Reinigen motorkledij

Tayta

Rookie
29 aug 2006
23
0
O VL België
@Elkeen,

Hoe reinigen jullie jullie motorkledij?
Ik bedoel dan een Textiel Pak (Gore-Tex)

Na verloop van tijd wordt dit grauw en vuil, van de zure regen en de vele insekten die te pletter vliegen op je pak.
Reinigen, wassen maar dan zonder risico van de "waterdichtheid" te beschadigen.

Ik dacht, gewoon afspoelen met een lauw/warm water en zeep.

Hoe doen jullie dit??
 
@Elkeen,

Hoe reinigen jullie jullie motorkledij?
Ik bedoel dan een Textiel Pak (Gore-Tex)

Na verloop van tijd wordt dit grauw en vuil, van de zure regen en de vele insekten die te pletter vliegen op je pak.
Reinigen, wassen maar dan zonder risico van de "waterdichtheid" te beschadigen.

Ik dacht, gewoon afspoelen met een lauw/warm water en zeep.

Hoe doen jullie dit??

[me="MotoMarz"]gaat op zoek naar gebruiker Elkeen, maar kan niet vinden -O- [/me]

[me="MotoMarz"]checked datum van dit topic, want zure regen bestaat al ruim 10 jaar niet meer :N[/me]


OK, nu serieus:

Even bij de (buiten)sportzaak een fles TEX-wash of soortgelijk spul halen.
Gebruiksaanwijzing lezen.
Bescherming uit je pak halen,
Zakken legen O-)

En in de wasmachine ermee.

Afhankelijk van het spul dat je gekocht hebt daarna in de wasdroger of gewoon
hangend drogen.

Vervolgens inspuiten (of een volgende wasbeurt) met waterafstotendmaak spul.

Zie ook:
Water- en winddichte GORE-TEX producten met ademend vermogen

(en het label in je motorpak...)
 
Elkeen is dezelfde persoonlijkheid als eenieder ;)

"Zure regen" nietmeer bestaan sinds 10 jaar :? Dan moet je even dringend met mijn broer praten. Hij en z'n bedrijf renoveren oude gebouwen en zij hebben nog steeds werk door deze "?"-regen :Y. Zal je later eens een foto laten zien waar je het effect van zo'n regen kan beoordelen _O-

Even serieus nu, (Als dat al kan hier)

Bedankt voor de raad.
Zal dit even nakijken op de labels in mijn kleding.
Dan maar "grote wasjes, kleine wasjes...doe ze maar in de wasmasjien"
 
Even een reactie voor elkeen :+ die geen Gore-Tex membraan in zn jas heeft zitten, maar bijvoorbeeld Z-liner. Gebruik geen S100 wasmiddel!!!!! Z-liner heeft namelijk plastic strips over de naden heen geplakt zitten met lijm. In S100 zit blijkbaar lijmoplosser want mijn Evolution jas en broek waren na één wasbeurt niet meer waterdicht, maar zo lek als een mandje ;( .

Belletje met Evolution leerde mij dat je het beste dit kan wassen met groene zeep. Super goedkoop spul en te koop bij elke supermarkt. Wel heeeeeeeeel erg goed je spullen uitspoelen want groene zeep blijft overal inzitten en dat wil je ook niet. Jas van mn vriendin hiermee gewassen (ga echt niet weer mn eigen spul als proef gebruiken :o ) en is nog steeds 100% waterdicht *O* .

Momenteel overigens weer een Evolution pak, want het is gewoon goed spul en niet duur (is dit spam :? )
 
M'n motorjas hoort juist vies/vuil/vettig te zijn. Een mooie grauwe laag over alle het rood en grijs. Vliegjes, viezigheid, vet en vervuiling allemaal zaken die bijdragen en een goede waterdichtheid van mijn jas die inmiddels 7 jaar oud is.
Binnenjas (wintervoering) wordt wel gewassen. En voor de zomer heb ik leer.

Lekker vies laten, en alleen de reflectie/fluo strepen met een nat doekje schoonhouden.
 
Elkeen is dezelfde persoonlijkheid als eenieder ;)

"Zure regen" nietmeer bestaan sinds 10 jaar :? Dan moet je even dringend met mijn broer praten. Hij en z'n bedrijf renoveren oude gebouwen en zij hebben nog steeds werk door deze "?"-regen :Y. Zal je later eens een foto laten zien waar je het effect van zo'n regen kan beoordelen _O-

Even serieus nu, (Als dat al kan hier)

Bedankt voor de raad.
Zal dit even nakijken op de labels in mijn kleding.
Dan maar "grote wasjes, kleine wasjes...doe ze maar in de wasmasjien"

De term zure-regen wordt anders echt al een aantal jaar niet meer gebruikt,
Daarvoor was het hEt hype-woord in het nieuws. ;)
 
De term zure-regen wordt anders echt al een aantal jaar niet meer gebruikt,
Daarvoor was het hEt hype-woord in het nieuws. ;)

hier den beruchten broer van den"tayta",ik kan u met zekerheid/spijt melden,dat "zure regen"wel nog degelijk bestaat,alleen kijken de mensen er niet meer van op en heeft me allang andere meer trendy termen ontdekt,zoals smog en ozon,geef toe,dit bekt toch al wat beter hé...
foto's kan ik jullie echter niet tonen(ivm bedrijfsspionage*)wel kan je een kijkje nemen op volgende site: http://users.skynet.be/zoekheteensop/zure_regen.htm


* = _O- 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan