Regenrijders ; HOE doen jullie dat?

Voornaamste grote probleem. Voortdurend slecht en vaak zelfs GEEN zicht.

Als je vizier schoon is, waaien de druppels er veel makkelijker van af dan bij een (licht) vies vizier. Op het vuil blijven de druppels plakken. Pinlock helpt tegen het beslaan. Probeer te zorgen dat er geen druppels op de binnenkant van je vizier waaien, want dan ben je klaar en kun je de rest van de rit met je vizier op een kier rijden omdat hij blijft beslaan.

Ook al enkele keren het gevoel te hebben gehad uit te glijden over bepaalde wegdelen.

Niet teveel achterrem gebruiken, zeker niet remmen in bochten, let op teerstrepen en putdeksels. In bochten niet ineens het gas er vol op of ineens dichtdraaien.

Hoe plat kan je gaan en in hoeverre stelt dat hoge eisen aan je banden?

Gewoon wat minder plat gaan, net wat jij aandurft. Dan maar wat minder hard dan in de zomer toch? Kun je nog wat actie ondernemen als je ineens diesel of teerstrepen op je pad vindt bijvoorbeeld.

Toch nattigheid :s Zeiknatte handschoenen.

Doe je je handschoenen wel op de juiste manier aan? De hals van de handschoenen IN de jas (of andersom)? Bij mij blijft het allemaal alleen droog als ik de mouwen van mn jas over mn handschoenen dichtmaak. Anders stroomt het water zo mn handschoenen in. Misschien werkt het bij jou wel anders, maar je zou het eens kunnen proberen.

Ik heb een naked BMW, maar de handkappen die ik erop heb gezet houden wel wat water tegen. Heb er Michelin Pilot Road 2 onder liggen en die vind ik echt super onder vrijwel alle omstandigheden.
 
Doe je je handschoenen wel op de juiste manier aan? De hals van de handschoenen IN de jas (of andersom)? Bij mij blijft het allemaal alleen droog als ik de mouwen van mn jas over mn handschoenen dichtmaak. Anders stroomt het water zo mn handschoenen in. Misschien werkt het bij jou wel anders, maar je zou het eens kunnen proberen.

Dat is inderdaad de beste manier, je jas over je handschoenen aan doen. De regen trekt door de toplaag van het pak, en wordt tegengehouden door de goretex. Tussen die twee lagen stroomt het water naar beneden, en dat eindigd dus precies in je handschoenen als je ze over je jas heen doet. Helaas heb ik het probleem dat mijn winterhandschoenen niet onder mijn jas passen, dus die moeten er wel overheen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan