Reis verzekering

lardim2

Rookie
14 jun 2019
13
12
Goedenmorgen,

Ik wil samen met een vriend van 1 augustus tot en met 23 met de motor op vakantie gaan naar noord-spanje en zuid-frankrijk. wij willen in deze periode gaan maar hebben nog niet echt iets gepland. we hadden het idee om als we vertrekken vanuit onze woonplaats (Maastricht) naar Blanes (Noord- spanje), het met een tussenstop van een nacht te doen ergens iets verder dan de helft. Vervolgens zijn we van plan om een week een stacaravan in Blanes (Noord-Spanje) te boeken en deze week af te wisselen met af en toe een dag touren en af en toe een dag lekker ontspannen. Vervolgens willen we na deze week, een weekje een stacaravan huren in de Provence in Frankrijk om daar ook het ontspannen af te wisselen met een dag lekker touren. Vervolgens als deze week om is willen we weer in 2 dagen richting Maastricht terug rijden.

Kortom ik kijk er heel erg naar uit maar zit wel met een punt,

Ik wou jullie vragen of jullie weten of er mogelijkheden bestaan van een hele goede reis en annuleringsverzekering.
Het is natuurlijk niet te hopen maar mochten we ergens pech onderweg krijgen en we zouden niet meer volgens )onze geboekte) planning kunnen rijden, of we aanspraak kunnen op een reis of annuleringsverzekering.
Ik heb al een reisverzekering bij de ING lopen maar ik weet niet of zei dat dekken.
Graag hoor ik of jullie me een goede reis of annulerings verzekering kunnen aanraden, uiteraard mag dit een flinke cent kosten immers is het fijn om te weten dat alles goed geregeld is.

Groetjes,
Mitch
 
Ik heb wel ervaring met de reisverzekering van de ING.
Toen mijn KTM (weer eens) kapot ging werd alternatief vervoer vergoed tot max 100 euro per dag.
Werd prima geholpen.
Ik heb een doorlopende reisverzekering bij de ING inclusief werelddekking en wintersport voor (naar ik geloof) iets van 112 per jaar.
Is overigens Nationale Nederlanden waar deze verzekering belegd is.
 
Annulerings verzekering moet je volgens mij afsluiten bij diegene die de caravan verhuurt. Maar.... hoe vaak annuleer je nu een vakantie? Hoeveel mensen ken je die weleens een vakantie annuleren? Kun je de kosten voor de huur betalen, ook als je niet op vakantie gaat? advies -> niet verzekeren.
 
Een doorlopende reis en annuleringsverzekering is stukken goedkoper dan elke keer een aparte annuleringsverzekering afsluiten.
Annuleren komt inderdaad niet vaak voor, financieel risico is bij een lange/dure reis logischerwijs groter dan een weekendje eiffel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan