Reinigen Carburateurs

PhalKo

Die hard MF'er
29 mei 2003
271
0
Rotterdam area
Heeft iemand nog tips voor het reinigen van de carburateurs van een Yamaha XV 535. Fiets heeft lang stilgestaan en "een dealer" zegt dat de vacuumschuiven vervangen moeten worden. Ik heb de fiets zelf nog niet gezien, maar een bedrag van €450 voor het reinigen en nieuwe vacuumschuiven vind ik dus wel erg veel.
Heeft iemand hier een idee voor???

Greetz PhalKo
 
Hi Rambabbel,

Dat klinkt goed die prijs. Heb je toevallig een naam/adres voor mij??

'T is wel geen motorboer hoor, kan ook geen nieuwe onderdelen leveren ofzo maar hij heeft wel een ultrasoonreiniger. Hij doet in de oldtimer tractoren en die carbs gaan er ook altijd in. Ik weet niet zeker of hij nog wel eens motorcarbs doet maar heeft ie wel eens gedaan, moet je maar gewoon ff een mailtje sturen ofzo :)

http://www.vanlenthe-restauratie.nl/

Bij revisie & restauratie staat wel een voorbeeldje van een ultrasoon reiniging, wel van een tractorcarb dan.

Zeg maar dat je het adres van Remco hebt, dan weet ie wel wie je bedoelt.
 
'T is wel geen motorboer hoor, kan ook geen nieuwe onderdelen leveren ofzo maar hij heeft wel een ultrasoonreiniger. Hij doet in de oldtimer tractoren en die carbs gaan er ook altijd in. Ik weet niet zeker of hij nog wel eens motorcarbs doet maar heeft ie wel eens gedaan, moet je maar gewoon ff een mailtje sturen ofzo :)

http://www.vanlenthe-restauratie.nl/

Zeg maar dat je het adres van Remco hebt, dan weet ie wel wie je bedoelt.

Hoi Remco,

In ieder geval bedankt. Ik ga even verder informeren. Maakt verder niet uit, als ze maar even in "bad" kunnen.

Thanx mate!
 
Die vacuumschuiven kosten iets van 120-150 euro p/s dacht ik.
En inclusief het uurloon voor het uit en inbouwen van de carburateurs (voor het fatsoenlijk reinigen, schuiven kun je van buitenaf vrij makkelijk bij dacht ik) zou die 450 euro nog niet eens zo raar klinken.
 
Die vacuumschuiven kosten iets van 120-150 euro p/s dacht ik.
En inclusief het uurloon voor het uit en inbouwen van de carburateurs (voor het fatsoenlijk reinigen, schuiven kun je van buitenaf vrij makkelijk bij dacht ik) zou die 450 euro nog niet eens zo raar klinken.

hmm als die krengen zo duur zijn kan die prijs inderdaad wel kloppen
 
Virago staat er wel bekend om dat de vaccuum rubbers nogal snel vervangen moeten worden hoor. en die dingen zijn niet goedkoop. gebruikt is natuurlijk goedkoper, maar zie ze maar eens te vinden.

maar 450 vind ik idd wel wat aan de hoge kant. waarschijnlijk is dat incl schoonmaken van de carbs, want het vervangen van de vaccuum rubbers is misschien een half uur werk. dat mag nooit zoveel kosten.

ik hoor net van iemand, die heeft 130 euro per stuk betaald. dus ze zijn wel aardig aan de prijzige kant. maar dan is dat nog 260 voor beide + 30 euro voor een half uur werk, zeg 300. zit je nog steeds met een verschil van 150 euro

als je ze zelf wegbrengt om ultrasoon te reinigen, moet je ze wel zelf demonteren enzo. en misschien ook zonder rubbers aanleveren, dus ook de stelschroeven er zelf uit halen.
 
ik hoor net van iemand, die heeft 130 euro per stuk betaald. dus ze zijn wel aardig aan de prijzige kant. maar dan is dat nog 260 voor beide + 30 euro voor een half uur werk, zeg 300. zit je nog steeds met een verschil van 150 euro

Zoals er idd al stond, schuiven zelf vervangen ben je niet echt lang mee bezig, maar de carburateurs dr uit bouwen voor als je ze echt goed wil reinigen duurt wel een tikkie langer.
 
Met deze info weet ik een beetje welke kant het op gaat. Misschien eens opzoek gaan naar een paar gebruikte.
DE schuiven zijn niet versleten ofzo, de bike heeft lang stilgestaan en daardoor zijn de rubbers door de benzine aangetast. Daardoor zijn de cabs flink smerig omdat een poging gedaan is de motor te starten....

Zal ze carbs binnenkort zelf eens gaan bekijken, wel balen, met dit fantastisch mooie weer.

Thanx guys for all the info!!
 
Pff schuiven zijn echt wel prijzig....
rond de 120 euro/stuk...

Maar even naar te koop gevraagd/aangeboden....

Bij Louis.de kosten ze 69,95 per stuk.
Goede gebruikte zal je niet vinden, ze gaan namelijk bij alle Yamaha's met dit soort liggende carburateurs kapot na een paar jaar. (xv 535, v-max, xvz 1200/1300 etc.)
 
Bij Louis.de kosten ze 69,95 per stuk.
Goede gebruikte zal je niet vinden, ze gaan namelijk bij alle Yamaha's met dit soort liggende carburateurs kapot na een paar jaar. (xv 535, v-max, xvz 1200/1300 etc.)
Thanks,

zit net op de site te kijken en idd voor 70 euries per stuk. Das een stuk beter.
Toch weer die duiters hè......
 
Als ik jou was zal ik de 450 maar betalen :] :] :] .Een boer met mijn carburator op zij tractor |( |( |(

b7.gif
slet.gif
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan