reisgenoot/motormaat

VX800 NB

MF'er
9 apr 2006
94
0
Uden
Ik ben een 65-jarige, sinds begin 2018 gepensioneerde - solo-motorrijder uit Uden en rijd op een Honda Deauville. Beroepsmatig was ik financieel/administratief bezig. Een van mijn hobbies is topografie en met behulp van een gps (Garmin Zümo595) maak ik leuke toertochten. Met enige regelmaat maak ik meerdaagse buitenlandse tochten. Geen campings meer, maar hotels/pensions en ja zelfs jeugdherbergen!! Mijn ritten rijd ik meestal op door-de-weekse-dagen, zodat ik ook tijd heb voor onze kleinkinderen. Santiago de Compostella voorjaar 2019 en nogmaals Noordkaap (via de Baltische Staten) staan nog op mijn lijstje.
Omdat ik niet meer werkzaam ben zoek ik een of meerdere leuke reisgenoten/motormaten. Misschien kunnen we een leuk groepje vormen. De voorkeur gaat uit naar motorrijders die bekend zijn met gps en die zelf ook ritten kunnen maken.
Ik ben niet ingesteld op een duopassagier(e).
 
Niet om het een of ander, maar de Baltische staten zijn best saai. Alleen de steden zijn leuk.
Als ik moet kiezen: op en neer door Noorwegen. Finland en Zweden zijn op de doorgaande wegen ook niet heel spannend.
Voor wat betreft rijden heb ik je niet veel te bieden...
 
Heen en terug via Noorwegen, dat worden wel heel veel fjorden en pontjes.

Veel saai is precies zoals ik me het rondje Oostzee in 2017 had voorgesteld. Helaas mijn reis toen door gezondheid afgebroken.
Zoals je zegt net de steden in de Baltische landen bekijken en verder snel door Kaliningrad richting St.Petersburg.
Wat nog wel mooi lijkt te zijn is rijden langs de duinen over het Haf bij Klaipeda.
Na Leningrad (St.P.) richting Helsinki en daarna 1200km muggen happen richting Noordkaap.
In Norge via vele fjorden en de bekende highlights dan weer zuidwaarts.

Deze reis (6 wkn) wederom in de planning voor 2020!:]

Vorig jaar op de terugweg door N-Duitsland is als Groningen-landschap, maar dat voor 100-den km's.:X Gas ver open draaien!
Na mijn (bus)reis naar Polen dit voorjaar weet ik dat ook daar hele stukken weinig interessant zijn. Wel in de bus kan je iig nog slapen. :z
 
Laatst bewerkt:
Mooie plannen! geweldig om te lezen, ik ben nog 35 jaar (waarschijnlijk meer met oog op het pensioenstelsel) te jong om met je mee te kunnen! Succes met het vinden van een maatje!
 
Beste

Je zoektocht spreekt me wel aan.
mail me maar : noordzuid@home.nl
Ben 64 jaar- gepensioneerd
Ervaring met langere ritten, oa met de bromfiets naar Santiago de Compostella!
Ben een rustige rijder en rij alleen door de week , wil weekend vrij zijn voor andere dingen
 
Niet om het een of ander, maar de Baltische staten zijn best saai. Alleen de steden zijn leuk.
Als ik moet kiezen: op en neer door Noorwegen. Finland en Zweden zijn op de doorgaande wegen ook niet heel spannend.
Voor wat betreft rijden heb ik je niet veel te bieden...

Ik heb die route gereden, via Noorwegen naar de noordkaap en dan terug via Finland en de baltische staten. Ik vond de Baltische staten heel verfrissend, ik kwam na weken westers scandinavie ineens in een hele andere cultuur terecht. De wegen zijn weliswaar saai maar ach? Genieten van de mooie steden, de historie, de kunst en het lekkere weer. :)
 
Veel saai is precies zoals ik me het rondje Oostzee in 2017 had voorgesteld. Helaas mijn reis toen door gezondheid afgebroken.
Zoals je zegt net de steden in de Baltische landen bekijken en verder snel door Kaliningrad richting St.Petersburg.
Wat nog wel mooi lijkt te zijn is rijden langs de duinen over het Haf bij Klaipeda.
Na Leningrad (St.P.) richting Helsinki en daarna 1200km muggen happen richting Noordkaap.
In Norge via vele fjorden en de bekende highlights dan weer zuidwaarts.

Deze reis (6 wkn) wederom in de planning voor 2020!:]

:t
 
Hé VX800 NB,
heb mij juist geregistreerd eigenlijk op basis van uw vraag naar ne motomaat.
Ik zal me eerst voorstellen : mijn naam is Paul , ben 61 jaar en eveneens sinds begin 2018 op pensioen. Ik kom uit België en woon in de omgeving van Antwerpen Daar motorrijden ook een passie van mij is en ik graag op reis ga , probeer ik de 2 zoveel mogelijk te combineren. Momenteel bevind ik mij op Kreta , voor een 3 maanden rondreis , ben hier begin januari aangekomen( met auto en motor ) en het bevalt mij hier prima. Ik rij met een Honda Shadow 750Ace2 .
Santiago de Compostella staat ook nog op mijn verlanglijst maar door omstandigheden zal dit niet meer voor dit voorjaar zijn
Daar ik de gewoonte heb om zelf mijn trips-routes-reizen ineen te steken heb ik wel wat ervaring met Basecamp-Garmin
grtjs en tot achter de volgende bocht
 
Terug
Bovenaan Onderaan