand en hebben dus zo'n 675 euro schoon te besteden (dat is de bijstandsnorm voor een dak/thuisloze).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan