Reis plannen, Iemand ervaring met de site Bunk a Biker

@Rr
Nu ben ik nog jong kan ik de komende jaren wat verder Frankrijk is vrij dichtbij en kan als ik 70 ben hoop ik ook nog.
 
Ben weer een stapje verder met de planning. 🤔 ( zal vast nog wat aanpassingen maken ).
Vertrek *O* uit het o zo mooie Brabant 👍, binnen door naar Stuttgart, Ulm, Imst, Landeck, Prutz, Martina, Reschen, Silandro, Kardaun, klausen, Muhlbach, kiens, brunec, Neder hof villa bassa, santa stefhan di Cadore, Avoltri, villa Santina, Bovec ( Slovenië ) 🇸🇮 , Ljubljana, Zagreb, Sizak, Banjaluka, Sarajevo, Mostar, Dubrovenick, Kotor, Cetinje, langs de kust ☀️⛱️ naar Zadar, langs kust Tolmin, verona, Lausanne, Luxemburg, Brabant. Totaal : 4600 km 🥳 ik denk Zelf dat ik op deze route genoeg mooie dingen krijg te zien en een lekker ritje 🏍️ kan maken. veel hoogte punten liggen op of naast de route. Omdat ik maar twaalfdagen 👅 heb zal ik onderweg kijken of het haalbaar is en zo nodig inkorten en/of hahahah verlengen. IK denk zelf dat dit voor mij al super vette reis zal zijn, ondanks dat ik vast wat ga missen. Vertrek zal eind mei zijn, wel zal ik dan de passen in de gaten moeten houden of deze open zijn.

De route op zich is al mijn reis, toeren vindt ik leuk en kamperen met motor ook. Of ik nu een pas / toeristische attractie meer of minder rijd of zie maakt me eigenlijk niet zoveel uit. ( wil natuurlijk wel zoveel als mogelijk zien en doen ) geloof dat ik met mijn route overal wel een beetje langs kom. De bedoeling is om elke dag ergens anders te slapen. en zo veel mogelijk binnendoor.
Wat dingen te zien en verder.

Graag hoor ik van de genen die ervaring met verre reizen hebben natuurlijk, of dit reëel is ?
 
Laatst bewerkt:
Ben weer een stapje verder met de planning. 🤔 ( zal vast nog wat aanpassingen maken ).
Vertrek *O* uit het o zo mooie Brabant 👍, binnen door naar Stuttgart, Ulm, Imst, Landeck, Prutz, Martina, Reschen, Silandro, Kardaun, klausen, Muhlbach, kiens, brunec, Neder hof villa bassa, santa stefhan di Cadore, Avoltri, villa Santina, Bovec ( Slovenië ) 🇸🇮 , Ljubljana, Zagreb, Sizak, Banjaluka, Sarajevo, Mostar, Dubrovenick, Kotor, Cetinje, langs de kust ☀️⛱️ naar Zadar, langs kust Tolmin, verona, Lausanne, Luxemburg, Brabant. Totaal : 4600 km 🥳 ik denk Zelf dat ik op deze route genoeg mooie dingen krijg te zien en een lekker ritje 🏍️ kan maken. veel hoogte punten liggen op of naast de route. Omdat ik maar twaalfdagen 👅 heb zal ik onderweg kijken of het haalbaar is en zo nodig inkorten en/of hahahah verlengen. IK denk zelf dat dit voor mij al super vette reis zal zijn, ondanks dat ik vast wat ga missen. Vertrek zal eind mei zijn, wel zal ik dan de passen in de gaten moeten houden of deze open zijn.

De route op zich is al mijn reis, toeren vindt ik leuk en kamperen met motor ook. Of ik nu een pas / toeristische attractie meer of minder rijd of zie maakt me eigenlijk niet zoveel uit. ( wil natuurlijk wel zoveel als mogelijk zien en doen ) geloof dat ik met mijn route overal wel een beetje langs kom. De bedoeling is om elke dag ergens anders te slapen. en zo veel mogelijk binnendoor.
Wat dingen te zien en verder.

Graag hoor ik van de genen die ervaring met verre reizen hebben natuurlijk, of dit reëel is ?
Wij doen gemiddeld een 8000-8500km op 4 weken en hebben dan 2-3x dat we ergens langer dan 1 dag verblijven. Dagelijks tussen de 350 en 600km hangt een beetje van de bezienswaardigheden. 4600 op 12 dagen is gemiddeld een 390km/dag... het is te doen maar veel pech mag je niet hebben.
 
Klinkt als een reeks citytrips 8-)

Vanaf Tolmin zou ik door de Dolomieten rijden, daarna richting Bazel en via Vogezen of Zwarte Woud naar Brabant.

Lausanne en Verona liggen wat uit de route en je rijdt voor een groot deel door het laagland
 
Ik ga 17 dagen, 5500km en volg voor een groot deel dezelfde route als lo bmw r80. Vanaf Ljubljana maak ik een uitstapje naar Koper en dan zuidelijker naar Opatija en dan Zadar. Extra dag gepland in Montenegro n.a.v. de tips hier. Alle overnachtingen al via Booking.com gevonden. Totaal 829 euro aan overnachtingen: duurste 75 euro, goedkoopste 26 per nacht. Alles zonder ontbijt/diner, dit regel ik zelf.
 
@Wingske
Veel pech hoop ik niet te hebben ga ik niet van uit ten minste, dan er bij wie weet wat voor avontuur ik daar weer mee beleef.
Ik doe een goede service buurt aan mijn motor zodat die in orde is en dan zien wel wel ( meer kun je niet doen ).
wel blij dat het te doen is en ik het redelijk goed heb ingeschat met al mijn ervaring 8)7😂 ( proest ).

@ het gaat jullie goed!
o, jij bent al ver, al geboekt en al, dit doe ik onderweg ik leg niets vast komt zoals het komt. IK reis zelf met tent.

@cb_750_kz
thnx houd deze in mijn achterhoofd als ik wat tijd en dagen te kort kom. wie weet houd ik hierdoor wat over.

bedank voor de info.
 
Laatst bewerkt:
@RR.
he wat zou jij me aanraden voor 12 dagen dan ( behalve Frankrijk dan ) iets wat goed te doen is in twaalf dagen.
 
Eind Mei: Prima Tijd. grote kans op goed weer in Balkan.

Balkan: Prima motorgebied.
Google-maps: click Terrain, en lekker heuvels en bochten zoeken werkt prima.

Balkan: daar kan je prima zonder tent. zelfs via Booking zijn B+B of hotels van <50E goed te vinden,
scheelt je in (tent-gedoe) tijd en in Bagage, en je spreekt nog eens iemand.
Dld en Oostenrijk : eventueel vlot doorschieten.. Vanaf Slovenia is het een stuk goedkoper.

je route+ plan: nogal veel details.. maar op 1e gezicht goed haalbaar. 400km/dag is altijd te doen.
maar ik zou me iets minder vastleggen.
plan een rustdag, of reserve-dag. voor zware regen, lekke banden, tourist-attractions... dat soort..


Paar details..

Heen/terug: Schwarzwald en eventueel Donauschingen meepakken is goed idee (zag ik hierboven)

Wil je over de Vrsic pass in Slovenia ? Wurzl en Vrsic zijn de moeite waard.
overweeg dan vanaf Avoltri iets noordelijker te mikken: meer dolomieten.
neem vanaf Avoltri, via Trevisio, optioneel Wurzlpass, dan Kranjska Gora, over Vrsic naar Bovec,
dan heb je Wurzl en Vrsic er direct bij, en hoef je niet via Lj.

Van Bovec via Sisak naar Banja-L ?
ga van Bovec eerst Zuid, richting Rijeka, en dan Oost via Karlovac en Sisak naar Banja-L
vermijd tolwegen in HR (en wellicht ook in Slov) en vermijd Ljubljana en Zagreb,
dan heb je veel meer bochten en mooiere beleving.

HR-kust is mooi maar soms druk. ik zou niet 2x zelfde route van/naar Kotor nemen:
Sarajevo - Binnendoor via Niksic naar Kotor, dan terug via de kust.

tip: Niksic had (heeft) het beste bier in ex-yugoslavia.
tip: Afdaling naar Kotor kan via hardcore haarspelden. je kan er ook extreem Abseilen (zip line)
tip: Zeljava Aribase: ga kijken. politie kan je wegsturen, maar is niet kwaad. Niet van asfalt af: landmijnen.

Wegen aldaar trouwens prima: EU heeft Croatia en Bosnia vol a$$$falt gelegd, en Rusland heeft Montenegro geasfalteerd.
Geen zorgen.


illustraties...

LJ en Zg omzeilen..
note: omgeving Karlovac dus Niet de tolweg nemen, de oude route 3 loopt er onder/over/langs en is Gaaaf.

Avoltri_banja.png


Sarajevo naar Kotor:
Bnja_kotor.png


Kotor..
Kotor_helling.png
 
@Wingske

o, jij bent al ver, al geboekt en al, dit doe ik onderweg ik leg niets vast komt zoals het komt. IK reis zelf met tent.


bedank voor de info.
Voor onze op til staande reis weten we dat we op 12 juli in Wroclow op het GW treffen willen zijn en we daar op 16 juli weg moeten Eerstvolgende planning is dan dat ik (helaas) op 7 augustus weer moet gaan werken, verder zien we ook wat de dag ons brengt. Prima ingesteldheid, vakantie is alles kan en niets moet en slapen waar het tentje terecht komt die dag!
 
@pdv_moto
Heel erg bedankt voor de tips Klopt ik heb hem vrij gedetailleerd gemaakt omdat ik een paar bestaande routes heb gedownload. Op zich zijn dit de grove lijnen en onderweg aanpasbaar. Ik wil graag gewoon wat doelen hebben onderweg zie ik wel.

Jij zegt dus de kust niet volgen dit was mijn eerste opzet en heb ik aangepast.
 
@RR.
he wat zou jij me aanraden voor 12 dagen dan ( behalve Frankrijk dan ) iets wat goed te doen is in twaalf dagen.
Je kan gewoon naar de Balkan gaan. Ik beweer alleen dat voor een motorvakantie niets boven Frankrijk gaat, en dan kijk ik terug op 40 jaar motorrijden. Verder vind ik 12 dagen een beetje weinig, zowel voor Frankrijk als voor de Balkan.
 
Polen is ook prima bestemming: bergjes, bochten en budget-wise:

Zuid en Oost polen zijn de interessante trajecten, en Autobahnen vermijden..

Beste optie: Sprint 1e dag van NL naar Cheb (Cz), volg dan op gemak de bergrug/grens Cz/Dld,
volg de grens Cz-Pl, en doe Slovakia en/of zuid-Polen tot evenuteel Rzeszov of zelfs Ukr grens
(aldaar nu airlift in gang, ben zelf in 2022 niet veel verder dan Wroclaw geweest, maar bv Krakau is gewoon "open for business")

Optioneel kan je lang de Belorussian grens omhoog tot aan Suwalki (the gap), en dan diagonaal of anderszins weer terug.
Er is genoeg relief om het motor-wijs interessant te houden, en B+B, hotels en Agroturismus zijn uitstekend.
Kamperen kan natuurlijk ook als je dat liever doet.
 
@pdv_moto
Heel erg bedankt voor de tips Klopt ik heb hem vrij gedetailleerd gemaakt omdat ik een paar bestaande routes heb gedownload. Op zich zijn dit de grove lijnen en onderweg aanpasbaar. Ik wil graag gewoon wat doelen hebben onderweg zie ik wel.

Jij zegt dus de kust niet volgen dit was mijn eerste opzet en heb ik aangepast.
de Croatische kust is mooi, maar errug touristisch en soms druk (vaak harley- en camper-files...)
Binnenland van Bosnia en Montenegro is minstens zo interssant.
pak de reliefkaart (google: terrain) erbij..

en inderdaad, ik doe vrijwel nooit detailplanning.. ik heb meestal een afspraak op 1 of 2 dgn rijden en ik zie wel.

Dit was in Jun-2019, terugweg van afsrpaak in Sofia naar afspraak Slovenia...
Overnachtingen in Serbia (1), Montenegro (1), Bosnia (2) en HR (1) ...dus, eh..
waren 5 overnachtingen, incl excursies in Sarajevo, Mostar en Zeljava met een oude bekende die daar toevallig ook rondreed.

Screenshot 2023-01-23 at 19.12.15.png

wellicht staat er nog een kort verslag alhier.

Tip: Schrijf!! en Schrijf onderweg.
Als het 9 jaar later terugleest is het Genieten.

(ff link zoek)
edit: mijn 1e trip..
https://www.motor-forum.nl/threads/reisadviezen-oost-europa-gevraagd.378748/Al zeker 5x helemaal ge-her-lezen...
Memories.
 
Laatst bewerkt:
@pdv_moto
super bedankt hoor, hier heb je wat aan ondertussen nog hier en daar een beetje aangepast qua tekst in mijn planning.
kaart laat ik nog even zo dat is zo'n gehannes met weer slepen e.d. hahaha fijn ik heb er vertrouwen in gekregen.
 
Je kan gewoon naar de Balkan gaan. Ik beweer alleen dat voor een motorvakantie niets boven Frankrijk gaat, en dan kijk ik terug op 40 jaar motorrijden. Verder vind ik 12 dagen een beetje weinig, zowel voor Frankrijk als voor de Balkan.
Je beweerde dat je er geen reet aan vond, dat is iets anders dan dat er niets boven Frankrijk gaat. Dat laatste ben ik wel met je eens, dat eerste niet.
 
@Frazer en RR.zei
he Mannen beetje tussen de regels door lezen komen we er van zelf wel uit. 😂
ik dacht zelf nl. al zoiets lol. Dank voor jullie hulp tot zo ver.

Voor de rest
Ben flink aan het puzzelen🧩 waar ik allemaal ga overnachten. Sommige stukken is veel te doen en het is best compact en bij elkaar wat ik wil zien, wil zeggen dat ik de weg land inwaarts langs de kust wat tijd te kort kom denk om dingen te zien maar goed het komt zoals het komt. Ik ga het ondervinden als ik er ben. Voor nu is dit het en ik pin me nergens aan vast en zal hier en daar wat moeten schaven dussss. grove lijnen om ergens vanuit te gaan en een klein beetje aan vast te houden qua richtingen.
Dag 1
+- 800km door Duitsland Rosenheim, camping zoeken en overnachten. 10.7 uur rijden
Dag 2
302km 5 uur rijden bovec camping en overnachten rest dag rijden en rond kijken ( of al door naar krasnagora )
Dag 3
84.6km bovec trenta en krasnagora, Door naar bled 37.1km 2.15u rijden. ( ruimte die over is in vullen aan de kust )
Dag 4 en 5
594km 8uur naar Sarajevo tussendoor Ljubljan en Zagreb bekijken ? ( ruimte die over is in vullen aan de kust )
bezoek meer van bled en Meer van Bohinj, klitvic watervallen dan mooie route zoeken om banjaluka te rijden. Ergens tussen in overnachten.
Dag 6 en Dag 7
125km 2u.28min rijden Sarajevo naar Mostar kijken waar en wanneer te overnachten. ( ruimte die over is in vullen aan de kust )
242km 4u.18 min rijden. Mostar naar Cetinje. kanivic watervallen bezoeken,
Nationaal Park Lovćen, Cetinje, Montenegro Blagaj
Dag 8 en Dag 9
160.1km 3.15 Cetinje naar Kotor naar Dubrovnik kijken waar en wanneer overnachten ( ruimte die over is in vullen aan de kust )
P1 is a narrow serpentine road from Cetinje to Kotor
Dubrovnick naar split Derwisj-klooster, tekke of tekija.
235km 3u rijden
Dag 10
578km 6u40min Split naar Kralja Tomislava naar Tolmin ( ruimte die over is in vullen aan de kust )
Dag 11
676km 10.09u Tolmin naar Tolmeszzo naar Innsbruck naar zwarte woud duitsland. overnachten
Dag 12
585km 6,5u rijden zwarte woud naar Brabant
Totaal : +/- 4348km
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan