Reis Noorwegen, Sweden, Finland

Vale Tek

MF veteraan
24 feb 2006
1.653
0
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om samen met mijn neef een rondje te rijden in de bovengenoemde landen

Om alles te rijden rijden we 7000 km dus ik gok dat Finland zal afvallen.

Heeft iemand tips voor leuke plekjes om te bezoeken?

Alvast bedankt
 
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om samen met mijn neef een rondje te rijden in de bovengenoemde landen

Om alles te rijden rijden we 7000 km dus ik gok dat Finland zal afvallen.

Heeft iemand tips voor leuke plekjes om te bezoeken?

Alvast bedankt

Kijk eens naar mijn reisblog, mss haal je daar wat ideeen uit voor je route, ik had 9900 km door 11 landen waaronder noorwegen zweden en finland. dus ik zou niet weten waarom je finland zou moeten laten afvallen! leuk land trouwens! hele vriendelijke mensen, veeeeeeeeeeel vriendelijker dan zweden of noren.
 
14 dagen vrij is gemiddeld 500 km rijden, is wel te doen maar ik ben bang dat ik dan alleen aan het rijden ben
 
Ik had op mijn nordkapp rally 660 km per dag. rustdagen tussendoor neit meegerekend. 500 km is doenbaar als je op saaie stukken wat meer doet en in noorwegen wat minder per dag. in finland heb je geen keus, maar een weg noordwaards, en dan is 600 a 800 te doen als je heel de dag rijd. let wel op, 80 km/h max, mij hadden ze net ten zuide van ivalo gelazerd...
 
Kan me een uitzending van Top Gear herinneren waar ze een of andere weg langs de kust rijden in Zweden of Noorwegen. Weet niet hoe hij heet en waar hij ligt maar dat moet iets geweldig moois zijn om te rijden.
 
Ik had op mijn nordkapp rally 660 km per dag. rustdagen tussendoor neit meegerekend. 500 km is doenbaar als je op saaie stukken wat meer doet en in noorwegen wat minder per dag. in finland heb je geen keus, maar een weg noordwaards, en dan is 600 a 800 te doen als je heel de dag rijd. let wel op, 80 km/h max, mij hadden ze net ten zuide van ivalo gelazerd...

wat was de boete?
 
Trollstigen is erg mooi!


Maar in Zweden kan je prima opschieten. Zou je wel 500km/dag kunnen halen. En op elke camping zijn wel van die hutjes te huren, als je dat van plan bent.
Noorwegen is wel mooier/bochtiger... maar daardoor schiet het minder snel op.

mijn record in noorwegen, langs de fjorden en niet over de E weg, 800 km op een dag. Dan moet je wel enorm veel geluk hebben met wegenwerken (wachten op volgauto) en ferry's vermijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan