Reis Lente 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

LinKing

MF veteraan
4 dec 2007
5.360
1.171
Vlaanderen
Instagram
Hallo,


Ik ben zinnens om in de lente van volgend jaar (2010) een motorreis te maken van 4 tot 6 weken. Aangezien er niemand in mijn huige omgeving bereid is om aan zo'n avontuur te beginnen zoek ik via deze weg naar een reisgenoot.

Periode? Vertrekken in maart, april of mei. Flexibel dus.

Naar? Ik had in gedachten van een rondje zwarte zee te doen. Belgie > Duitsland > Oostenrijk > Slovenie > Kroatie > Servie > Bulgarije > Griekenland > Turkije > Georgie > Rusland > Oekraine > Roemenie > Hongarije > Oostenrijk > Duitsland > Belgie. (12.000km zeer ruim gerekend)
Uiteraard is een andere bestemming nog mogelijk.

Motor? Ik ben zinnens om me hiervoor een tweedehands Transalp, v-strom of iets dergelijks te kopen die na de reis terug verkocht wordt.

Budget? Low-budget. Dat wil zeggen dat het geld voornamelijk gaat naar benzine en eten. Logement zal 90% tent en slaapzak of bij mensen thuis zijn.

Profiel? Ben een 23-jarige Belg (omgeving brussel) met 2 jaar of 20.000km rij-ervaring. Rijstijl is vrij rustig en toeristisch (ik ga nooit boven 120..)
Iedereen, eender welk geslacht, leeftijd, ... kan meegaan. Als het maar klikt...

Als er iemand interesse heeft, stuur me gerust een privébericht!

Greetz,
Linking
 
waaaaaaaaaaaaaaaah klinkt heerlijk
helaas teveel sociale en gezinstechnische / werk verplichtingen :N
Veel plezier :Y
 
Mooie reis !

Als ik de tijd toch kon vrijmaken...

Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar is Bulgarije e.o. niet wat listig ivm. vervelende douane-ambtenaren ?
 
Mooie reis!
Heb zelf het stuk in Turkije langs de kust gefietst, errug mooi en in het oosten zeer gastvrij!! Zou zo met je meegaan, maar kan absoluut niet weg...
 
Heb je soms foto's van noord-turkije?
Nee sorry...die stammen uit het pre digitale tijdperk :) (ik ben er in 1999 geweest geloof ik, de gulden was nog daar in elk geval)

Weet wel dat het er vreselijk goedkoop is/was, de mensen amper engels spraken, maar daardoor juist met je wilde kletsen om het een beetje te leren... de kinderen stormen meteen op je af als je ergens stilstaat (soms wel even goed je waardevolle spullen in de gaten houden) en willen dan van alles van je.
Je wordt heel makkelijk thuis uitgenodigd om te blijven eten en slapen..dat is een waanzinnig leuke ervaring! (soms gokken, maar gewoon doen!)

Je kunt verder prima overnachten in Otel's (zonder H dus) die zijn een stuk goedkoper, wel handig om in je eigen lakenzak te kruipen kwa hygiene... een warme douche is niet altijd even vanzelfsprekend, maar ook leuk om te zien hoeveel moeite ze daar dan weer voor doen als je dat wil (ik heb ze met kruiwagens kolen over straat zien sjouwen om vervolgens ergens het vuur op te stoken zodat wij warm water zouden hebben wat vervolgens alleen niet lukte)

Ik heb trouwens het stuk tussen Istanbul en Zonguldak gefietst langs de kust, daarna gingen we naar het zuiden richting Iraanse grens. het landschap veranderde de eerste dagen telkens extreem, echt super! (van droog en gele tinten tot opeens fris groen en vochtiger)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan