Regina ketting met volle schakel

Dewinn

MF'er
27 sep 2015
41
0
BE
Heeft er iemand ervaring met de Regina kettingen met "volle" linkschakel?

Ik heb er een tijdje gelegen eentje gekocht via Louis ( Regina Z-ring ketting), maar kom er nu achter dat ik niet het gepaste gereedschap heb om deze te rivetteren...

Kan deze link bv. worden vervangen door een losse schakel van bv. AFAM/ DID met holle as?

Ik rijd met een GSR600, waarvan de huidige ketting dringend aan vervanging toe is :-)
 
Heeft er iemand ervaring met de Regina kettingen met "volle" linkschakel?

Ik heb er een tijdje gelegen eentje gekocht via Louis ( Regina Z-ring ketting), maar kom er nu achter dat ik niet het gepaste gereedschap heb om deze te rivetteren...

Kan deze link bv. worden vervangen door een losse schakel van bv. AFAM/ DID met holle as?

Ik rijd met een GSR600, waarvan de huidige ketting dringend aan vervanging toe is :-)

Nee, juiste schakel gebruiken.
Laten doen door iemand met het juiste gereedschap? Er komen zo ook nog reacties dat het met 2 hamers kan, kun je ook voor kiezen als het niet goed hoeft.
 
Vroegâh (toen ik nog een ketting had), kocht ik mijn ketting bij een motorzaak, en vroeg dan of ze hem in de werkplaats op de juiste lengte (ik meen 110 schakels) wilden klinken. Ik moest dan wel de achterbrug verwijderen om de ketting te wisselen, maar hoefde niet heen en weer om de ketting te laten klinken. (Ik sleutelde vaak op zondag, omdat ik 5 dagen werkte plus een dag naar school ging).
Ook weleens met een visje gemonteerd, en dan even langs de motorzaak om hem te laten klinken.

Was wel mijn vaste adres voor onderdelen en kwam er ook voor de dingen die ik niet zelf kon doen. (En reed 30.000 per jaar, dus kwam er regelmatig).

Ik heb ook weleens gelezen dat het met 2 hamers kan :+
 
Bedankt allemaal! Ik ga ze toch laten rivetteren door iemand die dit gewend is om te doen met het juiste gereedschap.

Aan de 2 hamers zal ik me niet wagen..
 
Ik bestelde vroeger mijn ketting bij motozoom, een gesloten type. Was handig, geen zorgen over het klinken van de ketting.
Ja, de achterbrug moest eruit (of los), maar ik haalde ze er altijd helemaal af, die gesloten ketting spoorde mij steeds aan om grondig heel die achterkant te reinigen wat goed gaat als die uit elkaar ligt.

Echter, motozoom heeft die gesloten ketting niet meer in de aanbieding, dus ergens anders een ketting besteld, DID VX530 met bijhorende klinkschakel, en bijhorend gereedschap.
bij motozoom hadden ze niet wat ik wilde, of was het duurder, weet niet meer precies waar ik nu besteld heb, kan ik later eens opzoeken

Ik heb er mij over verwonderd hoe gemakkelijk dat gaat als je maar het gepaste gereedschap gebruikt!

een set van 2 hamers hadden ze niet in de aanbieding, dus maar bijpassend klink gereedschap besteld :P

Edit: door nu met een zelf te sluiten ketting te hebben gewerkt ... is de achterkant laatst bij het vervangen van de tandwielen en ketting dus NIET gekuist geweest :$
The disadvantage of an open chain ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom wordt hier raar gedaan over het gebruik van 2 hamers?

Om te klinken ben je een hamer en een tegenhoud ijzer nodig.
Als tegenhoudijzer kun je prima een hamer gebruiken, mits de hamer het juiste gewicht heeft! (lekker zwaar dus)

Heeft men hier iets tegen het gebruik van 2 hamers, of heeft het meer met onkunde te maken?
 
Heb t ook al eens gedaan met twee hamers, heeft de volledige levensduur gezeten. En ik spaarde mijn cb500 niet.

Zolang je die pennetjes goed plat slaat is er niets aan de hand. Eventueel kun je als je het niet vertrouwd nog een extra braam erop slaan als borging.

En dr is trouwens ook niets mis met een visje O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan