Reis plannen, Iemand ervaring met de site Bunk a Biker

lo bmw r80

Kings&Queens BMWr80
4 mrt 2021
338
714
Brabant
Na twee jaar door Frankrijk gereden te hebben😊 ben ik nu van plan een ander land of landen aan te doen.😀
Ben nog aan het twijfelen:? wat het gaat worden twee totaal verschillende dingen😭 of Ierland/Scotland of wat van de Balkan landen. 💁‍♂️Tips over bovenstaande landen altijd welkom.
Bij de eerste vindt ik de kans op 💦☔ nog al een uitdaging 12 dagen regen zit niemand op te wachten laat ik maar zeggen dit heb je niet in de hand en zou zonde zijn. En de Balkan ben ik aan het onderzoeken nu.

Ik reis zelf met BMW R80 (1987) licht bepakt, ( zal vast nog lichter kunnen 💣 ). tentje, tafeltje, stoeltje, gaspit en de hoognodige kleding, wat gereedschap 🦆tape en bekende nood oplossingspulletjes . ( travel light ). alleen de grote lijnen plannen en de rest op gevoel en wat er op me af komt. Dit is voor mij de fijnste manier. zo ben ik op leuke en onverwachte plaatsen terecht gekomen. Afgelopen jaar nog onverwachts in Frankrijk🇨🇵 in Porcaro op een driedaags festival terecht gekomen ( TIP👍) festival Madone des Motards een regilieus🙏biker festival en goed bezocht ook:} op 14 en 15 aug. Goed kan het niet laten ff wat 🖼️s te plaatsen lol
( ik en mijn motor konden worden gezegend kon dit niet niet doen natuurlijk )
IMG_1037.JPG IMG_1213.JPGIMG_1082.JPG

Maar to the point🖊️mijn vraag iemand ervaring met de site Bunck a Biker ik vond in Frankrijk niet alle motor campings even leuk heb de beste ervaringen met de genen met een Franse eigenaar en of gewone campings⛺, of het moet zijn dat het in andere landen anders is,

Maar goed mijn vraag dus!!! iemand ervaring met Bunck a Biker in de Balkan en/of ierland/schotland ?
Zoiezo zijn andere tips en/of tricks altijd welkom je bent nooit te oud en/of te ervaren om te leren.👅🙏
 
Laatst bewerkt:
Geen ervaring mee, maar ben zelf ook aan het kijken naar de Balkan, dus ga de website eens bezoeken.

Hoor graag je ervaringen.
Wanneer ga je?

EDIT: zijn maar erg weinig pins te vinden in de meeste Balkan landen
 
Laatst bewerkt:
@alexxx
Dat klopt, ook niet veel verslagen, ik ben van plan eind mei begin juni of eind juni 2023
of begin augustus. alles is nog open ben aan het oriënteren. Zet ook alleen grote lijnen uit vast leggen heeft weinig zin het loopt vaak toch anders dan als je denkt😅. Anders heb je de kans dat je jezelf druk🥵op gaat leggen als dingen niet precies volgens schema gaat krijg je van die onnodige baaldagen waar je niks aan hebt.8)7
 
@alexxx
Dat klopt, ook niet veel verslagen, ik ben van plan eind mei begin juni of eind juni 2023
of begin augustus. alles is nog open ben aan het oriënteren. Zet ook alleen grote lijnen uit vast leggen heeft weinig zin het loopt vaak toch anders dan als je denkt😅. Anders heb je de kans dat je jezelf druk🥵op gaat leggen als dingen niet precies volgens schema gaat krijg je van die onnodige baaldagen waar je niks aan hebt.8)7
Mijn plannen zijn even in de koelkast gezet.
Vriend van me heeft een beroerte gehad 1e Kerstdag en nu heb ik zijn kat opgevangen. Daar moeten we eerst een tijdelijke oplossing voor vinden. Dan moet ik mijn woning nog zien te verhuren voor een paar maanden.

Qua route heb ik wel een ruwe planning, geen idee nog over de reisduur
 
@alex, ik ga maar relatief kort hoor, zal een dag of 12 worden dat het er een paar meer worden kan op zich wel maar veel langer niet helaas. Ben ook al aan het kijken om eerste stuk met de auto trein te doen en terug ook bijvoorbeeld, dat scheelt een hoop dan kun je de km's die je maakt in de landen waar je rijd.
 
Geen ervaringen met Bunk-a-Biker, maar kamperen in Ierland is geen probleem. Met name in de kuststreek zijn er genoeg campings. geheimtipp: Hungry hill in Adrigole. Een erg leuke tentcamping met een motorrijdende eigenaar (zo is hij ook aan deze camping gekomen). Op het schiereiland Baera, vlakbij de Healy pass. Erg mooie plek om motor te rijden. Camping and Glamping in West Cork: Hungry Hill Campsite
 
Ik heb de eerste twee weken van september 2023 op de planning staan om de Balkan te bezoeken. Eerste keer op de motor die kant op. Geen trein, geen aanhanger maar gewoon op alles op de brommert. Ik heb eerst gekeken bij Horizon reizen naar de route, grofweg.

De volgende sites ben ik tegengekomen met reisverslagen over de Balkan:




Dit is voor mij de basisroute:

Kroatie route.jpg
 
Duur grapje: heen Dusseldorf-Verona, terug Innsbruck-Dusseldorf incl. slaapplaats, geen ontbijt: 850 euries.
Als ik kijk is het iets goedkoper; 841 incl ontbijt.

Maar of iets duur is, bepaalt iedereen zelf. Het gaat om de waarde die je er zelf aangeeft.

Als jij graag 1000en km snelweg tuft, dan vind je het duur.

Als je maar weinig dagen vakantie hebt en die liever besteedt aan mooie en leuke wegen en graag uitgerust aankomt op het startpunt daarvan, dan vind je dat het bedrag misschien wel waard.
 
Ik heb de eerste twee weken van september 2023 op de planning staan om de Balkan te bezoeken. Eerste keer op de motor die kant op. Geen trein, geen aanhanger maar gewoon op alles op de brommert. Ik heb eerst gekeken bij Horizon reizen naar de route, grofweg.

De volgende sites ben ik tegengekomen met reisverslagen over de Balkan:




Dit is voor mij de basisroute:

Bekijk bijlage 1835838
In Montenegro sla je zo te zien een hoop moois over. Tip: Van Sarajevo naar Foca, M18 naar Pluzine in Montenegro, dan de P14 naar Zabljak. Durmitor nationaal park is echt het mooiste van Montenegro als je het mij vraagt.

A099E45A-686E-46B0-9773-B2D8F5AFCAC0.jpeg

Filmpje niet te best want gemaakt met IPhone tijdens het rijden, maar het gaat om het idee. Dit is die P14:

Ik ben mijn verslag nog aan het uitwerken, maar voor september moet het er wel opstaan ;)
 
uhu ??? ook gelezen over de landmijnen💣💣💣 die daar nog aanwezig kunnen zijn ?? maar niet wild kamperen daar denk hahahah
Zolang je gewoon op de verharde wegen blijft is er niks aan de hand hoor, maar wildkamperen zou ik niet doen inderdaad. Gaat de grenspolitie trouwens ook niet goed vinden denk ik.
 
En mocht dit je interesse hebben, dichtbij de Plitvice meren: Željava Air Base - Wikipedia

Current statusEdit

Local police forces and the CPA currently use the area to train canines with actual land mines, given the extensive number of mines still in the vicinity. Because of the mines, extreme caution must be used when visiting the Željava complex. In November 2000, a Bosnian Air Force major died after setting off a PROM-2 anti-personnel mine while searching for mushrooms.
 
Die dingen liggen niet onder asfalt hoor, en het stikt daar van de toeristen. Grenspolitie patrouilleert ook permanent omdat het letterlijk op de grens ligt, en die rijden daar ook gewoon op het terrein. Je moet alleen de struiken niet inlopen, maar dat is in zoveel gebieden in Bosnië en Kroatië nog zo. Maar doe vooral niks waar je je niet prettig bij voelt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tuh
Aangezien ik hier al een topic heb aangemaakt gelijk even wat andere vragen.
De vraag of 4400km naar en door de Balkan en terug te doen is in twaalf dagen of zijn dit teveel km om van hoogte punt naar hoogte punten te rijden? Daar er natuurlijk geen peage is waar je zo ff snel een dag door kan knallen. Dit heb ik het eerste stuk naar Frankrijk toe wel gedaan 3300km, en tussen door vanuit de kust naar Dordogne ook kleine stukjes rest wel allemaal binnendoor.
Zijn er in de balkan stukken tussendoor waar niets te zien is en je zo een dag ff wat ( 600) km's á 80 tot 110km/pu kan maken zodat je de andere dag bv een rust dag met minder km kan plannen om iets te bezichtigen of dagje rust bv. of is dit te niet te vergelijken ivm snelheden e.d. die je op de wegen daar kan rijden ?
 
Aangezien ik hier al een topic heb aangemaakt gelijk even wat andere vragen.
De vraag of 4400km naar en door de Balkan en terug te doen is in twaalf dagen of zijn dit teveel km om van hoogte punt naar hoogte punten te rijden? Daar er natuurlijk geen peage is waar je zo ff snel een dag door kan knallen. Dit heb ik het eerste stuk naar Frankrijk toe wel gedaan 3300km, en tussen door vanuit de kust naar Dordogne ook kleine stukjes rest wel allemaal binnendoor.
Zijn er in de balkan stukken tussendoor waar niets te zien is en je zo een dag ff wat ( 600) km's á 80 tot 110km/pu kan maken zodat je de andere dag bv een rust dag met minder km kan plannen om iets te bezichtigen of dagje rust bv. of is dit te niet te vergelijken ivm snelheden e.d. die je op de wegen daar kan rijden ?
"Balkan" is zo groot, daar kan je weinig over zeggen.

Ik denk dat het vast wel kan, maar dat zal echt aan de regio liggen en aan wat jij "hoogtepunt" noemt. Voor de 1 is dat een museum, voor de ander een voetbalstadion, voor de derde is het een mooi uitzicht
 
Hangt erg af van de landen waar je doorheen wilt. De Balkan is zo groot en verschillend, daar is weinig over te zeggen. In bv Albanië heb je echt hele slechte stukken, ik heb daar wel "verharde" wegen gehad waarbij ik een uur deed over 25km, maar je hebt ook prima wegen daar. Kijk je naar bv Kroatië, Servië, Bosnië, daar zijn de wegen over het algemeen best oké. Snelwegen zijn wat schaars, maar ze zijn er wel en die zijn ook prima van kwaliteit.

Ik zou mezelf de vraag stellen wat precies je doel is, van hoogtepunt naar hoogtepunt racen alleen om ze af te kunnen vinken, of wil je gewoon een mooie reis maken? Ik zal niet zeggen dat die afstand in 12 dagen niet gaat, maar de vraag is of je het wil. Afgelopen zomer heb ik op één dag bijna 800km van Roemenië door Servië naar Kroatië gereden omdat ik even snel wat afstand wilde overbruggen. Dus ja het kan, was het leuk, nee. Als ik dat 12 dagen lang zou moeten doen was voor mij de lol er snel af. Ik zou dan persoonlijk je gebied wat kleiner maken en daar meer aandacht aan besteden. Het is vakantie, geen wedstrijd.
 
Laatst bewerkt:
Welke landen wil je zien? 12 dagen is aan de korte kant, als je doorrijdt en niet te veel aan sightseeing doet kan het zeker

Wel moet je je afvragen waarom je dan die kant opgaat.

Hou ook rekening met grenspassages. Die gaan iets minder vloeiend dan hier en kunnen zo een half uur duren
 
@alex the one en CB_ 750_ kz :}Bedankt voor de inbreng.
Ik heb al veel reis verhalen gelezen ook hier op het forum.

Dit is precies wat ik al dacht, Hier dan misschien toch opzoek naar de bevestiging. dat het bijna niet te doen is.
12 tot 14 dagen is de tijd die ik heb om te gaan op dit moment.

Ik wil vooral motor :] rijden door mooie landschappen en streken, op mijn gemak ( 50 tot110km/pu ) daarbij onderweg mooie hoogte punten bekijken en mee pakken, onderweg van dag tot dag op een andere plaats Kamperen met tent ⛺. af en toe en dag afzien is niet erg maar niet elke dag boven 600 700km per dag gemiddeld 300 350 km per dag is haalbaar met voldoende stops 🛑 tussendoor. Het moet idem geen race 🏇 worden maar wat de dag brengt en plannen kunnen en mogen veranderen, wil ook alleen de grove lijnen uitzetten.
Om dat ik al twee jaar door Frankrijk heb gereden is het tijd⏳ voor wat meer avontuur en andere ervaringen dus ook een andere richting ↖️ op. Het lijkt me dan ook beter dat ik een of twee landen in de Balkan pak bv. Servië en Kroatië of alleen polen ofzo en die dan helemaal door rijd en de rest voor een volgende keer pak. ps houd ook wel van lekker weer.☀️
Een van de beweegredenen is ook , Noorwegen, Ierland, Schotland, staan ook op mijn lijstje maar zit je gelijk met alle boottochten
🛳️ en oversteken. ( en het weer ) en dat maakt het ook gelijk een stuk 💶 duurder. Ook ik kan elke euro maar 1x uitgeven, Maar vooral ook voor de lol low buget meer avontuur. Was er eigenlijk dus al uit hahaahah

Misschien is er iemand die een mooi alternatief heeft wat goed te doen is voor 12 tot 14 dagen ik hoor het graag.

bedankt allemaal tot zo ver,
IMG_9771.jpg IMG_1238.JPG
 
Polen vind ik niet veel aan, zou ik persoonlijk niet doen.

Als je toch graag de Balkan kant op wil zou je via Oostenrijk naar Slovenië kunnen gaan, dan richting Kroatië en gewoon kijken hoe het uitpakt. Bv langs de kust ongeveer tot Split, en dan door Bosnië weer terug. Probeer welke afstanden jij prettig vind om daar te rijden, dan kan je altijd beslissen om een tandje bij of juist terug te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan