Reis-motor gezocht

Ah wel Dutch, hij vraagt om advies; maar dat ontgaat me een beetje in jouw post.

Beter slechter is grotendeels afhankelijk van de smaak/voorkeur van de bestuurder. Feit is dat wanneer je duizenden kilometers gaat maken en je hebt vooraf de keus dat een beetje advies ter harte nemen geen kwaad kan.

Lees mijn advies als volgt; meer cilinders is comfortabeler en Honda is mijn (en vele anderen) kwalitatieve favoriet. En om op gravel en grind (licht offroad) uit de voeten te kunnen de transalp of de africatwin.

Maar advies blijft uiteraard advies, hij moet zelf de beslissing nemen.
 
Nette reactie. Je hebt gelijk, ik geef geen advies voor motor a of b en wil dat ook niet doen. Daarvoor is dat ten eerste heel persoonlijk en ten tweede kan je met bijna elke motor een langere reis maken. Waarmee ik overigens niet afkeur dat diverse mensen wel een advies geven, in tegendeel zelfs. Zeker met wat onderbouwing zoals je net doet geeft dat ook weer wat denkvoer voor TS.

Belangrijkste is imho een open instelling, het avontuur tegemoet, ervan genieten en wat komt dat komt. De Zweden spreken over het algemeen vrij aardig Engels dus taal moet ook niet zo'n probleem zijn. En anders is er nog altijd het universele handen & voeten :)
 
Laatst bewerkt:
BMW is uiteindelijk best prijzig, hou dat in je achterhoofd.
Overigens zelf op diversion gereden, confortabel, maar er zit geen druppel emotie in. Ze zijn strontgoedkoop, en oerdergelijk. Niet meer niet minder.
Ooit naar VFR750F gekeken? Ik weet verder niet hoe confortabel dat ding op de weg is, maar neem een NAKS en een spanningsregelaar mee, en je kan zo naar hong kong rijden zonder problemen. *D


met een VFR750F bedoel je neem ik aan de oudere types? 86-93 ofzo? Die hebben geen naks maar gewoon al tandwiel aangedreven nokkenassen.. geen naks nodig dus :P

spanningsregelaar altijd vervangen voor een imitatie van ander merk met koelribben, want ooit op een dag knalt ie eruit. En als je dan in the middle of nowhere staat in een alpenweide... ;(

anyway maak voor jezelf duidelijk wat je nou wilt, een transalp of een F650 is een hele andere motor als een Fazer600 wat in feite een snelweg motor is met een R6 motorblok, terwijl de andere 2 voorbeelden echt duidelijk "allroads" zijn met een redelijk laagtoerig motorblok en geveerd voor ruwe weggetjes/paadjes. Tuurlijk kun je er ook snelweg mee rijden maar jij vraagt advies, en dan krijg je dat ;)

Feit dat de motor ook nog eens 25kw begrenst moet worden maakt het niet echt heel makkelijk een passende motor te vinden, een TDM850 was ook een passende optie geweest maar ja 25kw is dat een beetje zonde.. Zelfde geld voor een fazer..

Zou lekker gaan proefrijden op een aantal modellen en dan de knoop doorhakken.

V strom 650 blijft een top motor hoor trouwens, geweldig motorblok en 25kw op de CDI dus geen gefriemel met buisjes, slangetjes of klepjes. Goede allroad banden eronder en je kan overal rijden met zo'n ding. Ze geven er zelfs allroad-riding trainingsdagen mee voor hard en onverhard rijden.
 
Laatst bewerkt:
Een suzukie v-strom 650 of een transalp,beide zeer goed.
Een fazer is ook wel wat,vooral omdat hij om de 12000 een beurt nodig heeft
en zeer betrouwbaar.
 
@TS wat voor wegen denk je te gaan rijden? Ben je ook van plan op af en toe een bospad te nemen of iets met minder asfalt?
 
verder ben ik niet heel rijk, dus het moet voor minder dan 3 a 4 duizend euro.

Leuk budget hoor, maar heb je wel gedacht over een goed pak? Als je een meerweekse of zelfs meermaandse rondreis gaat maken, heb je een heel goed pak nodig. calculeer je dat ook in je begroting in? je moet met topspul wat hiertegen kan zeker op een totaal plaatje rekenen van +/- 1000-1500 euro.

Als de 3-4 K€ is wat je aan een motor te besteden hebt raad ik je aan ee Deauville te kopen, aangezien die makkelijk op 25kw kunnen (op kenteken), en de waarde redelijk stabiel is.
Koop je er nu een dan kan je hem met 30000km meer binnen het jaar zonder al te veel verlies verkopen/inruilen.

verder goede zit, je kan veel meneemen, zeker met grote kofferdeksels en een topkoffer van 50 liter.

Als je wat meer onverhard gaat(moet) rijden kan je beter denken aan een Transalp of een BMW f650GS, maar stel je je niet voor dat je daar parijs dakar mee kan rijden, deze motoren hebben een grotere grondspeling en langere veerwegen wat ze beter controleerbaar maken voor op onverharde wegen. echte blub is met deze (zonder veel aan te sleutelen) ook niet te doen.

edit: of de vstrom 650 uiteraard
 
Laatst bewerkt:
Heb drie jaar geleden net na 25 kw rijbewijs ook een half jaar door Europa gereden, ben met een geknepen BMW f650 uit 96' gegaan, was voor mij de ideale motor , 30.000 km mee gereisd en nooit stilgestaan, maar ja daar betaal je ook wel voor. Modellen van midden jaren negentig staan op marktplaats vanaf 2.000 maar voor goede conditie en lage km stand zit je wel op 3.000. Mocht je voor deze motor kiezen heb ik nog koffers, tanktas en een hoog scherm voor je, motor zelf is inmiddels gejat.
 
t komt er op neer dat ik maar ff moet gaan proefrijden.

ben helaas gezakt voor mn eerste examen verkeersdeelname, maar wel in een keer geslaagd voor mn theorie en voertuigbeheersing:D

verder zit ik te denken aan een
bmw gs,
transalp 2000+
of aan een africa twin,
maar ik kan nergens info vinden over de 25 kw kogelijkheden voor deze motor, iemand info?
en weet iemand wat de kosten zijn voor het ombouwen, waar je 25 kw setjes kunt kopen?

later, Douwe
 
verder zit ik te denken aan een
bmw gs,
transalp 2000+
of aan een africa twin,
maar ik kan nergens info vinden over de 25 kw kogelijkheden voor deze motor, iemand info?
en weet iemand wat de kosten zijn voor het ombouwen, waar je 25 kw setjes kunt kopen?

later, Douwe

dit is heel erg afhankelijk van de motor. de f650GS kan officieel 25kw op kenteken, de transalp ook. voor prijzen is het het makkelijkst je dealer te bellen (van het betreffende merk) die kan dit zo opzoeken.

prijzen van officieel begrenzen in het algemeen varieren van 100-750 euro (inclusief onderdelen en certificaat voor de RDW en nieuw kentekenbewijs). kan je op voorhand niets over zeggen en mits je iemand kent die het al een keer heeft gedaan kan je het op internet niet zo 1-2-3 vinden.

mijn vraag blijft trouwens, heb je al gedacht aan een pak enzo?
 
t komt er op neer dat ik maar ff moet gaan proefrijden.

ben helaas gezakt voor mn eerste examen verkeersdeelname, maar wel in een keer geslaagd voor mn theorie en voertuigbeheersing:D

verder zit ik te denken aan een
bmw gs,
transalp 2000+
of aan een africa twin,
maar ik kan nergens info vinden over de 25 kw kogelijkheden voor deze motor, iemand info?
en weet iemand wat de kosten zijn voor het ombouwen, waar je 25 kw setjes kunt kopen?

later, Douwe


Gewoon laten begrenzen op de gashendel en een dynobank uitdraai. Verzekeren bij KNMV en klaar is kees.

Kost je maximaal 75 euro inclusief dynorun, kun je m nog laten afstellen ook meteen.

Setjes is maar niks joh, knijp je zn strot af, moet erin gebouwd worden, na 2jaar er weer uit gehaald worden, opnieuw afstellen enz enz.
En veel te duur.
 
Kawasaki KLE 500 is ook wel een mooi motortje...
lekker wendbaar, betrouwbaar, niet te zwaar, maar ook geen belachelijk hoge toeren op de snelweg
gekke ding heeft een ER5 blokje, dus das redelijk bulletproof
met een koffersetje erop en gaan :]
 
ehm als budget een probleem is, een jawa of MZ?
makkelijk te onderhouden, licht uds als je in een sloot ligt kun je 'm er weer uit trekken, relatief ziuinig en niemand zal 'm jatten..
 
Hey mocht je nog opzoek naar een leuke fiets, dan heb ik een Honda Deauville NT 650 te koop staan een absoluut heerlijke motor voor een lange tocht, maar met voldoende vermogen !

Hij is nu nog vol vermogen maar ik kan hem eenvoudig terug zetten op 25 kw zoals hij nu nog is op kenteken !

Hier een link met de advert ! :http://link.marktplaats.nl/313780816

doe een goed bod en hij kan van jou zijn
 
ik heb inmiddels helaas moeten besluiten mn reis uit te stellen. ik heb niet genoeg tijd om genoeg geld voor mn reis voor elkaar te krijgen, ik zal het een ander jaar moeten doen '(

gelukkig red ik het wel om een motor te kopen, en heb inmiddels mijn rijbewijs *O* maar nu de motor nog.

ik, zat de denken aan de ta maar toen ik daar een rit op maakte vond ik het een beetje saai ding, hij deed alles wat ik wilde en had goed veel kracht, alleen alles was zo tam :Z
dus die valt af.

Dan denk ik verder aan de at de gs650, alleen weet ik niet of de at op 25 kw kan,
en dat is een must.
Ik heb ergens gehoord dat het kan met een gashendel, maar ik weet niet of dit een aanrader is ja of nee, i.v.b.m verzekering en prestaties.

maar voor de looks alleen kies ik de at 8-)

graag advies
 
ik heb inmiddels helaas moeten besluiten mn reis uit te stellen. ik heb niet genoeg tijd om genoeg geld voor mn reis voor elkaar te krijgen, ik zal het een ander jaar moeten doen '(

gelukkig red ik het wel om een motor te kopen, en heb inmiddels mijn rijbewijs *O* maar nu de motor nog.

ik, zat de denken aan de ta maar toen ik daar een rit op maakte vond ik het een beetje saai ding, hij deed alles wat ik wilde en had goed veel kracht, alleen alles was zo tam :Z
dus die valt af.

Dan denk ik verder aan de at de gs650, alleen weet ik niet of de at op 25 kw kan,
en dat is een must.
Ik heb ergens gehoord dat het kan met een gashendel, maar ik weet niet of dit een aanrader is ja of nee, i.v.b.m verzekering en prestaties.

maar voor de looks alleen kies ik de at 8-)

graag advies

Suzuki v-strom is zoals eerder al vermeld echt een goede tourmotor en die kan zeker te weten op 25kw met een setje. Mijn instructeur had er zo een en hij gaat jaarlijks meerdere keren naar de eifel. Hij was zeer tevreden over die motor.
 
Wees slim, en koop een suzuki freewind xf650! :P "goedkope" versie van de BMW F650GS, en goedkoop (dealer onderhouden onder de 2500 te krijgen). Kan met koffers en hoge ruitjes. Fijn ding hoor! Kan op 25kw (heb um zelluf ook!) op carbs, dus je kan nog steeds toeren janken bij het stoplicht :P

Of een aprillia pegaso / cagiva 900, ook goede werkpaarden hoor!
 
Laatst bewerkt:
Die gasten van Top Gear hebben Vietnam van onder naar boven gereden op half kapotte brommers.. ( vietnam special )

Het is geen tip :P, maar het laat wel zien dat je er met de goede instelling wel komt. Ideaal is anders!

Heel veel succes en ik ben benieuwd
 
Terug
Bovenaan Onderaan