Regio Haarlem Deel 254 - MFH Het laatste deel?

Mijn ervaring is dat de John Doe Ironhead en de Rev'it Brentwood nog het meest in de buurt komen van een normale spijkerbroek. Als is het ook echt afhankelijk van je lichaamsbouw. Zelf heb ik bijv door mijn sport vrij gespierde bovenbenen, maar ik ben niet heel groot (1,70m) en die combinatie is drama voor het vinden van een goede motorjeans. Zelfs een damesmodel geprobeerd, maar dat zat qua kruis toch niet echt lekker ;).

Een andere optie is de Bowtex Essential Legging die je als legging onder je eigen broek draagt.
Die John Doe heb ik dus gekocht :)
 
Heb je er ook protectiestukken in Coen / Oscar?

Zie dat je bij sommige broeken zelf nog knie of heup protectoren in de broek kan stoppen ... maar vraag me af hoe comfortabel ze dan nog zijn? En hoe veilig zonder?

Ja, ik 'kreeg' twee setjes protectie er bij als actie. Kost iets van 13,- per set (knieen = set, heupen = set).
Is CE level 1 gekeurd, dus het is niet veel, maar beter dan niks.

Die jeans zijn alleen bedoeld om te glijden en sommige materialen houden dat langer vol dan anderen. Geloof dat 5-6s aan glijtijd een beetje de standaard is wat overeenkomt met een val op de snelweg (120kph).

Die protectie zijn dunne lapjes kunststof. Verdeeld de kracht een beetje, dus ik kan me wel voorstellen dat het de impact van vallen wel dempt, maar bij een aanrijding doet het niks.

1590587395607.png
 
Qua comfort ga je dan wel merken dat je een motorjeans draagt. Ze zijn wel redelijk eenvoudig te verwijderen.
 
Heb je er ook protectiestukken in Coen / Oscar?

Zie dat je bij sommige broeken zelf nog knie of heup protectoren in de broek kan stoppen ... maar vraag me af hoe comfortabel ze dan nog zijn? En hoe veilig zonder?

Ik heb er alleen kniestukken in. Hele dunne, die schijnen hard te worden bij impact. Er kunnen ook heupprotectoren in :Y
 
Heb er een van esquad, maar dat materiaal is zo stug dat het eigenlijk oncomfortabel is (armalith?) en een van held, wel dubbele laag (denim+kevlar) en zit los op de benen, maar blijft wel comfortabel bij zitten en staan.
 
Shoei heeft personal fitting system, dan passen ze de binnenvoering aan zodat de helm nog beter zit. Werkt erg mooi en heb nog niet eerder zo'n goed zittende helm gehad :)

Maar dan moet de helm in de basis al goed zitten :Y
 
Ik moet trouwens ook echt eens een nieuwe helm... Iemand nog nuttige tips? Waar heb je de grootste keus?

Motorkledingcenter heeft natuurlijk veel keuze, maar zelf ben ik erg fan van de dames en heren bij Voordeelhelmen. Zitten in Westpoort net voorbij de Hornbach, dus ook nog eens goed te bereiken vanuit Heemskerk. Prijzen zijn daar ook vaak net wat lager dan bij andere motorkleding winkels en ook zij doen bijv. Shoei Personal Fitting.
 
Kwam dit tegen hier op het forum. Post van de politie op facebook. Mogelijk interessant voor mensen in dit topic. :

Wij gaan controleren!
Aankomende zondag 31 mei en maandag 1 juni 2020 is het pinksterweekend en wordt het zonnig en warm. De temperatuur ligt waarschijnlijk tussen de 20 en 25 graden. Dus prima weer voor een motortocht!
Veel van de inwoners van het district Kennemer Kust ervaren geluidsoverlast van motoren. Hier krijgen wij veel klachten over binnen.
Vanwege de vele klachten zal er dit pinksterweekend actief door de politie gecontroleerd gaan worden op geluidsoverlast en asociaal rijgedrag van motorrijders.
Houdt u aan de verkeersregels, voorkom geluidsoverlast en daarmee een boete!

Controle op geluid tijdens Pinksteren, diverse locaties
 
Kwam dit tegen hier op het forum. Post van de politie op facebook. Mogelijk interessant voor mensen in dit topic. :

Wij gaan controleren!
Aankomende zondag 31 mei en maandag 1 juni 2020 is het pinksterweekend en wordt het zonnig en warm. De temperatuur ligt waarschijnlijk tussen de 20 en 25 graden. Dus prima weer voor een motortocht!
Veel van de inwoners van het district Kennemer Kust ervaren geluidsoverlast van motoren. Hier krijgen wij veel klachten over binnen.
Vanwege de vele klachten zal er dit pinksterweekend actief door de politie gecontroleerd gaan worden op geluidsoverlast en asociaal rijgedrag van motorrijders.
Houdt u aan de verkeersregels, voorkom geluidsoverlast en daarmee een boete!

Controle op geluid tijdens Pinksteren, diverse locaties

zag in Heemstede al zo’n mobiel matrixbord staan met: motoren/bikers welkom. Denk aan je geluid (of zoiets).
 
Hoi een Beverwijker hier. Toch wel een beetje regio Haarlem. Redelijk nieuw op het forum, heb nog geen rbw a maar ben druk aan het lessen. :]
 
Regio Haarlem strekte zich ooit uit van boven net Noordzeekanaal in het noorden, tot Rotterdam in het zuiden en van de westkust tot aan Veenendaal. Dus.
 
Hoi een Beverwijker hier. Toch wel een beetje regio Haarlem. Redelijk nieuw op het forum, heb nog geen rbw a maar ben druk aan het lessen. :]

succes met lessen!

Voorheen zaten er hier wel meer uit omgeving Beverwijk en omstreken
 
Shoei heeft personal fitting system, dan passen ze de binnenvoering aan zodat de helm nog beter zit. Werkt erg mooi en heb nog niet eerder zo'n goed zittende helm gehad :)

Maar dan moet de helm in de basis al goed zitten :Y
Ik heb nu ook Shoei dus dat zou op zich dan een goede basis moeten zijn.
 
Motorkledingcenter heeft natuurlijk veel keuze, maar zelf ben ik erg fan van de dames en heren bij Voordeelhelmen. Zitten in Westpoort net voorbij de Hornbach, dus ook nog eens goed te bereiken vanuit Heemskerk. Prijzen zijn daar ook vaak net wat lager dan bij andere motorkleding winkels en ook zij doen bijv. Shoei Personal Fitting.
Hé, die kende ik nog niet, thanks. Helm die ik nu heb komt bij MKC Zoetermeer vandaan. Ik heb hem nu toch echt wel zo lang dat het tijd is voor een nieuwe :P.
 
Terug
Bovenaan Onderaan