reisgenoten -> Tsjechië ?

_Honza_

Die hard MF'er
30 okt 2010
617
0
Ik ben van plan om mijn eerste grote rit te gaan doen naar Tsjechië en ik wilde even kijken of dat er misschien wat reisgenoten te vinden zijn. Ik had in gedachten om rond 13. - 20. juli te vertrekken, later dan dat is mij al beetje laat.
Snelweg of binnendoor, rit van een of meerdere dagen (met tent) ..allemaal bespreekbaar.
(voorkeur gaat naar binnendoor, 3 dagen ofzo)

Ik rij nu al iets langer dan 1 jaar, dus heel ervaren ben ik nog niet, maar dit durf ik wel aan en dat is natuurlijk ook ervaring. Daarom zoek ik dus ook reisgenoten, lijkt mij veiliger en gezelliger.
Het is ook de bedoeling om naar de bestemming te rijden/toeren ...niet racen!

Lijkt iemand het wat, dan hoor ik het graag, misschien spreken we dan af.


PS: Ik wilde mij eerst beetje orienteren of er interesse is, dus niets staat vast!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb twee jaar geleden de Tsjechië-reis van vrijuit gedaan. Ook toen ik een jaar mij rijbewijs had. Ik ben in een dag via snelweg tot voorbij Erfurth en binnenwegen naar Tsjechie gereden. Maar zijn wel heel wel kilomers. Als je in drie dagen naar Tsjechië wil, kan je misschien een stukje van de Taunus meepakken om te beginnen en daarna door Thuringen of zou naar Tsjechië rijden. Maar zelf dan lijken mij kleine stukken snelweg handig.

In Tsjechië is het noorden, bij Splindid Mil (?) en het reuzengebergte zeer mooi en leuk om te rijden. Maar bohemen vond ik ook zeer mooi!
Het is dat ik geen tijd heb, maar wil zelf nog wel terug richting Tsjechië
 
ok, bedankt voor je advies. Nouja als ik in me eentje rij, wordt het waarschijnlijk ook binnen een dag snelweg. Meer dagen leek mij gewoon makkelijker en gezelliger met meer mensen.
Ik ken meer de omgewing van zuid moravie(Brno), ik kom namelijk uit die omgeving vandaan.
Misschien een andere keer dan, gezien ik wel vaker erheen plan te gaan.
 
Helaas, geen vrije dagen meer.

Ik heb voor Garmin nog wel een binnendoor route liggen , 4 weken oud, vanaf omgeving Nijmegen in 2 dagen naar Frauenau aan de Tsjechische grens. Prachtige route die overal zoveel mogelijk buiten de steden omloopt en zeer veel door bossen en weilanden gaat. Route loopt net boven Ruhrgebied, via Sauerland, Kasselerberge, Rhon en Bayrischerwald.

Veel Plezier :] :]
 
Ik wil misschien wel mee. Maar alleen als je rond 20 juli vertrekt. Ik ga richting het oosten en via Scandinavië terug. Dat is in ieder geval het algemene plan. Maar als ik onderweg andere ideeën krijg dan pas ik het aan.

Dus we zouden een deel van de rit samen kunnen rijden. Het is voor mij ook mijn eerste motorrit dus ja reisgenoten zijn altijd welkom.
 
hmm, al heb ik in de OP wel 20. juli staan, is het mij toch wel beetje aan de late kant. Heb je al een route in gedachten of hoelang je erover wilt doen?
Ik moet in de omg. Brno zijn..
 
Nee nog niet echt een route in gedachten. Maar wil via Tallin de oversteek maken naar Helsinki en dan via Noorwegen terug naar NL. Ik zit zelf bij CouchSurfing. En heb al best veel adressen waar ik terecht kan. Toevallig in Brno ook:) Ik weet niet zeker of ik helemaal daarheen ga. Ik zie het allemaal wel.

Maar goed, ik ga sowieso niet eerder dan 20 juli. Ik wil ongeveer 4 weken gaan reizen. Dus kijk maar mocht je rond die tijd vertrekken dan hoor ik het wel.
 
Is goed, mocht ik mij bedenken, dan hoor je het zeker wel.
 
Waarschijnlijk wordt mijn vertrek datum tussen 13. en 16. juli, iemand die mee rijdt?



tevens klein kickje
 
OK, ik moet mijn vertrek datum, toch wel opschuiven, naar rond de 20. juli.

@DPP, check je pb!
 
Ik ga als alles volgens plan gaat, op de 25ste naar tsjechie. Maar ik ga wel in 1 dag doorknallen, met een kruis-snelheid van boven de 160.

Wij gaan met 2 auto's en 1 motor samen, en die snelheid zit er dus sowieso al in ivm de auto's, die wat comfortabeler zijn op die snelheid.

Let wel, de reis is voor mij dus geen doel, de bestemming is het doel. Daar wil ik mijn mooie ritjes gaan maken. Er zit bij mij dan ook nog een kleine overweging een busje te huren en dan twee motors in de bus mee te nemen.
 
Hey emielvenlo. Wij (ik en Honza) vertrekken de 19e. Ik ben rond 21 juli in Praag daarna ga ik naar Tabor.

Ik bekijk net die camping in je ondertitel. Ziet er goed uit man!! Ik denk dat ik daar ook naar toe ga, dat kasteel is de moeite van het zien wel waard denk ik en ik ben toch in de buurt.

Goeie reis alvast!!
 
Het kasteel van hluboka is inderdaad het mooiste kasteel van europa. Zuidbohemen in het algemeen is ook erg mooi.

Het zou wel grappig zijn als jullie ook op de op de camping langskomen. Ik ben vorig jaar voor het eerst gespot door een mede MF'er op de camping waar toevallig nog een MF'er was.
 
Honza rijdt meteen door naar Brno. Ik blijf, zoals ik al zei, eerst ff in Praag hangen. Daarna ga ik richting het zuiden van Tsjechie. Dus ja, wie weet spot ik jullie op de camping:)
 
Laatst bewerkt:
nouja, misschien meteen, misschien ook niet. Ik besef nu eigenlijk dat ik in de afgelopen 2 jaar, niet meer dan Florenc busstation van Praag gezien heb. Dus eigenlijk zie ik noch wel wat het wordt. Mijn planning loopt toch al uit.

@DPP: vanavond hoor ik pas of de motor klaar is, die gast weet niet of die het op tijd haalt. De onderdelen zijn wel al binnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan