Registratie kilometerstanden motorfiets vanaf 1 juli 2021 verplicht

Wat willen we bereiken?
Dat kopers niet de dupe worden van teruggedraaide tellers?

Dus we gaan weer regeltjes bedenken, en kosten maken voor die paar stronteigenwijze betweters die hun eigen boontjes niet kunnen doppen, en die eigenlijk een motor moeten kopen bij een vertrouwd bedrijf...

Hoe vaak hebben we al gewaarschuwd voor HP motoren, voor Jet Cars, etc etc, en steeds trappen mensen er weer in omdat het te mooi is om waar te zijn...
Willen ze dit oplossen, dan maak maar een database met betrouwbare handelaren en garagebedrijven, en wie dan nog particulier wil kopen, moet niet janken
 
Wat willen we bereiken?
Dat kopers niet de dupe worden van teruggedraaide tellers?

Dus we gaan weer regeltjes bedenken, en kosten maken voor die paar stronteigenwijze betweters die hun eigen boontjes niet kunnen doppen, en die eigenlijk een motor moeten kopen bij een vertrouwd bedrijf...

Hoe vaak hebben we al gewaarschuwd voor HP motoren, voor Jet Cars, etc etc, en steeds trappen mensen er weer in omdat het te mooi is om waar te zijn...
Willen ze dit oplossen, dan maak maar een database met betrouwbare handelaren en garagebedrijven, en wie dan nog particulier wil kopen, moet niet janken
Vroeger waren de meeste motorrijders ook handig en technisch ,dat scheelt natuurlijk ook met de hedendaagse motor aankopen , t ding moet mooi zijn , goed is minder belangrijk ,daar score je niet mee (ja hier :+)
 
Wat willen we bereiken?
Dat kopers niet de dupe worden van teruggedraaide tellers?

Dus we gaan weer regeltjes bedenken, en kosten maken voor die paar stronteigenwijze betweters die hun eigen boontjes niet kunnen doppen, en die eigenlijk een motor moeten kopen bij een vertrouwd bedrijf...

Hoe vaak hebben we al gewaarschuwd voor HP motoren, voor Jet Cars, etc etc, en steeds trappen mensen er weer in omdat het te mooi is om waar te zijn...
Willen ze dit oplossen, dan maak maar een database met betrouwbare handelaren en garagebedrijven, en wie dan nog particulier wil kopen, moet niet janken
Ik heb vaak particulier gekocht en nog nooit gejankt,bij handelaren moet je uitkijken,eeen dealer zou stom zijn als hij zijn naam te grabbel wil leggen
 
maar jij behoort ook niet tot de groep jankers neem ik aan
Hoeveel heb je er gekocht bij HP??

mij persoonlijk interesseerd de km stand ook niet
Ik heb niks gekocht bij HP zou ik ook nooit doen,ik koop niet bij een handelaar.
Ik reageer omdat je zegt niet janken als je particulier koopt,daar ben ik het dus niet mee eens je kan prima particulier kopen
 
Ik heb niks gekocht bij HP zou ik ook nooit doen,ik koop niet bij een handelaar.
Ik reageer omdat je zegt niet janken als je particulier koopt,daar ben ik het dus niet mee eens je kan prima particulier kopen
ik bedoel daarmee te zeggen dat straks alle geregistreerde standen via bedrijven gaan, dus de malafide handelaren nog steeds kunnen sjoemelen ( of van huis uit verkopen) en voor DIE kopers die dan buiten de bedrijven kopen moeten niet janken als blijkt dat er gesjoemeld is..
Ik heb ook meer vertrouwen op mijn eigen kennis dan de blauwe ogen van de dealers
 
..
mij persoonlijk interesseerd de km stand ook niet

Ik heb geen bezwaar tegen registratie. Gaat het helpen? Vast wel.
Is misbruik te voorkomen? Vast niet er springen er altijd doorheen.

Maar het gaat gewoon om geld, simpel.
Het kan jou misschien niet interesseren maar de rest van Nederland wel hoor. Het heeft direct invloed op de waarde van je motor.
De VFR1200X die ik hiervoor reed had ruim 123.000 gelopen en die bracht letterlijk 3000 eur minder op dan een vergelijkbare met 30.000 km.

Kortom het is gewoon aantrekkelijk om terug te draaien.
En ook jij kiest degene met 30.000 km wanneer de motoren gelijkwaardig zijn en de prijs gelijk dus het maakt echt wel uit.
Ik hoor ook direct als eerste, tja veel km's gelopen. Iedereen wil handelen.

Kortom, ja het maakt echt uit en het gaat om geld.
En alle beetjes helpen om hufters buiten spel te zetten.
 
Zitten ook prima handelaren tussen, mijn eerste motor kwam uit de motorkelder in Hilversum. Letterlijk een kelder, motor moest via een hellingbaan naar boven gedrukt worden.
Later Koeman motoren in huizen geworden, beste man leeft helaas niet meer maar het bedrijf bestaat nog wel.
Maar dankzij de groei van het aantal motor rijders steeg ook het aantal mensen die er wel geld in ziet...
 
Zitten ook prima handelaren tussen, mijn eerste motor kwam uit de motorkelder in Hilversum. Letterlijk een kelder, motor moest via een hellingbaan naar boven gedrukt worden.
Later Koeman motoren in huizen geworden, beste man leeft helaas niet meer maar het bedrijf bestaat nog wel.
Maar dankzij de groei van het aantal motor rijders steeg ook het aantal mensen die er wel geld in ziet...
Was dat soms op de lijsterweg die motor kelder?
 
Wat willen we bereiken?
Dat kopers niet de dupe worden van teruggedraaide tellers?

Dus we gaan weer regeltjes bedenken, en kosten maken voor die paar stronteigenwijze betweters die hun eigen boontjes niet kunnen doppen, en die eigenlijk een motor moeten kopen bij een vertrouwd bedrijf...

Hoe vaak hebben we al gewaarschuwd voor HP motoren, voor Jet Cars, etc etc, en steeds trappen mensen er weer in omdat het te mooi is om waar te zijn...
Willen ze dit oplossen, dan maak maar een database met betrouwbare handelaren en garagebedrijven, en wie dan nog particulier wil kopen, moet niet janken

Denk dat het meer een eerste opzet is om in de toekomst rekening rijden in te voeren.
Dan is het wel makkelijk natuurlijk als je al die gegevens al hebt/krijgt.

Voor de auto's willen ze dat volgens mij per 2030, maar dat zal waarschijnlijk wel eerder komen.
 
Zitten ook prima handelaren tussen, mijn eerste motor kwam uit de motorkelder in Hilversum. Letterlijk een kelder, motor moest via een hellingbaan naar boven gedrukt worden.
Later Koeman motoren in huizen geworden, beste man leeft helaas niet meer maar het bedrijf bestaat nog wel.
Maar dankzij de groei van het aantal motor rijders steeg ook het aantal mensen die er wel geld in ziet...
Never mind, dacht dat het Tom Koeman was, maar dat is Tom wat-anders
 
Net als bij de auto alweer half werk wat de RDW doet. Zodra de km stand niet oploopt is het oordeel "onlogisch" of "geen oordeel". Wil je dat die km registratie nuttig is zorg dan dat je je huiswerk naar behoren doet. Dat kun je doen door bij registratie een vraag/meldplicht verplicht te stellen en de uitkomst daarvan neem je mee in de registratie. Een eigenaar heeft dan de kans op basis van "bewijs" aan te tonen dat de km stand logisch is. Er zijn namelijk genoeg legitieme en plausibele redenen die nu door de RDW worden afgedaan met "onlogisch" of "geen oordeel" en dat is nadelig voor een verkoper die ter goeder trouw handelt. Maar goed RDW = overheid = generaliseren want dan kunnen ze de standaard processen makkelijk afwerken.

Ik heb zelf een aantal keren een motor/auto geïmporteerd. En iedere keer is het voor de RDW "geen oordeel". Terwijl ik de volledige onderhoudshistorie van de voertuigen kon overleggen middels facturen en/of een uitdraai uit het Duitse dealersysteem.

.Bekijk bijlage 1630783
Wat is een "volledige onderhoudshistorie"? Boekjes met stempeltjes en handtekeningen? Hoeveel moeite is het voor een garage om een kloppende onderhoudshistorie op die manier te fabriceren? Of voor een particulier, een stempel kost ook niet de wereld...
 
Wat is een "volledige onderhoudshistorie"? Boekjes met stempeltjes en handtekeningen? Hoeveel moeite is het voor een garage om een kloppende onderhoudshistorie op die manier te fabriceren? Of voor een particulier, een stempel kost ook niet de wereld...
hoe betrouwbaar is een "stempel"van een particulier , zit misschien wel handel in :t
 
Ik heb geen stempel, zet zelf in het onderhoudsboekje wanneer ik wat heb gedaan. Van de onderdelen die ik vervang heb ik een rekening om eventueel te laten zien. Volgens mij doet een dealer niet veel anders.
Ik niet ,ik houd niets bij ,ik doe t als ik t nodig vindt ,in de 40j dat ik motor rijd nooit een boekje bij of laten bij houden, t interesseert me weinig ,ik houdt t ding goed bij en na mij zien ze maar weer verder 👍
 
Ik heb 4 motoren,zal maar bij geen opgaan.
1 teller zit er niet meer op circuit fiets,geschorst,2 teller is niet de originele circuit fiets, geschorst.
3 teller was niet helemaal goed meer,nieuwere teller met 30000 kilometer minder.
4 onderhoud bij kennis.
Meerdere motoren in onderhoud bij mezelf en beun.

Goed systeem 👌
 
Registratie van km's ... tja ...
In hoeverre heeft het zin?
In B komt het er sowieso gelijk met de verplichte technische keuring vanaf 1 januari 2022.
Toch zal er nog veel mee gesjoemeld kunnen worden.

Ik geef een voorbeeld, ik heb twee motoren (twee dezelfde), en drie tellers. Snap je hem? Effe andere teller erop om naar de keuring te gaan, easy!

Zal genoeg gebeuren. Maar niet door mij.
Ik ben er graag eerlijk in.
Ik heb ook maar 5 digits op mijn teller, dus ik rijd nu zo rond:
20210310_101722.jpg

Intussen staat er al bijna 109.000km op trouwens.
Benieuwd of ik dat stickertje ooit nog vervang door een + 200.000 km stickertje 🤗
 
Als het financieel aantrekkelijk wordt, dan zijn er altijd struikrovers te vinden die wel even langskomen met een laptopje/smartphone/nintendo om even de gewenste km stand in te voeren..
Er is geen enkel digitaal systeem te beveiligen, uiteindelijk wordt ALLES gekraakt
Volvo b.v. kun je alles met Vida en Vdash doen, tot 2017 met Vida, daarna moet/moest je inloggen via de fabriek, en dat is inmiddels ook al gekraakt/te omzeilen, hetzelfde met gecodeerd schotel kijken enz enz
 
Terug
Bovenaan Onderaan