Registratie kilometertellers motorfietsen vanaf 1 januari 2021

Nee....die krijgen 'geen oordeel' omdat de teller na 100.000 weer op 0 springt ...
En dat snap ik niet. Als die tellerstand al van in het begin opgevolgd werd, en je gaat naar de apk, ze noteren, ik zeg maar, 89.465 km, en het jaar erop noteren ze 7.331 km. Die weten toch ook wel dat die maar 5 cijfertjes heeft, en rondgegaan is, waardoor ze dan toch gewoon 107.331 km zouden kunnen noteren?
 
En dat snap ik niet. Als die tellerstand al van in het begin opgevolgd werd, en je gaat naar de apk, ze noteren, ik zeg maar, 89.465 km, en het jaar erop noteren ze 7.331 km. Die weten toch ook wel dat die maar 5 cijfertjes heeft, en rondgegaan is, waardoor ze dan toch gewoon 107.331 km zouden kunnen noteren?
Ja, of 207.331, of misschien wel 307.331... Je weet niet hoeveel ermee in de tussentijd gereden is, en gewoon maar wat gokken is nooit een optie voor een waarde die officieel vastgelegd wordt. Je kunt alleen het getal noteren dat daadwerkelijk getoond wordt.
 
Ja, of 207.331, of misschien wel 307.331... Je weet niet hoeveel ermee in de tussentijd gereden is, en gewoon maar wat gokken is nooit een optie voor een waarde die officieel vastgelegd wordt. Je kunt alleen het getal noteren dat daadwerkelijk getoond wordt.
Op een jaartje meer dan 100.000km erbij rijden? :W
 
Kilometerstanden staan op mijn rekeningen,netjes in een map, en waar ze in onderhoud zijn ....kan een eventuele koper zelf beoordelen of hij het vertrouwt.
 
Een hele goede zaak. Ik kijk graag rond op MP wat het aanbod is van motoren waar ikzelf op rij. Motoren van 15-20 jaar oud met 17000 km op de teller.. Laatst kwam ik er nog één tegen met ca 8000km op de teller... Het is te onwaarschijnlijk dat er zoveel motoren te koop staan waar de eigenaar alleen maar op rijdt als de motor een beurt moet hebben en de rest van het jaar in de kamer staat om gepoetst te worden.
 
Fiets is uit 2003, dus.......

Aangeraden wordt om ieder jaar het remsysteem door te spoelen, ivm de alom bekende ABS-problemen met het ABS-I en ABS-II systeem. Gecombineerd met stalen remleidingen blijft het probleem uit

Was dat maar waar......
 
Prima. Dan ben jij vast de betweter die er het eerst uitgezet wordt?
Het leuke is nog dat je gelijk hebt ook. Maar stel je voor dat er een APK wordt ingevoerd en kilometer registratie. Het is niet 100% waterdicht dus volgens doemdenkers houd dat in dat er 100% sprake is van geldklopperij en oplichting. Ookal zorg je er nu voor dat 5% minder fraude wordt gepleegd dan is het het nog steed waard toch? Er zijn genoeg mensen die zich capabel genoeg achten om aan hun eigen motor te knutselen, en er staan ook genoeg voorbeelden van dit op ons prachtige forum dat duidelijk laat zien waarom sommige mensen gewoon niks aan moeten raken.
 
Nee....die krijgen 'geen oordeel' omdat de teller na 100.000 weer op 0 springt
YES!!!! Mijn 1985-FZ is binnenkort weer bijna als nieuw. :t
Nog een paar km en dan staat ie weer op 00000,0 (zero dus)
Die andere 200.000km moeten we dan maar effe vergeten! 🤪
Ondertussen ben ik dan al weer op weg naar de
3 ton!

En dan is eigenlijk 2 ton nog weinig als je bedenkt dat ikzelf in de afgelopen 7 jaar de laatste ton eraan heb toegevoegd.
Dat zou betekenen dat de FZ in de daaraan voorgaande 28 jaar ook maar 1 ton heeft gereden, Dat kan ik niet meer achterhalen.
Mss gaat ie nu niet naar de 2 ton, maar naar 3 ton of mss wel naar 4 ton...........................?? Wie 't weet mag 't zeggen!


Maar om de hele motor alleen nog maar te beoordelen op de km-teller-stand is ook niet goed. :X
Heel zeker weten dat mijn FZ nu in betere technische staat is als 100.000km geleden!
In de begintijd had ik meermaals panne. Laatste paar jaar eigenlijk geen storing meer. Alleen gewoon onderhoud.
Binnenkort, als corona geen problemen maakt, gaat de FZ onderweg naar Sardinië! :]
 
Laatst bewerkt:
Deze is ook op weg naar de ......? (wel miles op de teller). Intussen andere miles teller erop met nagenoeg met de juiste miles. Zit nu op 152.000 miles.
Momenteel ben ik wel tweede blok aan inbouwen. O-)

IMG_0281.JPG

IMG_0284.JPG
O-)
 
Ff op je apk formulier kijken. Daar staat ook de kilometerstand op. Die wordt tijdens het afmelden van de apk ook in het systeem gezet.
En vervolgens staat er dan bij de RDW geregistreerd of deze stand logisch, onlogisch of geen oordeel is


Oke. Nooit geweten. :t

Toevallig is mijn auto vandaag gekeurd dus ga straks even kijken. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan