reinigen van de carburateurs

roythijssen

MF'er
28 feb 2010
96
0
mijn honda shadow loop onregelmatig stationair en wanneer ik gas geef slaat de motor af. nu heeft iemand mij verteld dat wellicht het probleem bij de carburateurs ligt en deze verstopt zitten en dus gereinigd moeten worden.
dit zou via een ultrasoon bad moeten..

wie in de omgeving van maastricht kan mij hierbij helpen,???
 
Ik heb de carborateurs van een motor die 20 jaar stil heeft gestaan (met benzine erin :X ) schoongemaakt met Dasty, werkt super.

Maar goed, slecht stationair lopen kan zoveel oorzaken hebben, ik zou ze eerst even open trekken om te controlleren of het de carbs wel zijn.
 
ik heb hetzelfde gehad met een fireblade '95. Carbs in een ultrasoon bad gehad (bij Kalsbeek Zwolle). Liep nadien weer als een zonnetje.Met wasbenzine en andere shit krijg je- , vooral de stationairsproeiers ,niet fijn schoon.Wel moet, voor de fijne afstelling, je carburateurs laten synchroniseren(met extern apparaatje via de lucht(stel-)schroeven.
 
Ultrasoon kan, maar hoeft niet. Mijn monteur heeft heel recent pas zo'n ding in huis.

Ik heb (via mijn pa, was juwelier) al dertig jaar de beschikking over zo'n ding. Ik maakte vroeger al met regelmaat carburateurs schoon voor professionele autobedrijven.
Heerlijk, het is echt een verslavend stukje gereedschap.


En ja, je kan met goed doorblazen en flink poetsen een carb ook schoon krijgen. Maar met een ultrasoon is het veel makkelijker en ook nog eens veel minder werk dan op de klassieke manier.





P.s. Ik gooi bijna alles in dat ding. Zodra het schoon te maken voorwerp tegen inwerken van water kan en het schoon moet worden....
 
Ik zou eerst eens bougies vervangen (€12), een tank met forté moto power 1 €15) leegrijden en synchroniseren (€60) proberen voordat je zelf onderdelen uit elkaar gaat lopen trekken.

Maar ik zei ook al tegen een KLE eigenaar hier op het forum dat losse accupolen misschien de reden kon zijn van het inhouden, maar dat weerhield hem er niet van om zijn carter open te schroeven en twee dagen lang niet te kunnen rijden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan