Reis verslag Sauerland >>Winterberg

mijnfz1

Die hard MF'er
8 jun 2009
495
0
Brielle
Het is zo'n beetje een traditie geworden om elk jaar met de groep ( varierend van 5 tot 9 personen )een weekje met de motor op vakantie te gaan :)
Het was de bedoeling om dit jaar 2 wkn naar de Dolomiten te gaan, alles was al in kannen en kruiken, alleen nog bevestigen....>> Maar helaas door omstandigheden kon dit niet door gaan, ( volgend jaar ook niet , dan ga ik naar spanje ) 2013 zullen de Dolos weer in aanmerking komen ;) ;)
Dus moeten we het dichter bij huis gaan zoeken, 19 mrt avondje bij mekaar>>>>
---Land >> Duitsland
---omgeving>> Sauerland
---plaats>> Winterberg
---hotel>> Forsthause
---duur>> 6 dagen
---afstand>> ong 400 km

ik zeg BOEKEN!!!
so be it :} :}

We gaan dit jaar met 5 motoren>
1 VFR
2 VTR
3 FZ6 Fazer
4 CBR 600F
5 FZ1 Fazer

rijstijl sportief toeren ;) :]


DAG 1
Vanuit Rhoon Portland Benzinestation ( Ja die met de gele schel(l)p ) naar Winterberg

Eindelijk!!!
Zaterdag 21 Mei

Na toch wel een beetje onrustige nacht eindelijk de dag aangebroken, even een bakje koffie, een ontbijtje weg werken, om daarna de motoren te gaan bepakken.
Mn nieuwe kofferset vol gepropt ( na wegen allebei 10 kg ) en de top koffer ong 7,5kg!
Op de motor klikken, en naar advies van een mede MFer een bandje om de handvatten tussen de handgrepen gedaan voor mn eigen gemoedsrust.
Daarna de motor van vrouwlief bepakt met bagagerol, netje en tanktas erop. Klaar voor vertrek!! Op naar een benzine station bij Geervliet, we rijden rustig weg uit het dorp, en zijn ruim op tijd. We hebben om 10 uur afgesproken in Rhoon Portland het was nog vroeg zat. Na een paar bochten gemaakt te hebben vond ik dat het gewicht erg goed merkbaar was op de Fazer, na een paar vlotte links rechts manouvres dacht ik.....als dat maar goed gaat.
Bij het tankstation heb ik alles nog maar eens grondig geinspecteerd, en nix merkwaardigs kunnen ontdekken.
Bij Geervliet sluit de Fz6 fazer bij ons aan en rijden we met zn 3en naar de A15 bij Portland, daar wachten we op de VTR en de VFR die vlot aankomen>>>> WE KUNNEN
Planning Dusseldorf over de altijd vervelende snelweg, daarna binnendoor naar Winterberg.
Na ongeveer 200km tankstation opgezocht, ik geloof op de A67 bij Kevelaer af getankt, ik ben erg benieuwd naar het verbruik met volle koffers..... hmm dat valt niet tegen 1 op 17,8 en dat met snelheden van 125 tot 145 kmh.
Even wat gegeten en bakje koffie gedronken,wat eigenlijk voor langs de snelweg erg goed smaakte!! Door naar Dusseldorf ben het rijksweg :] :] echt helemaal zat!!
We rijden Dusseldorf in en midden in het centrum stoppen we, ik pak mn Garmin kastje zet de Onroute motorkaart aan en geef hem de opdracht de mooie weg naar Winterberg te vinden, rekenen.....rekenen.......hmmm herbrekenen 20 40 70 90 95 99 100% volgens de weg voorspeller zouden we er om 18.15uur zijn! Ik start de Fazer en door de vervangings demper brult een blije GROM ...Sauerland. Ik rij voor en de groep volgt soepel
full
 
Laatst bewerkt:
We rijden door het echt ONGELOFELIJK mooie Sauerland met veel liefelijke dorpen helemaal vol met typische vakwerk huizen, prachtige bossen en heerlijke stuurwegen!!
Iets later dan gepland komen we bij het hotel aan, moe maar voldaan!
We checken in, en voordat we naar de kamer gaan nemen we eerst een heerlijk goudgeel biertje!
Wat kan dat toch lekker zijn, onderuit gezakt in een stoel in het zonnetje een heerlijk koud biertje nuttigen.....pfff wat hebben we het toch slecht........
De bagage van de motoren gehaald en op naar de kamer. En wat voor kamer HEEL GROOT, niet in verhouding met het douchje ( SUPER KLEIN ) wel heerlijk gedouched en omgekleed voor het diner.
Alles op de kaart lijkt me lekker ( of zou ik gewoon honger hebben ) ik ga voor de spargels met schnitzel wiener art.
Dat smaakte ........voortreffelijk het was eigenlijk te veel, maar kon het gewoon niet laten staan.
Na een fles rose en nog een paar borreltjes ons mandje opgezocht..
Boven de Fazer
Onder de CBR
 
Laatst bewerkt:
Nog even een paar fototjes van onderweg...




Mooie wegen en goed asfalt!
De Onroute motorkaart werkt goed.......een beetje te goed, maar daarover later meer
 
Laatst bewerkt:
Leuk verslag om te lezen:) Ik ben vorig jaar ook in het Sauerland wezen touren en inderdaad ook richting Winterberg :] Echt super mooi rijden daar!
 
Hoe beviel dat Onroute trouwens? Zit er namelijk aan te denken om dit ook aan te schaffen...
 
Hoe beviel dat Onroute trouwens? Zit er namelijk aan te denken om dit ook aan te schaffen...

Haha de Onroute motor kaart is echt helemaal geweldig, hij laat je echt de mooie routes zien.
Wel even van tevoren de route nakijken, om verrassingen te voorkomen, hier over later meer.....
 
Dag 2


Na een goede nachtrust ( is altijd maar afwachten) om 9 uur aan de ontbijt tafel afgesproken.
Na wat verse broodjes en een zacht gekookt eitje (en een pot koffie) opgemaakt voor een rit naar het oosten.
De weersvoorspellingen waren niet al te best, veel wind, zwaar bewolkt en kans op een bui!
Doel vandaag is een rondje Edersee.
Als we via Medenbach naar korbach rijden schijnt het zonnetje, in gedacht denk ik aan de voorspellingen waar niets van klopt. Met een paar omwegen ivm weg werkzaamheden zien we het water ondertussen is het ook al weer aardig lunchtijd geworden, we zoeken een terras uit met zicht op het meer, bestellen een lichte lunch! :9 :9
Van het ene moment op het andere gaat het hard waaien en komt er een hoosbui naar beneden.... rennen met bord, bestek,glas,helm en tas naar binnen.
En na een half uurtje schijnt het zonnetje weer ;)
We rijden over een bijna droge weg richting Bad Wildungen dan via heerlijke stuur wegen
oa de 253 en 236 richting hotel!
Vandaag ong 200km gereden
 
Laatst bewerkt:
Het hotel mooi , schoon, en goed eten,
1 nadeeltje, motoren staan buiten, wel in het zicht.
full
 
Dag 3

Na een goede nachtrust en een prima ontbijt de motoren richting de mohnesee gestuurt (met een flinke omweg) .
Mooi weer vandaag strak blauwe lucht het doet allemaal een beetje zuid europees aan.
Echt waar vandaag allemaal zeer mooie goed geasfalteerde wegen , van zeer smal tot formaat racebaan!!(wat we dan ook wel benut hebben, cq gas erop!!)
Bij dat meer (see) aangekomen op zoek naar een terras in het zonnetje, we parkeren de motoren en lopen een trap af naar een wit zand strand en een groot terras aan het water....
Ik waan me echt in zuiderlijke sfeeren.....
 
Hier nog een tijdje genoten van het weer ,de koffie en een super groot stuk aardbeien taart!!
Met een mooie omweg terug naar het hotel!
 
Dag 3

Na een goede nachtrust en een prima ontbijt de motoren richting de mohnesee gestuurt (met een flinke omweg) .
Mooi weer vandaag strak blauwe lucht het doet allemaal een beetje zuid europees aan.
Echt waar vandaag allemaal zeer mooie goed geasfalteerde wegen , van zeer smal tot formaat racebaan!!(wat we dan ook wel benut hebben, cq gas erop!!)
Bij dat meer (see) aangekomen op zoek naar een terras in het zonnetje, we parkeren de motoren en lopen een trap af naar een wit zand strand en een groot terras aan het water....
Ik waan me echt in zuiderlijke sfeeren.....

Kan jij nog aangeven welke wegen dat waren waarbij het asfalt in goede staat is? Ken al wat stukken in sauerland en knoop de leuke stukken het liefst aan elkaar. Ik betrap mijzelf er echter op telkens het zelfde te rijden... omdat de rest zwaar zuigt. Wellicht heb j nog routes die ik niet ken en toch de moeite waard zijn.
 
Mooi verslag met dito foto's ;)

Maareh 27 kilo bagage? wat neem je dan allemaal mee joh :?
 
Kan jij nog aangeven welke wegen dat waren waarbij het asfalt in goede staat is? Ken al wat stukken in sauerland en knoop de leuke stukken het liefst aan elkaar. Ik betrap mijzelf er echter op telkens het zelfde te rijden... omdat de rest zwaar zuigt. Wellicht heb j nog routes die ik niet ken en toch de moeite waard zijn.


Hey ,ik heb geprobeert de track log hier te plaatsen, maar dat lukt op een of andere manier niet!
zal proberen een paar plaatsen uit de garmin te halen>>
van Winterberg >schmallenberg>plettenberg>Mohnesee>meschede>korbach>hallenberg>winterberg!!
Dit is een geweldige weg met super bochten!! :] :]
 
Mooi verslag met dito foto's ;)

Maareh 27 kilo bagage? wat neem je dan allemaal mee joh :?


Uhmm...

Eigenlijk veel te veel 1/3 van mezelf 2/3 van mn wederhelft!! O-) O-)
Ik wilde de koffers eigenlijk testen wat mogenlijk is, dus met een hoop extra gewicht snelle bochten, haarspelden , snelweg enz,...
Volgend jaar de grote trip... :]
 
Hey ,ik heb geprobeert de track log hier te plaatsen, maar dat lukt op een of andere manier niet!
zal proberen een paar plaatsen uit de garmin te halen>>
van Winterberg >schmallenberg>plettenberg>Mohnesee>meschede>korbach>hallenberg>winterberg!!
Dit is een geweldige weg met super bochten!! :] :]

Oke.. jammer! Je bewijzering is nu wel erg breed, kan via rome naar het volgende punt rijden:P Rondom winterberg weet ik dat er een super weg zit met een soort van pitsstraat haha. Maar omgeving Mohnesee ben ik nog nooit geweest... aanrader? En ben je toen via Arnsberg gereden of?
 
Terug
Bovenaan Onderaan