Regenrijden

CBR600F99

Rookie
2 aug 2009
25
0
Bij voorbaat excuses als dit topic al ergens anders staat!
Ik ben nieuw, zowel op de motor als op deze site en heb inmiddels een halve dag doorgebracht met het lezen van dingen die ik (nog) niet snap :)
Geweldige site! Goede tips en ruimte voor discussies!

Mijn vraag is de volgende:
Ik heb net m'n rijbewijs gehaald (zonder beperking) en mag over anderhalve week m'n cbr600f uit 1999 ophalen. Prachtig ding en de proefrit was geweldig!!!

Echter, met m'n rijlessen heb ik altijd "mazzel" gehad met prachtig weer. Ik ben van plan om zo lang mogelijk door te rijden dit jaar maar ik heb eigenlijk geen ervaring met regen...

Hebben jullie tips voor het rijden in de regen? Zowel qua snelheid, bochtentechniek etc?
Ik heb bijvoorbeeld geen idee hoe hard je door de bocht kunt met nat wegdek of hoe scheef je met je motor kunt.

Even voor de duidelijkheid: mijn bochtentechniek bestaat nog uit rustig meeleunen op snelheid, of de motor onder me wegdrukken bij lagere snelheid, waardoor ikzelf rechtop blijf.

Alvast hartelijk bedankt!
 
Een andere tip als het regent laat je niet haasten door de auto die achter je zit gewoon je eigen tempo blijven rijden.
Wij Hollanders zijn het enige volk in europa dat als het regent harder gaat rijden (bang dat ze nat worden _O- )
De Duisters en fransen etc... passen allemaal hun snelheid aan.
Idd als het lang droog geweest is oppassen op de rotonde's, als bv het een half uur geregend heeft dan is de meeste meuk weer weg
 
nog een laatste tip: Altijd klaar zijn voor de bocht, dus je snelheid aanpassen maar,
ALS je te hard een bocht ingereden bent, of voelt dat je achterkant uitbreekt in een bocht...niet je gas prompt dichtdraaien en ook niet je voorrem hard inknijpen!!!, maar zachtjes je achterrem meer indrukken, terwijl je met je gas je motor trekkend de bocht doorstuurt...