Reis naar Duitsland

Okeeej... Het is mosterd na de maaltijd maar wellicht voor anderen handig om te weten: Van alles dat je bij zou MOETEN hebben ben ik in 12 jaar en per jaar 120000 kilometer (geen prestatie maar wel vergrootte pakkans) ten éérste zéér zéér zelden staande gehouden en al helemaal nooit, dat is dus niet 1 keer, gecontroleerd op wat ik bij me zou moeten hebben. Het voeren van een gele kentekenplaat heeft ook een enorm voordeel. Die worden er veel minder gauw uitgehaald. Uit egen beweging heb ik een extra brilletje, uitgebreide EHBO set, dekens, water, ruitesproeier en gevarenvierkant mee. Op de motor is een gevulde portefeuille toereikend
 
Okeeej... Het is mosterd na de maaltijd maar wellicht voor anderen handig om te weten: Van alles dat je bij zou MOETEN hebben ben ik in 12 jaar en per jaar 120000 kilometer (geen prestatie maar wel vergrootte pakkans) ten éérste zéér zéér zelden staande gehouden en al helemaal nooit, dat is dus niet 1 keer, gecontroleerd op wat ik bij me zou moeten hebben. Het voeren van een gele kentekenplaat heeft ook een enorm voordeel. Die worden er veel minder gauw uitgehaald. Uit egen beweging heb ik een extra brilletje, uitgebreide EHBO set, dekens, water, ruitesproeier en gevarenvierkant mee. Op de motor is een gevulde portefeuille toereikend
Gevuld.... :? .....slechts een creditcard is voldoende.
 
Gevuld.... :? .....slechts een creditcard is voldoende.
Vertrouw op mijn ervaring.

Paarhonderd cash, Bankkaart van ING, en 2 rekeningen Rabo, Tankpas, DKV pas. Ik jaag er best een aanzienlijk bedrag per week doorheen. Sommige hotels pakken geen bankkaarten, geen onwil maar de ECCash doet dat niet, soms is de kredietlimiet van mijn tankpas overschreden, som heb ik getankt en blijkt het electronisch betaalverkeer er uit te liggen.. En echt, ik heb het allemaal meegemaakt. Dan heb ik geen zin om een uitdaging op te lossen of naar de zaak te bellen om telefonisch mijn tankbonetje te betalen. Trek ik gewoon een andere joker. Om dan nog maar te zwijgen over Rijbewijs, Ziektekostenverzekeringskaart, Kentekenbewijzen, Erlaubschein van me bus, groene kaart...
 
Bij mij staat op de eerste pagina (bij letmegoiglethatforyou) na diverse reclames de geciteerde site van de knmv als een van de eerste hits. Dan lijkt mij dat toch een prima antwoord op jouw vraag? Mijn antwoord had ook niets met jouw lui zijn te maken, je vroeg met wat voor zoekterm je dit zelf snel had kunnen Googlen, daar gaf ik antwoord op :?

Ok, niet de moeite om ruzie over te maken, en sorry indien ik je antwoord verkeerd begrepen heb :-).

Overigens: met dat wijzen naar zelf Googlen: de resultaten die Google toont verschillen naargelang de gebruiker; ik vermoed dat Google ook kijkt naar cookies van andere bezochte sites via de gebruikte PC om antwoorden op een vraag te selecteren en te ordenen.
 
Okeeej... Het is mosterd na de maaltijd maar wellicht voor anderen handig om te weten: Van alles dat je bij zou MOETEN hebben ben ik in 12 jaar en per jaar 120000 kilometer (geen prestatie maar wel vergrootte pakkans) ten éérste zéér zéér zelden staande gehouden en al helemaal nooit, dat is dus niet 1 keer, gecontroleerd op wat ik bij me zou moeten hebben. Het voeren van een gele kentekenplaat heeft ook een enorm voordeel. Die worden er veel minder gauw uitgehaald. Uit egen beweging heb ik een extra brilletje, uitgebreide EHBO set, dekens, water, ruitesproeier en gevarenvierkant mee. Op de motor is een gevulde portefeuille toereikend

Een gele kentekenplaat is een Nederlandse, vermoed ik ? Waarom worden die er minder uitgehaald (ik ben Belg, dus kenteken rode letters op witte achtergrond ..) ? Zijn Nederlanders extra geliefd in Duitsland :) ?
 
Dat zou je haast denken. Voorvalletje: Ik kwam van Hongarije naar Oostenrijk, voor me 6 auto's met witte platen, die zijn allemaal een minuut of 7 bezig, ik zag papiertjes heen en weer gaan, Douane (van Oostenrijk dan, maar dat maakt niks uit) om die wagens heen lopen, affijn ik ben aan de beurt, toon mijn paspoort en wil mijn kentekencard overhandigen... Nein, nein, zegtie, Alles in ordnung, Sie können weiter fahren... 8 secondes. Ik ging weer es tanken, de zoveelste keer die week. In Duitsland. Volgegooid, trek mijn DKV pas met de mededeling dat ik wel eens door mijn krediet zou kunnen zijn. Tankbediende trekt een gimas en haalt zijn schouders op. Hi zegt "Niederländers haben immer alles in Ordnung" en dat gaf mij een bevestiging van een vermoeden dat die gele plaat geen doel van aandacht was. en bij alle grenscontroles Duitsland in en alemene verkeerscontroles worden de witte platen er eerst uitgehaald, bij mij is het altijd: "Weiterfahren, Weiterfahren..." Belgen zie je niet veel in Duitsland.
 
Klopt, vaak genoeg gezien dat wit de auto leeg kan pakken aan de Zwitserse grens, geel is weiterfahren. En dan buiten het vakantieseizoen.
Oostenrijk zal hetzelfde zijn, daar valt het alleen niet zo op omdat het open grenzen zijn.
 
daar valt het alleen niet zo op omdat het open grenzen zijn
Er wordt heel veel gecontroleerd hoor, aan de grenzen. Ik werkte in Salzburg (A), Krems (A), Wenen en Wiener Neudorf (A) en nog een paar plaatsen in oostenrijk, Hotelletje centraal gekozen, dus Walchsee, want daar is het eten en bier goed. Iedere dag 4 keer de grens over, geen een keer staande gehouden en echt veel grenscontroles gepasseerd...
 
Heel vaak hier de grens overgestoken en sinds de ‘open grenzen’ nog nooit aangehouden....dus het valt, tenminste als je geen opvallende uiterlijk/auto/motor hebt reuze mee....8-)
 
De laatste jaren met die bulk asielzoekers ben ik er inderdaad niet veel meer geweest.

Ik praat al over een aantal jaren terug, bedenk ik mij nu. Voor al die asielrukkers .
Ik herinner me nog goed de invasie van Arabieren in Sell en See.
Geweldig vonden die dat, groen en water, hoe meer hoe beter.
Paraplu's en ze vonden de regendans overnieuw uit.
 
Staande gehouden dan toch? NL / D één keer Douane. maar de NL / D grens is echt open. D / A bijna altijd open, A / D Meestal controle, Cz / D is Überwacht, net als PL / D, de andere kant op is knallen

NL / D staat meestal bij de Bergh Autobaan een Streifenwagen in de berm, ik heb nog niet gezien dat die uitrukten n.a.v. een passerend voertuig
 
Staande gehouden dan toch? NL / D één keer Douane. maar de NL / D grens is echt open. D / A bijna altijd open, A / D Meestal controle, Cz / D is Überwacht, net als PL / D, de andere kant op is knallen

NL / D staat meestal bij de Bergh Autobaan een Streifenwagen in de berm, ik heb nog niet gezien dat die uitrukten n.a.v. een passerend voertuig

Beter verwoord....:o
 
Verplicht in alle duitse gastronomie, tankstations winkels... ik doe al vanaf april met 1 maskertje... Farce

Ik gebruik mijn col en trek die even over mijn neus. Op het moment dat die naar kaas begint te ruiken gaat die wasmachine in en pak ik een schone.
 
Terug
Bovenaan Onderaan