Reisje naar Versailles, Frankrijk

J@@ST

MF veteraan
13 mei 2003
1.821
33
Best
Heeft er iemand leuke routes of suggesties voor een tripje vanuit ca Eindhoven naar het kasteel in Versailles??
 
Omgeving boven Parijs is niet het meest boeiende... ik zou zeggen snelweg tot Namur en dan via de Maas omlaag tot Charleville en dan zo met een wijde boog zeg maar via Epernay om Parijs heen rijden.
 
Als ik naar het zuiden rij, dan is altijd tot net na Parijs de omgeving maar ondergaan zoals 't is.
Je weet dat je eerst door deze zure appel heen moet. Daarna wordt 't gelijk een stuk leuker.

Nee, tot Versailles is weinig moois te doen.
Ik zou zeggen: Gas erop 500km over de Autoroute. Dan heb je de ellende het snelst gehad.
 
Je zou via de Opaalkust tot Dieppe kunnen rijden, en dan afslaan naar Versailles. Is wel ongeveer 200km extra dan.
 
Lekker door de Ardennen en dan in noord-Frankrijk de A34 via Reims?
voorbeeld.png
 
Laatst bewerkt:
Zoiets zal t worden denk ik.
Ik reis met mijn dochter ( op haar eigen motor ) dus dan moet het niet te moeilijk zijn.
:t
Tot Maastricht of Luik over de A2 denk ik en dan van de snelweg af.
 
Als je over Reims gaat dan moet je zeker even langs het verlaten circuit van Reims-Gueux rijden. Kost je haast geen extra tijd. Even een fotootje maken samen met je dochter!! Ik zou het doen.

 
Als je over Reims gaat dan moet je zeker even langs het verlaten circuit van Reims-Gueux rijden. Kost je haast geen extra tijd. Even een fotootje maken samen met je dochter!! Ik zou het doen.

gaat in het overleg :t
 
Je kunt het mijns inziens nog best leuk maken door door Duitsland (Eiffel) en Luxemburg te gaan.
Wel nog iets verder om, maar de wegen zijn stukken beter en leuker.
België is in mijn beleving de motorhel op aarde.
Bier brouwen en eten maken kunnen Belgen als de beste, maar wegen aanleggen hebben ze blijkbaar nooit geleerd.
Mijden dus, als je met de motor gaar.

Maastricht, Aken, Trier, Luxemburg, Reims, Versailles zeg maar.
 
Net hoe iedereen het beleefd. België kan ik heerlijk rijden, in Duitsland is het continu uitkijken voor flitsers en overijverige Polizei. Ieder dorp is hetzelfde en als er een keer wat leuke bochten liggen zoals om de Ruhrsee is het òf filerijden of het is net een dag dat de boel is afgesloten voor motorrijders. Sorry maar in de Eiffel zie je mij niet meer. Zuid Duitsland daarentegen (ten oosten van het zwarte woud en en dus alles onder Stuttgart) is wel weer heerlijk rijden in een mooie rustige omgeving.
 
Smaken verschillen en dat is maar goed ook.
Ik zou zelf ook niet zo gauw (meer) voor een lang weekend naar de Eiffel gaan, wegens de redenen die jij opnoemt
Maar als ik naar het zuiden ga, ga ik letterlijk met een boog om België heen en verkies ik Duitsland, hands down.

Ben met pasen nog een lang weekend in en rond Bouillon geweest. Hier en daar prachtige wegen qua bochten en omgeving, maar dat wegdek is gewoon niet te doen. Daar was ik toch echt heel blij dat ik met de auto was. En dat ben ik zelden in bergen/ heuvels.
 
en die wegen in de semois vind ik juist heerlijk rijden, behalve de stukken met lengtegroenen in het asfalt maar ook dat went.
 
en die wegen in de semois vind ik juist heerlijk rijden, behalve de stukken met lengtegroenen in het asfalt maar ook dat went.
Sémois en Bouillon is nix mis mee.
Bouillon is gezellig en er is ook een mooie camping.
Al meerdere keren juist op die plek een STOP gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan