reinigen van velg voorwiel GSX R750

PetrosK12

Rookie
18 mei 2003
15
0
Amsterdam
Ondanks alle goede tips of dit forum wil het ruwe middengebied van de voorvelg van de GSX van mijn zoon niet schoon worden. Ik heb op de voorvorkpoten van mijn BMW K1200RS het zelfde probleem.
Met diesel, WD40 en alle andere alternatieven is de achtervelg netjes in ere hersteld. Nu de voorvelg nog. Wie heeft de 'gouden tip'? :?

Ondanks alle goede tips of dit forum wil het ruwe middengebied van de voorvelg van de GSX van mijn zoon niet schoon worden. Ik heb op de voorvorkpoten van mijn BMW K1200RS het zelfde probleem.
Met diesel, WD40 en alle andere alternatieven is de achtervelg netjes in ere hersteld. Nu de voorvelg nog. Wie heeft de 'gouden tip'? :?
ovenreiniger...(schuimspul).....als het daar er niet mee afgaat ....dan lukt het nergens mee :)

Valvoline Enginecleaner :}

Bij een ruw middengebied inspuiten, ff weken, met water afspuiten en klaar.
Zal ook lukken met WD40.

Ik heb na wat tips "dasty" gehaalt bij de wibra
Werkt perfect, wel uitkijken met plastic onderdelen :+

Ik maak mijn velgen altijd schoon met je geloofd het mischien niet maar met lampenolie.
Gaat werkelijk perfekt verwijderd alle vette aanslag.
Ik heb trouwens velgen in kleur gespoten ( gelakt ).

www.kawagpx.tk

Spray Alles-reiniger van de Lidl!!

Ik heb witte velgen en met dit spul lukt het mij aardig om ze wit te houden.

Hier een TIP die echt werkt! geloof me! Ik heb een GSX-R750 2004, en hiervoor had ik de 600 uit 2003 met witte velgen. Ik maak ze altijd schoon met "kruipolie"(weet ff de merk niet, het is een witte bus, bekend bij alle motorzaken) niks bijzonders, sprayen op schone T-doek (dus niet op je velg, want dan kan je stukie band meenenem!) na wrijven met andere t-doek en wuala!
je hoeft niet eens kracht te zetten, super makelijk en binnen 5 min. schoon! geloof me maar, ik heb het van een jongen uit de racerij en ik stond versteld hoe snel en makelijk het ging en vooral hoe mooi het blijft!! *D *D *D *D

He, ik heb toevallig net mijn groene velgen van mijn zxr750 schoongemaakt. Ik zit dus al de hele dag de boenen met wd40 enzo, maar dat wilde niet echt vlotten.
Komt mijn vader aan met een velgenreiniger van zijn werk. Ik zweer het , nog NOOIT zulk wonderspul gezien.
effe met een spuit het spul erop spuiten en het druipt er vanaf effe afspoelen......klaar!!!, geen poetsdoek aan te pas. Mijn velgen waren echt zwart en door de vorige eigenaar waarschijnlijk nooit schoongemaakt. Ik was binnen 1 minuut klaar. Mijn vriendin vroeg net waar ik het geld vandaan haalde om mijn velgen te spuiten.
Ik zal effe aan mijn vader vragen hoe het spul heet. Of je kan ook effe je lokale BMW-dealer opbellen, want daar werk mijn vader nl en ze gebruiken volgens mij bij elke BMW dealer hetzelfde. echt proberen joh, wonderspul!!!

Suc6

Valvoline Enginecleaner :}

Bij een ruw middengebied inspuiten, ff weken, met water afspuiten en klaar.
Zal ook lukken met WD40.
Het proefje met WD40 was geen overweldigend succes. Alle lof voor het spul maar het beloofde wonder bleef bij ons uit. Dan de enginecleaner maar eens proberen?
Het rondrijden met besmeurde velgen en voorvorkpoten geeft geen lekker gevoel. Net alsof je niet goed voor je 'maatje' zorgt. Moet dus beter kunnen ;)
Ik heb na wat tips "dasty" gehaalt bij de wibra
Werkt perfect, wel uitkijken met plastic onderdelen :+
Dasty is kennelijk een bezoekje aan Wibra meer dan waard.

He, ik heb toevallig net mijn groene velgen van mijn zxr750 schoongemaakt. Ik zit dus al de hele dag de boenen met wd40 enzo, maar dat wilde niet echt vlotten.
Komt mijn vader aan met een velgenreiniger van zijn werk. Ik zweer het , nog NOOIT zulk wonderspul gezien.
effe met een spuit het spul erop spuiten en het druipt er vanaf effe afspoelen......klaar!!!, geen poetsdoek aan te pas. Mijn velgen waren echt zwart en door de vorige eigenaar waarschijnlijk nooit schoongemaakt. Ik was binnen 1 minuut klaar. Mijn vriendin vroeg net waar ik het geld vandaan haalde om mijn velgen te spuiten.
Ik zal effe aan mijn vader vragen hoe het spul heet. Of je kan ook effe je lokale BMW-dealer opbellen, want daar werk mijn vader nl en ze gebruiken volgens mij bij elke BMW dealer hetzelfde. echt proberen joh, wonderspul!!!

Suc6
Ik moet binnenkort nog even langs de BMW-dealer dus... wacht je nadere reactie nog even af :)

Ik gebruik gewoon velgenreiniger van de Gamma!!!
Geweldig spulletjuh! Effe inspuiten, doekie erover en klaar.
Voor het mooie nog een beetje naspoelen en natuurlijk af en toe in de was zetten.

Terug
Bovenaan Onderaan